Het is nu ma jul 07, 2025 22:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: F150 Harley Davidson
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 20:05 
Trucker

[/quote]
foto's zeggen meer dan woorden chantal :D :D :D

ik zeg 1 ding zwart is de snelste kleur :D :D :D stickers geven alleen maar weerstand :D :D :D[/quote]
Afbeelding

De panter is van 15 jaar geleden en de namen van 2 jaar.

Afbeelding
Loopt van zij naar zij, van net boven het midden van mijn rug tot net boven de billekes :D ik wil haar eigenlijk nog verder bijkleuren, maar we hebben het veel te druk :-)

Zeggen de foto's genoeg :P

Ford F-150 Harley Davidson '11

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 5:46 
Trucker

Grappig, je vaart zo'n schuit en dat vraag je je af of je parkeersensoren nodig hebt..?!
NEE natuurlijk niet. Ik heb net 2000 km op mijn nieuwe/2de Raptor en heb nu niet de after market parkeersensoren laten installeren, reden; je hebt ruim voldoende overzicht, in een Raptor, dus laat staan in een normale F150!
(en ja ik heb vaarbewijs 1 en 2 en alle vrachtwagen en trailer rijbewijzen)

En uit eigen ervaring: eerst 5.4 Fx4, toen 5.4 Raptor en nu een 6.2 Raptor kan ik je melden dat elke truck hier op het forum grip verliest met spontaan te veel gas in bocht op vochtig weg dek. De Raptor heeft juist mega veel grip door de grote banden en het soepele veersysteem. Harley en Raptor zijn ook echt niet te vergelijken natuurlijk. Een Raptor is een compleet herbouwde truck met andere transmissie, ander motor managment, andere veerarmen en de Fox racing dempers. (en hoop bodypanels) Een harley is gewoon een hele mooie maar dure Lariat met stickers en een prachtig interieur met her en der wat emblemen en leuke uitlaattips.

Een Harley (of elke andere pick up) is ook niet een volwaardige 4WD, tenzij je niet gehecht bent aan je aandrijflijn.
Het is een systeem wat zo ongeveer dateert uit dat de Amaricanen bij Scheveningen het strand op kwamen, het is geen Range Rover of Audi systeem. Je rijdt 99% van de km's in achterwiel modus en alleen met noodweer/sneeuw mag je 4WD inschakelen. Maar dan mag je niet sturen op harde ondergrond.

Ship ahoi!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2011 22:09 
Trucker

Maarten,

Ik heb een poosje zitten twijfelen of dat ik überhaubt op jouw verhaal zou moeten reageren. Ook al een paar keer iets getikt maar uiteindelijk gedelete. Aangezien dit een openbaar forum is en jij openbaar een aantal punten aanhaalt heb ik er uiteindelijk voor gekozen om toch maar even serieus ook openbaar terug te reageren. En even op deze manier omdat het anders er een beetje warrig uitziet...

maartensmit schreef:
Grappig, je vaart zo'n schuit en dat vraag je je af of je parkeersensoren nodig hebt..?!
NEE natuurlijk niet. Ik heb net 2000 km op mijn nieuwe/2de Raptor en heb nu niet de after market parkeersensoren laten installeren, reden; je hebt ruim voldoende overzicht, in een Raptor, dus laat staan in een normale F150!
(en ja ik heb vaarbewijs 1 en 2 en alle vrachtwagen en trailer rijbewijzen)
Ik weet niet waar jij met je Raptor rijdt, maar ik zoals ik duidelijk aangaf kom ik op plekken waar het erg krap is. Dan heb ik het niet over meter werk maar centimeter werk. Op autosteigers, waarvan de op en aanrit vaak maar max 250 breed is, waarbij je een plateau aanrijdt op het midden van de lang kant. Het plateau is max 10 meter lang en 4 a 5 meter breed. Omheind met stalen lage hekken. Ook zijn wordt vaak de auto behoorlijk klemgezet op de bedrijventerreinen. Bij de ligplaatsen van wachtsteigers en dergelijke zijn ze ook niet zo gortig met plek en is het ook nog wel eens wat krapper als normaal. Het is puur voor het fijne manoeuvreerwerk waar ik het voor vroeg. Niet voor de parkeerplaats bij Appie of de kroeg op de hoek. Schitterend dat je je vrachtwagenrijbewijzen hebt, maar manoeuvreren met een vrachtwagen is overzichtelijker als met bijvoorbeeld een Crysler 300C. Ik heb het ook gedaan met beiden en ik vond het makkelijker met een Scania torpedo of de Actros. En die vaarbewijzen? Ik nodig je hierbij uit om bij ons aan boord een stukje mee te varen. Dan begrijp je misschien waarom ik dáár maar niet over zeg. Maar ik meen mijn uitnodiging echt serieus.

