Het is nu zo mei 04, 2025 19:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2012 23:57 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Ik heb 100.000 mile garantie, toch?

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 0:06 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Ik heb 100.000 km of 2 jaar garantie wat het eerst komt :(

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 0:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
hemiram schreef:
nee dan moet je eerst je aandrijfas los maken sjeng :!: en dan nog zou ik die niet ff aangaan draaien , dat is werk voor een specialist :wink:


Peer heeft hier helemaal gelijk, voordat iedereen de pignon moer gaat aandraaien moet je wel eerst weten wat je aan het doen bent.

Deze schade`s hebben puur te maken met de voorspanning die op de lagers van de pignonas staat. Er zit een ring gemonteerd tussen de lagers van de ingaande as (crush sleeve) deze wordt bij de eerste montage samen gedrukt tot dat er een bepaalde voorspanning staat op de lagers van de pignonas. Dit wordt gemeten door de het draaimoment van de kale ingaande as van het cardan te bepalen.
Als je zomaar deze moer aandraait zonder het draaimoment van de as te meten, dan worden de lagers klem gedrukt, die lopen kapot en daarmee sloop je het gehele cardan.

Vaak toont dit probleem zich al vroeger door een zwetend cardan aan de voorzijde. Later begint het cardan te zingen, vaak is er dan al
schade aan de tandwielen onstaan. Als je daarna nog veel langer doorrijd is het vaak onvermijdelijk dat het geheel volledig losloopt met alle schade van dien.
Het komt een enkele keer voor dat de pignonmoer voortijdig losloopt. Maar vaak zie je dit soort schades veel bij trucks waar nog nooit onderhoud is gepleegt aan de achteras.
Ik heb inmiddels al een 3 tal assen gereviseerd van trucks met 50.000+km waarvan ik de eerste pakking nog van het deksel heb afgehaald.
Ook word er vaak de verkeerde olie gebruikt, 80w90 of 75w90. Er moet 75w140 in met Limited slip voor de gesperde assen, alleen dit is moeilijk te krijgen en vaak duur en veel garages weten dit niet.
Het cardan wordt met de verkeerde olie vaak te warm en de olie vervuild, daar door wordt de voorspanning van de crushsleeve minder en kan de pignonmoer loslopen.

Dus niet iedereen gelijk dodge de schult geven van deze schade`s, deze assen worden al tientallen jaren gebruikt onder allerlei trucks en suv`s met maar een gering aantal problemen.

Voor reparatie aan jullie achterassen wil ik gerust helpen, onderdelen heb ik liggen nieuw en gebruikt.
Lees mijn topic maar door voor de revisie van mijn eigen achter-as.

http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=13795

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 0:46 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Volgens mij is er nooit onderhoud geweest open mijn achteras, en dat op 80K km...
Dus is Mijn garagist kl*te? Hij had dit onderhoud moeten doen lijkt mij


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 0:52 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
HollandBlower schreef:
hemiram schreef:
nee dan moet je eerst je aandrijfas los maken sjeng :!: en dan nog zou ik die niet ff aangaan draaien , dat is werk voor een specialist :wink:


Peer heeft hier helemaal gelijk, voordat iedereen de pignon moer gaat aandraaien moet je wel eerst weten wat je aan het doen bent.

Deze schade`s hebben puur te maken met de voorspanning die op de lagers van de pignonas staat. Er zit een ring gemonteerd tussen de lagers van de ingaande as (crush sleeve) deze wordt bij de eerste montage samen gedrukt tot dat er een bepaalde voorspanning staat op de lagers van de pignonas. Dit wordt gemeten door de het draaimoment van de kale ingaande as van het cardan te bepalen.
Als je zomaar deze moer aandraait zonder het draaimoment van de as te meten, dan worden de lagers klem gedrukt, die lopen kapot en daarmee sloop je het gehele cardan.

