Het is nu vr jul 18, 2025 5:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 20:11 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Weet iemand of het mag op de keuring om je transmissie te wijzigen van automaat naar manueel? Vind het niet echt op internet.
Met oog op de toekomst, vaak een trailer gaan trekken, zou ik dus een manuele bak willen zodat ik ook een jake brake kan installeren.

Alst nie mag dan doe ik het nie :D

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 21:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 06, 2011 19:47
Berichten: 336
Woonplaats: purmer county nh
waarom zou dat niet mogen???

_________________
DINO


ford makes it,international shakes it!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 21:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Hoi Jordy,

Hoe zwaar word die trailer dan ?
De mijne is elektrisch geremd ( 3500kg) en kan die samen met de combinatie afremmen of alleen de trailer laten remmen. Het rijd perfect en rij gewoon met automaat.
Zou een manual niet ten veel ten koste gaan van je comfort.

Gr Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 21:20 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ik denk dat het hier wel mag ,maar daar heb jij niks aan :D ik zou in jou geval ook liever een manuele bak hebben :!: ,je krijg binnen kort onkosten aan je automaat en ik denk dat het niet duurder zal zijn om een automaat bak te wisselen met een manuele bak :!: alleen moet je wel het een en ander aanpassen en of die kosten daar ook weer tegen afwegen dat zou ik nie weten :!: ik vind rijden met een automaat zalig ,maar een werkpaard met een manuele bak hebben vind ik :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 22:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
het ding onderbouwen is niet zo'n drama, maar er zitten welwat haken en ogen aan.
andere brake booster ivm koppeling
pedalen set
ECU
en nog wat kleinigheidjes.

die bak blijft wel goed, goede koeler erop, en een goede tune dan verbrand je olie echt niet.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 22:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Ja ik weet dat het een probleem is om alle onderdelen bij elkaar te krijgen want ik heb ook gelezen dat je meestal een core moet geven anders rekenen ze je een "core charge" aan en die is niet van de poes!! :shock:

Zou fijn zijn als iemand zijn truck in de prak reed met een ZF6 van '99/'03 kon ik makkelijk wat onderdelen van gebruiken :D :D

Ik ga eens even afwachten of er nergens op ebay een transmissie voorbij komt voor weinig en dan laten rebuilden...

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 22:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 17, 2009 18:30
Berichten: 260
Moet jij niet eerst wat andere projecten afronden :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 23:02 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Haha ja eigenlijk wel maar mijn transmissie staat al heel lang op de planning en hij krijgt de laatste tijd steeds meer vreemde kuren met schakelen dus die moet echt vervangen/gereviseerd worden. Als ik een goede deal vind met een ZF6 manual trans koop ik die. Op die US forums zitten soms mensen wat de complete "swap" aanbieden incl adapterplaat, pedalen, ...

Andere projecten ben ik ook hard mee bezig :wink: Heb vandaag het ijzer voor de trailer gaan bestellen maar een plaat van 6000x2000x3mm duurd wat lang met leveren...
Dinsdag naar de architect voor de plannen te tekenen en in te dienen (en dan wachten op de vergunning :evil: )

Ben best wel druk bezig met vanalles en nog wat alleen lijkt dat niet zo voor de buitenwereld :D

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 23:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 17, 2009 18:30
Berichten: 260
Haha oke dan mag het :D , Ik heb er ook al naar zitten kijken, heb in Canada altijd met dodge cummins gereden met een handbak, echt geweldig 8) . Het ombouwen is best te doen volgens mij, alleen veel sleutel werk, ik moet bijvoorbeeld ook een ander stuk plaatwerk uit een andere cabine hebben, omdat de tunnel in het midden anders is..
Maar het is zo gaaf zon grote pook in je truck, lekker roeren :D . De automaat iriteert mij altijd behoorlijk, ik bepaal liever zelf wanneer ik schakel 8) Alleen de luxe uitvoeringen truck zijn meestal automaat, handbakken zitten vaak alleen op work trucks. Nou ik hou je in de gaten :albino:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 1:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 06, 2011 19:47
Berichten: 336
Woonplaats: purmer county nh
je kan ook een zf 5 bak met een gear vendors erachter,dan kun je al je versnelligen splitten en dan in combinatiemet een 4.10 overbrenging
kun je een aardig karretje trekken :D :D en lekker zuinig.

_________________
DINO


ford makes it,international shakes it!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 11:10 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Interessant ik heb andere ervaring, dat juist de handgeschakelde bak niet zo geweldig is :dontknow:

Trek nu al een paar jaar met een automaat en geen 3500 kg :mrgreen:

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 11:17 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
majijo schreef:
Interessant ik heb andere ervaring, dat juist de handgeschakelde bak niet zo geweldig is :dontknow:

Trek nu al een paar jaar met een automaat en geen 3500 kg :mrgreen:

Ja Andre maar jij hebt een Dodge en die kunnen dat aan :lol:
Met een ford moet er geroerd worden anders trekt hij hem niet en gaat hij kapot :D

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 15:04 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Kom dan maar eens een jaar hier rijden met het zelfde gewicht als op die vlakke plaat bij jullie. Gegarandeerd dat je transmissie niet lang zal meegaan :thefinger:
Na dat jaar trek je er geen worst meer mee van tafel af :twisted:

Ik heb hier in de buurt een paar leuke lange bergjes met 12% afdaling/stijging. Dat rijd van geen meter met een auto transmissie met wat tonnetjes achter je reet...
Plus, ik zou graag een jake brake/motorrem willen opbouwen voor die lange afdalingen en dat wordt al wat moeilijker met een auto trans. Het gaat maar kost meer en is minder effectief naar het schijnt.

Heb iemand gevonden die een goede transmissie, T-case en adapterplaat wil verkopen voor $2K moet alleen nog effe wachten wat de shipping kosten gaan zijn tot bij Hans en ik moet een vliegwiel en drukgroep/koppelingsplaat kopen ($900 voor eentje van southbend clutch die tot 600pk kunnen hebbe! 8) )

Ik vind dat een auto trans veel te duur wordt als je hem echt wil gaan verstevigen voor meer pk aan te kunnen... En dan bedoel ik richting de 400pk op de achterwielen (heb nu 245pk stock)
Ik woon niet echt plat dus dat komt de levensduur ook niet ten goede met een serieuze vracht erachter.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2012 19:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
de automaten sterk zat jordy... die 400 Pk is voor een standaard bak al geen probleem, en als je een bak goed laat bouwen kan 6-700PK ook wel, en dan ben je alsnog goedkoper uit, je kunt hem dan ook handmatig opschakelen en terugschakelen.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2012 19:57 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za feb 27, 2010 21:36
Berichten: 848
Woonplaats: bladel
en je kunt blijven bellen onder het rijden. 8)

_________________
DODGE OR DIE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling