Het is nu zo jun 29, 2025 13:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 22:24 
Heavy Trucker

Hallo Hennie :) :)
Ja hij loopt en op benzine niet verkeerd!! hier en daar een steekje wat ie laat vallen maar mooi en pittig! Ik heb er nog niet mee gereden, om dat ik er koelvloeistof in heb gegooid, de lucht hier en daar in rust nog even kan wijken. Pech is wel dat mijn gasinstallatie er mee nokte. Nu heb ik hem een paar keer achter elkaar omgezet :?: :?: Morgen Ad even bellen. Maar ik ben niet onsoortig over het resultaat. Wat je zei; een paar keer de sleutel omdraaien starten/ lopen en meteen mooi vlak. En alles is lekdicht.

Fokker is gewoon opgeofferd. Gewoon omdat Fokker een van de beste straalvliegtuigen bouwde, het lijmpatent bij Fokker lag, en Airbus zonder dat niet verder kon. De politiek heeft bepaald dat ,door 6000 man op straat te zetten, er in heel Europa 50000 man links en rechts verder kon. Ik heb er 14 jaar gewerkt en ben er nog steeds trots dat ik vliegtuig onderdelen heb gemaakt.... Goed, als je die bracket ziet die op mijn auto zit, die kan zo op een bulldozer, maar dat ding moest gewoon effe gemaakt worden. Snel en functioneel.Ik heb ook 15 jaar met een zeewaardige boot gevaren (en op scheepswrakken gedoken, but that's an other story) en dan maak je alles bomvrij.

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 23:04 
Pro Trucker

Er komt weer mooie V8 muziek uit je Ford, nu maar hopen dat het niet lopen op lpg een kleinigheidje is.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 23:33 
Heavy Trucker

Hey Alf :) :)
Lpg doet het alweer! Ik denk , omdat ik hem een paar keer in en uit heb gedaan, ie misschien in veilige modus is gegaan'anderzijds, was de klok koud bij aanvang. Misschien teveel gas gegeven en bevroren??? In ieder geval doet ie het. Morgen koelvloeistof bij vullen en rijden :o :o zucht.

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 23:35 
Pro Trucker

Leuk te horen dat ie trug loopt Ton :)
Hopelijk snel terug de oude zoals vroeger of nog beter die motor van je, knap gedaan hoor :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 23:41 
Trucker

kan natuurlijk zijn dat je verdamper bevroren is omdat je koelvloeistof nog niet helemaal op peil was.

Hennie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 23:52 
Pro Trucker

Inderdaad wat Hennie al zegt, waarschijnlijk de verdamper even bevroren door een te laag koelvloeistof peil.
Ik heb bij mijn F150 destijds de waterpomp en radiateur een keer vervangen en had wel wat moeite met ontluchten.
Uiteindelijk heb ik toen een klein gaatje (3mm) in mijn thermostaat geboord en toen was de lucht er zo uit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 06, 2011 7:58 
Heavy Trucker

Mogge iedereen :)
Nou Jo, reken maar dat ik ook een gat in de lucht heb gesprongen :bounce: :bounce: :D

Stukje technische nabeschouwing
Ik moet de ontsteking nog op tijd zetten; ik heb een stiftstreep gezeten op blok/unit en rotor/unit en toen de ontsteking eruitgetrokken , dus een rauwe benadering.
Hij pakt goed aggressief op ,zeker op benzine en loopt nu wel op 8 pitten.
Aan de uitlaat rook je eerst onverbrande benzine en raar lopen; lekkende kleppen zorgen voor een vreemde verbranding en dichte injectors evenzo.
Nu ruik je een goed verbrand mengel en een mooi geluid.

Dat ik mijn klepveren heb verwisseld brulde hij stevig in het inletmanofold; Ik ken dat geluid van hoogetunede motoren, die knallen inde overlap van de kleptiming wat terug. Doordat de kleppen lekten, de klepveren een andere, fellere verbranding bewerkstelligen, sloeg de vlam gewoon tussen de kleppen door het manifold in en dat is wat ik hoorde; hij is nu stil.
zoals ik al eerder stelde, die vlamterugslag zorgde voor een drukstijging in het manifold, waardoor de MAPsensor de brandstof ontregelde.
Als inderdaad het circulatiewater op peil is, veranderd dat veel inzake gas.

