hemiram schreef:
netjes man

en kleprubber ook meteen vervangen toch

De seals niet, die had ik in december al vervangen maar de klepsteel rubbers wel omdat deze ook nieuw de set zaten.
Hieronder nog wat foto`s van de "operatie"
Voordat ik begon.

Intake en deksels er af.

Toen moest de balancer er af maar die zat toch een beetje te vast voor de trekker(sorry Ron)

Maar even een nieuwe moer en bout er ingemaakt met fijne draad (werkt veel beter Ron)

Lekker slap.

De oude en de zwaardere nieuwe ketting.

Weer mooi strak met nieuwe nokkenstok achter het tandwiel.

De klepveren vervangen. De zuiger in de bovenste stand zetten en de cilinder op druk houden met de compressor (2 bar). En met het tooltje kon ik mooi de borgklippen verwijderen. De kleppen bleven mooi op hun plek zitten viel mij alles mee. Alleen waar ik niet zo blij mee was dat er toch aardig wat lucht langs mijn kleppen verdween. Dus over een paar maanden maar andere koppen er op

.

Weer opbouwen.

En alles weer op zijn plek. De lagers van de waterpomp waren aardig aanwezig dus de pomp ook gelijk maar vervangen.

Toen de stok en lifters even indraaien (20 min op 2000 toeren ) En toen een rondje rijden om te kijken of er verschil in zat. Dit viel me eigenlijk een beetje tegen ik had er meer van verwacht. Denk ook dat dat komt omdat me kleppen een beetje lekken. Dus denk dat ik maar eens achter een setje vortec koppen aanga met een carb intake met bijpassende gasklep zodat het spul een beetje beter kan ademen. De tbi koppen die er nu op zitten staan er ook om bekend dat ze voor geen meter flowen.
Dus weer genoeg plannen nu nog even werkelijkheid maken