En uit eigen ervaring: eerst 5.4 Fx4, toen 5.4 Raptor en nu een 6.2 Raptor kan ik je melden dat elke truck hier op het forum grip verliest met spontaan te veel gas in bocht op vochtig weg dek. De Raptor heeft juist mega veel grip door de grote banden en het soepele veersysteem. Harley en Raptor zijn ook echt niet te vergelijken natuurlijk. Een Raptor is een compleet herbouwde truck met andere transmissie, ander motor managment, andere veerarmen en de Fox racing dempers. (en hoop bodypanels) Een harley is gewoon een hele mooie maar dure Lariat met stickers en een prachtig interieur met her en der wat emblemen en leuke uitlaattips.
Ook gewone auto's kunnen uit de bocht vliegen met het "spontaan" te veel gas geven in een bocht. Dat weet elke autobestuurder met rijervaring. Ik rij al jaren variërend van 40.000 tot 70.000 km per jaar. Was ook geen nieuwigheidje voor mij :D
De Harley IS een Lariat Limited in de uitvoering Harley Davidson. En dat hij anders is opgebouwd is mij ook bekend, dat zag ik met mijn blauwe oogjes en blonde haartjes ook wel, maar om meteen er zo opgefokt erover te doen... :bounce:

Een Harley (of elke andere pick up) is ook niet een volwaardige 4WD, tenzij je niet gehecht bent aan je aandrijflijn.
Het is een systeem wat zo ongeveer dateert uit dat de Amaricanen bij Scheveningen het strand op kwamen, het is geen Range Rover of Audi systeem. Je rijdt 99% van de km's in achterwiel modus en alleen met noodweer/sneeuw mag je 4WD inschakelen. Maar dan mag je niet sturen op harde ondergrond.
Misschien geen volwaardige 4WD, maar aangezien mijn intresse meer uitgaat naar AWD, ben ik daar hartstikke gelukkig mee. Maar misschien zou je eerst eens wat moeten lezen over specificaties, voordat je een stelling neerzet, want 99% in achterwielmodus? Tja, daar kan ik voor kiezen, maar daar zal ik niet voor kiezen omdat ik hou van een goede grip. En ik weet inmiddels dat in de AWD stand van de Harley je een uitstekende grip hebt. En ik mag ook met de AWD op een harde ondergrond rijden :D :D :D

Ship ahoi! Zullen we het maar gewoon op hartelijke groetjes houden?
:laughing3: :laughing3: :laughing3:

Maar Maarten, kom op zeg. Ik heb mij nergens degenererend uitgelaten over iemand zijn auto, zijn rijstijl of kennis. Maar ik vond jou reactie toch wel vervelend. Laten we het gewoon gezellig houden! Want laten we eerlijk zijn, als we even in superlatieven gaan praten...
Mijn auto mag dan misschien een auto zijn voor luxe watjes die van mooie stickers is voorzien ( :headbang: :headbang: :headbang: Toevallige wel hele gave stickers!!!! :headbang: :headbang: :headbang: )en wat extra mogelijkheden, jouw auto is ook maar gewoon een F-150 gewassen met een overdosis anabolen steroïden met een paar extra mogelijkheden. Maar weet je wat het mooie is dat we gemeen hebben?
We hebben ALLEBEI de 6.2L V8 motor erin zitten!!!!! Geweldige auto´s zijn het toch hè? :D :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2011 22:45 
Trucker

Hallo Chantal,

De harley is echt een hele mooie uitvoering! Helaas niet in het blauw ;-) ( heb een tik dat me auto blauw moet zijn haha) Maar het AWD systeem van de harley is inderdaad niet 99% achterwiel aandrijving. Maar volgens mij een 20 80 systeem wat mogelijk heeft tot 40 60 Maar weet dit niet zeker!! :$ maar is ruim voldoende!! De banden van de Harley zijn niet zoals de raptor. Maar laat je niet gek maken die scorpion banden icm dat awd systeem zijn echt goed! Mijn vader heeft ze ook onder zijn jeep srt-8 en hij kwam vaak vorige winter beter van zijn plek dan mijn avalanche in 4wd.

Wat betreft 100% echt full 4wd heeft inderdaad alleen de raptor tot de max snelheid van 160 en dan 50 50.