Misschien weer een heel verhaal, maar ik beschouw sleutelen aan motoren als erg serieus en ik ben van een 1962 Landrover in ene in het "sensor/ electronische ontsteking tijdperk terechtgekomen" en wist van toeten nog blazen dat ik de Ford kocht. Boeken kopen, en heel veel op de fora lezen en nog meer opzoeken maakt dat je zelf veel meer kan dan je denkt. Dit avontuur maakt mij nog niet tot een prof, maar ik weet wel waar alles nu voor dient onder mijn kap.

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 06, 2011 22:43 
Heavy Trucker

Goeienavond :)
Vandaag de koelvloeistof opgetopt en de ontsteking 15 graden terug(...) gezet met de scoop 50km gereden en ik moet zeggen dat alles steeds beter is gaan lopen. Op gas moet ie nog wel even opnieuw ingeregeld worden, omdat er meer comrpressie, meer vacuum is en minder gas nodig is.
Ik kan stellen dat ie lekker rijdt , er ook op benzine als een speer vandoor gaat :bounce: .Er komt een mooie grom uit de machinekamer :mrgreen: Morgen een product van 500kilo achterin en op naar Haarlem!

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 0:24 
Trucker

Ton van der Sluijs schreef:
Goeienavond :)
Vandaag de koelvloeistof opgetopt en de ontsteking 15 graden terug(...) gezet met de scoop 50km gereden en ik moet zeggen dat alles steeds beter is gaan lopen. Op gas moet ie nog wel even opnieuw ingeregeld worden, omdat er meer comrpressie, meer vacuum is en minder gas nodig is.
Ik kan stellen dat ie lekker rijdt , er ook op benzine als een speer vandoor gaat :bounce: .Er komt een mooie grom uit de machinekamer :mrgreen: Morgen een product van 500kilo achterin en op naar Haarlem!

super gedaan mooi man petje af heel veel plezier er mee

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 0:38 
Pro Trucker

Pasje wel op Ton, bij een te rijk mengsel op lpg worden de kleppen een stuk heter dan eigenlijk gezond is.
Het zou zonde zijn, als je de koppen er weer af moet halen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 6:32 
Heavy Trucker

Mogge Henri en Alfred :)
Bedankt voor het compliment Henri :) :) Hi Alf. Dat zou inderdaad zonde zijn :| Ik hou m'n temperatuur goed in het oog en.... ik kom toch niet boven de 2800toeren met optrekken en ik rij 1700toeren bij 90km/uur. Gewoon een ouwe lul in een Fordje :roll: :roll: Ik ga wel m'n cockpit uitbreiden met een transtemperatuurmeter en een vacuum meter. Lijken me geen overbodige luxe..
Kan ik weer een mooie miniconsole frezen :mrgreen: :mrgreen:

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 21:14 
Pro Trucker

das goed nieuws Ton dat alles naar wens werkt :)

nu nog het fijne afstelwerk en je kan genieten 8)

waar twee linkerhanden al niet goed voor zijn hé :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 21:29 
Heavy Trucker

"Twee linkerhanden"... Lijkt me nix :? Wat moet dan dan als je dan op "Boobs Butts and Beer: kijkt?!?!? :shock: Krijgen de twee linkerhanden ruzie over wie er met me wil spelen :roll: :roll: :D :D :D

Was wel even genieten vandaag... Die mooie grom bij 1600toeren en dan op de snelweg in overdrive. De motor huilt weer als je een dot gas geeft. Na een "machinekamer bedankt" de auto weer binnen gezet. Wat een feest!!!

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 21:30 
Pro Trucker

Hoe Ton??? Je hebt toch gezegd dat je ne linkse bent....remember :roll:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 08, 2011 0:05 
Heavy Trucker

Oh ja, zo links als kan; ik drink thee met Femke en Job, draag geitewollen sokken, eet biologisch en hou van alle Marokkanen??????? NEEEEEEEEEN :shock: :shock: Één ding is waar: ik drink thee!! :D :D

Kan natuurlijk wel een heeel verhaal ophangen over een "Alien hand (die altijd linkshandig is) en zeggen, dat ik zelf niet weet wat die hand allemaal doet...... Smoesjes! Ik Ben waarschijnlijk een van de weinigen die een schuifmaat al 35jaar op zijn kop afleest (gewoon aflezen kan ik niet eens meer).
Kan merken dat de truck klaar is; ik wordt baldadig :D :D

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]