Ja , dat vliegtuig, dat heb ik toen ook gelezen; ik moest meteen aan de Doris denken. Hee Willem :) :) Alles okee met jou? Ik heb inderdaad veel te vertellen omdat ik veel heb gedaan.... Daarom is het leuk om te vertellen, maar ik heb vroeger mijn neus nogal es gestoten omdat zoveel mensen zo weinig meemaken in hun leven dat jaloezie de hoek om komt kijken... dan hou je veel voor jezelf. Ik denk dat hier een hoop mensen zitten die een ander het licht in de ogen gunnen en nog graag wat lezen.
Het is een hele tijd stil geweest... tot pak weg 10 juli 2004. We kregen de uitnodiging om in Den Helder op de Franse kannoneerboot Pluvier te stappen.De bedoeling was ,om naar de Doris te gaan ,en een kranslegging te doen en de Franse vlootpredikant zijn prevelementje te laten doen boven het graf.
Moi met Pluvier net binnenstomend

Hans mijn duikmaat

Interview met Radio Noord Holland

De Nederlandse onderzeeer Dolfijn lag als een erewacht boven de Doris. Er waren ook drie Nederlandse marineafgevaardigden en drie Engelsen mee, mede omdat er ook drie Engelsen aan boord van Doris liggen.

Ceremonie.
Er waren diverse sprekers. De Zoon van de commandant Jacques Favreul, de predikant, de Nederlandse officier en een Engelse. Je voelt je aardig opgelaten als er tijdens de toespraken waarderend naar je geknikt wordt.
De Franse tv, het NOS journaal, de telegraaf en de Panorama waren meegevaren, dus stonden we met onze smoelen op het journaal :oops: :oops:
In Frankrijk heeft het een storm doen losbarsten. Het probleem van de Fransen was dat de Engelsen Brest gebombardeerd hadden eind 1943 omdat de moffen daar zaten. Alle persoonsgegevens waren verdwenen, dus niemand wist de families te achterhalen. Toen het op TV5 verscheen, zijn mensen mett stomheid geslagen; een dochter van een van de opvarenden liet van schrik een pan uit haar handen vallen; een weduwe die dagen niets meer uit kon brengen, ga zo maar door.
De reportage door Panorama afgenomen was wel leuk; de reporter ging met onze sloep in oktober 2004 de Seaport uit... Buiten stond een dikke zee van 2,5meter water, ik had dikke griep en de fotograaf werd tussen de pieren al kotsziek :mrgreen: In de luwte van de Noordpier zijn wat foto's geschoten en ik ging strontziek in mijn droogpak te water voor één foto!! Nadien in het cafe aan de haven met koffie bijgekomen en een verbaasde Panorama man ,dat we met zo'n bootje uit gingen....
wordt vervolgd..