Die 6.2 is echt heerlijk! En weet je wat waarschijnlijk ben je nog sneller ook dan een raptor on road! Haha maar ach zo lang het maar fun rijdt!! Wat betreft je parkeer sensoren is jou voorkeur de trucks voelen kleiner aan dit is miss je nadeel? Dus miss is het verstandiger? Maar puur in welke situaties je zelf zit. Maar heb je miss aan een camera voorzijde gedacht? Sensoren geven toch vaak verwaring. Hoever je nog hebt enzo ;-)

Veel plezier met je aankoop!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 1:53 
Trucker

De lach kon ik er eigenlijk niet uit opmaken om eerlijk te zijn. Maar een bouwvakker ben ik niet hoor, maar ik rook wel :D , alleen geen shag :P .
Ik vond het gewoon raar zoals er gedaan werd. Ik begreep ook de hele reactie niet. Het klopt misschien wel dat ik naar woorden kijk, dat heeft niet zozeer met woorden te maken. Maar als jij bij mij ook tussen de regels doorleest zie je ook dat op dezelde manier heb teruggereageerd, dat maak ik aan het eind ook duidelijk. Daarom heb ik er ook bij geschreven of beter gezegd omschreven dat ik ook niet wist wat ik er mee aan moest. En de uitnodiging is echt oprecht hoor!
Het is hier geschreven taal en dan is het best moeilijk om iets uit te leggen. Eén ding kan ik wel al uitleggen wat hééél duidelijk is. :D :D :D we hebben hem nog niet aan dek, maar de kleur is zwart, nog niet op naam, maar al wel van ons!!! :D :D :D
Donderdag is alles getekend, nu nog de lpgtank eronder en de nederlandse navigatie.

Sorry als ik iets verkeerd begreep, maar ik ken Maarten niet persoonlijk en weet dus niet dat hij het met een lach geschreven heb. Jullie kennen mij ook niet, maar ook ik heb een hoop met lach geschreven. Ik ben zelfs aan het zoeken geweest wanneer de eerste AWD gemaakt is... :D Ergens begin 1900 al... :o

Ik hoop een heleboel mensen een beetje te leren kennen in september, dan zal ik mijn Bob de Bouwer helmpje meenemen! :D :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 11:04 
Heavy Trucker

Dat is weer lekker wakker worden op de zondagochend. :o :o

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 14:15 
Super Trucker

Ik heb lekker een Dodge :lol: en bemoei me niet met Ford zaken :D :D :D :D :D

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Laatst bijgewerkt door T-Bob op zo aug 21, 2011 15:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 14:35 
Super Trucker

T-Bob schreef:
Ik heb lekker een Dodge :lol: en bemoei me niet met Ford zakken :D :D :D :D :D

Precies klaar nu, en weer lekker verder met onze passie voor Amerikaanse trucks :shock:

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 15:44 
Trucker

Merci Dave.

Wat een gedoe, als je vragen stelt op een forum krijg je op allerlei manieren vanuit alle hoeken reactie! En het gaat hier op een vrij mannelijke directe manier aan toe. Ik gaf alleen tip dat parkeer sensoren echt zonde van je geld zijn. En dat weet ik uit zeer recente ervaring, en ik zit dagelijks in de binnenstad van Amsterdam. En, tevens, naar mijn mening, is het zeer onverstandig om full time 4x4 te gebruiken op dagelijkse ondergronden. Ik rij nooit in 4wd en vlieg niet zo vaak uit de bocht. Differentieel blijft heel, banden slijten minder en het rijdt veel comfortabeler/soepeler. Het is gewoon niet geschikt voor altijd 4x4 rijden voor alleen beetje meer grip.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 23:17 
Trucker

Ik zat net te stuiteren hier op de bank. De auto is op de ferry geladen en onderweg naar Bremerhaven. Door de orkaan Irene is hij wel iets verlaat. Er staat nu 10 september als aankomst. Maar hoe dan ook... :wav: hij is onderweg!!!

Afbeelding

ik voel me als een klein meisje die net een grote lolly heeft gekregen... :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 23:27 
Trucker

Lees net dit topic ........... Misschien iets voor het VIVA forum :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 23:38 
Trucker

harm schreef:
Lees net dit topic ........... Misschien iets voor het VIVA forum :D

Vroeger had je toch ook zoiets als : "Lieve Mona"? :laughing3: :laughing3:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 18:32 
Trucker

En? :bounce:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 19:02 
Pro Trucker

Boot zit vast in de westerschelde :D

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 19:20 
Super Trucker

Schippervrouw is anders al meer dan twee weken ofline. :| :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]