Maarten,
Ik heb een poosje zitten twijfelen of dat ik überhaubt op jouw verhaal zou moeten reageren. Ook al een paar keer iets getikt maar uiteindelijk gedelete. Aangezien dit een openbaar forum is en jij openbaar een aantal punten aanhaalt heb ik er uiteindelijk voor gekozen om toch maar even serieus ook openbaar terug te reageren. En even op deze manier omdat het anders er een beetje warrig uitziet...
maartensmit schreef:
Grappig, je vaart zo'n schuit en dat vraag je je af of je parkeersensoren nodig hebt..?!
NEE natuurlijk niet. Ik heb net 2000 km op mijn nieuwe/2de Raptor en heb nu niet de after market parkeersensoren laten installeren, reden; je hebt ruim voldoende overzicht, in een Raptor, dus laat staan in een normale F150!
(en ja ik heb vaarbewijs 1 en 2 en alle vrachtwagen en trailer rijbewijzen)
Ik weet niet waar jij met je Raptor rijdt, maar ik zoals ik duidelijk aangaf kom ik op plekken waar het erg krap is. Dan heb ik het niet over meter werk maar centimeter werk. Op autosteigers, waarvan de op en aanrit vaak maar max 250 breed is, waarbij je een plateau aanrijdt op het midden van de lang kant. Het plateau is max 10 meter lang en 4 a 5 meter breed. Omheind met stalen lage hekken. Ook zijn wordt vaak de auto behoorlijk klemgezet op de bedrijventerreinen. Bij de ligplaatsen van wachtsteigers en dergelijke zijn ze ook niet zo gortig met plek en is het ook nog wel eens wat krapper als normaal. Het is puur voor het fijne manoeuvreerwerk waar ik het voor vroeg. Niet voor de parkeerplaats bij Appie of de kroeg op de hoek. Schitterend dat je je vrachtwagenrijbewijzen hebt, maar manoeuvreren met een vrachtwagen is overzichtelijker als met bijvoorbeeld een Crysler 300C. Ik heb het ook gedaan met beiden en ik vond het makkelijker met een Scania torpedo of de Actros. En die vaarbewijzen? Ik nodig je hierbij uit om bij ons aan boord een stukje mee te varen. Dan begrijp je misschien waarom ik dáár maar niet over zeg. Maar ik meen mijn uitnodiging echt serieus. En uit eigen ervaring: eerst 5.4 Fx4, toen 5.4 Raptor en nu een 6.2 Raptor kan ik je melden dat elke truck hier op het forum grip verliest met spontaan te veel gas in bocht op vochtig weg dek. De Raptor heeft juist mega veel grip door de grote banden en het soepele veersysteem. Harley en Raptor zijn ook echt niet te vergelijken natuurlijk. Een Raptor is een compleet herbouwde truck met andere transmissie, ander motor managment, andere veerarmen en de Fox racing dempers. (en hoop bodypanels) Een harley is gewoon een hele mooie maar dure Lariat met stickers en een prachtig interieur met her en der wat emblemen en leuke uitlaattips.
Ook gewone auto's kunnen uit de bocht vliegen met het "spontaan" te veel gas geven in een bocht. Dat weet elke autobestuurder met rijervaring. Ik rij al jaren variërend van 40.000 tot 70.000 km per jaar. Was ook geen nieuwigheidje voor mij
De Harley IS een Lariat Limited in de uitvoering Harley Davidson. En dat hij anders is opgebouwd is mij ook bekend, dat zag ik met mijn blauwe oogjes en blonde haartjes ook wel, maar om meteen er zo opgefokt erover te doen...
Een Harley (of elke andere pick up) is ook niet een volwaardige 4WD, tenzij je niet gehecht bent aan je aandrijflijn.
Het is een systeem wat zo ongeveer dateert uit dat de Amaricanen bij Scheveningen het strand op kwamen, het is geen Range Rover of Audi systeem. Je rijdt 99% van de km's in achterwiel modus en alleen met noodweer/sneeuw mag je 4WD inschakelen. Maar dan mag je niet sturen op harde ondergrond.
Misschien geen volwaardige 4WD, maar aangezien mijn intresse meer uitgaat naar AWD, ben ik daar hartstikke gelukkig mee. Maar misschien zou je eerst eens wat moeten lezen over specificaties, voordat je een stelling neerzet, want 99% in achterwielmodus? Tja, daar kan ik voor kiezen, maar daar zal ik niet voor kiezen omdat ik hou van een goede grip. En ik weet inmiddels dat in de AWD stand van de Harley je een uitstekende grip hebt. En ik mag ook met de AWD op een harde ondergrond rijden
Ship ahoi! Zullen we het maar gewoon op hartelijke groetjes houden?
Maar Maarten, kom op zeg. Ik heb mij nergens degenererend uitgelaten over iemand zijn auto, zijn rijstijl of kennis. Maar ik vond jou reactie toch wel vervelend. Laten we het gewoon gezellig houden! Want laten we eerlijk zijn, als we even in superlatieven gaan praten...
Mijn auto mag dan misschien een auto zijn voor luxe watjes die van mooie stickers is voorzien (

Toevallige wel hele gave stickers!!!!

)en wat extra mogelijkheden, jouw auto is ook maar gewoon een F-150 gewassen met een overdosis anabolen steroïden met een paar extra mogelijkheden. Maar weet je wat het mooie is dat we gemeen hebben?
We hebben ALLEBEI de 6.2L V8 motor erin zitten!!!!! Geweldige auto´s zijn het toch hè?

Ford F-150 Harley Davidson '11