Caster schreef:
Architect zal dus zoiezo moeten komen als ik rond de 100m2 ga zitten. Maar waarom een plat dak? is toch moeilijker om zelf te maken en je moet met roofing e.d. werken...
Ik wil alles zelf gaan doen met behulp van wat kameraden dus geen externe bedrijven. Steek geld liever in men zakken
Ik had gedacht van een hellend dak of een zadeldak en dan te bekleden met metalen dakpanplaten. Zien eruit als gewone pannen en legt supersnel! Die afdaling van 50cm is bij nader inzien ook wat te klein genomen daarom mijn voorkeur naar zadeldak met goothoogte op 3.50 en nokhoogte op 4.5 a 5m
Loods wordt naderhand volledig geisoleerd aan het dak en eventueel tussen de spouwmuur in.
Het zal hoogs waarschijnlijk staalbouw worden met tussen de poutrellen betonblokken gemetst tot op 2.5m hoog. Buitenkant weten we nog niet hoe we die gaan afwerken maar geen hout. Alleen maar onderhoud aan

Zomaar bouwen zonder vergunning zal ik NOOIT doen!!! Hoop geld insteken en dan weer afbreken zeker!?

BEN NIE GEK
Ik blijf hier wonen en mijn ouders gaan binnen een paar jaar ergens anders wonen. Het wordt te groot voor hun vinden ze. Dus ik wil iets bouwen waar ik voor de rest van mijn leven plezier aan heb.
Als je staalplaten gebruikt, gebruik er dan met isolatie op langs de binnenzijde. Dan loopt je isoltieschild door. Anders stopt de isolatie van het dak bij elke balk of ligger. Sandwichpanelen zijn nog beter veel properder langs binnen, maar duurder en zwaarder.
Als je ipv een lessenaarsdak een zadeldak gaat nemen, dan kan je de staalplaten in 1 stuk nemen. Dat is altijd het beste.
Een plat dak is (in het geval van epdm) echt niet moeilijk. 't moeilijkste zal zijn aan je materialen geraken. Met Epdm is iedereen dakwerker. Als je een rustinneke kan plakken op de binnenband van uwe fiets, dan kan je epdm leggen. Roofing is wat moeilijker.