Vaak toont dit probleem zich al vroeger door een zwetend cardan aan de voorzijde. Later begint het cardan te zingen, vaak is er dan al
schade aan de tandwielen onstaan. Als je daarna nog veel langer doorrijd is het vaak onvermijdelijk dat het geheel volledig losloopt met alle schade van dien.
Het komt een enkele keer voor dat de pignonmoer voortijdig losloopt. Maar vaak zie je dit soort schades veel bij trucks waar nog nooit onderhoud is gepleegt aan de achteras.
Ik heb inmiddels al een 3 tal assen gereviseerd van trucks met 50.000+km waarvan ik de eerste pakking nog van het deksel heb afgehaald.
Ook word er vaak de verkeerde olie gebruikt, 80w90 of 75w90. Er moet 75w140 in met Limited slip voor de gesperde assen, alleen dit is moeilijk te krijgen en vaak duur en veel garages weten dit niet.
Het cardan wordt met de verkeerde olie vaak te warm en de olie vervuild, daar door wordt de voorspanning van de crushsleeve minder en kan de pignonmoer loslopen.

Dus niet iedereen gelijk dodge de schult geven van deze schade`s, deze assen worden al tientallen jaren gebruikt onder allerlei trucks en suv`s met maar een gering aantal problemen.

Voor reparatie aan jullie achterassen wil ik gerust helpen, onderdelen heb ik liggen nieuw en gebruikt.
Lees mijn topic maar door voor de revisie van mijn eigen achter-as.

http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=13795

We hebben het hier wel over ongeveer nieuwe trucks met 20.000km :roll:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 0:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Kijk je onderhouds boekje maar na, volgens mijn geheugen staat het controleren/verversen van de assen voorgeschreven op 30.000 weet alleen niet of dit miles of km is.
Zoals ik ook al zei, wordt er vaak ook verkeerde olie gebruikt wat ook een reden kan zijn van deze schade.

Ik ververs zelf elke 30.000km mijn achter en vooras. Ook al is de olie zo goed als schoon. Schade is vele malen duurder dan die paar liter olie... :evil:
Je wil trouwens niet zien hoeveel troep er uit een Limited slip achteras komt na 30.000 km :shock:
Heel de magneet zit dan al vol met gruis, zeker na de eerste 30k km vanaf nieuw.

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 0:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
T-Bob schreef:
We hebben het hier wel over ongeveer nieuwe trucks met 20.000km :roll:


Het komt ook wel eens voor bij een hele jonge en weinig gebruikte truck.
Maar het Gros zijn de jongens die hem nieuw hebben gekocht en 30.000 km per jaar rijden.
Dan ook nog het onderhoud bij de verkoper gedaan hebben onder het mom van garantie.... :evil:
En nee ik zuig het niet uit men duim, dit heb ik al 3x zien voorbij komen.....

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 1:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2011 11:14
Berichten: 354
Woonplaats: Lutjebroek
Helemaal eens Jeroen! Ik ververs ook elke 20.000 km. Vanwege trekken zware aanhangers. Dan zie je de olie achter vaak zwart zijn en voor is het vaak nog helemaal schoon.

_________________
__________________________________
Joris. (WatersportReus)
http://www.watersportreus.nl
http://www.watersportwinkel-reus.nl
Dodge Ram Hemi sport 1500. 2012


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 1:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
watersportreus schreef:
Helemaal eens Jeroen! Ik ververs ook elke 20.000 km. Vanwege trekken zware aanhangers. Dan zie je de olie achter vaak zwart zijn en voor is het vaak nog helemaal schoon.


En hoeveel km heb jij inmiddels op je truck staan met zwaar werk? Gewoon even te vergelijking.. :D

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 1:05 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
HollandBlower schreef:
watersportreus schreef:
Helemaal eens Jeroen! Ik ververs ook elke 20.000 km. Vanwege trekken zware aanhangers. Dan zie je de olie achter vaak zwart zijn en voor is het vaak nog helemaal schoon.


En hoeveel km heb jij inmiddels op je truck staan met zwaar werk? Gewoon even te vergelijking.. :D



Hij heeft net een nieuwe :lol: :lol:

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 1:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
DutchYellowRam schreef:
HollandBlower schreef:
watersportreus schreef:
Helemaal eens Jeroen! Ik ververs ook elke 20.000 km. Vanwege trekken zware aanhangers. Dan zie je de olie achter vaak zwart zijn en voor is het vaak nog helemaal schoon.


En hoeveel km heb jij inmiddels op je truck staan met zwaar werk? Gewoon even te vergelijking.. :D



Hij heeft net een nieuwe :lol: :lol:



Kunnen we gelijk kijken hoelang die nieuwe achterassen het volhouden als je ze goed gebruikt en goed onderhoud. :D :D :D

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 1:17 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 19:36
Berichten: 3492
Woonplaats: gran alacant
Peeer wanneer heb jij eens tijd om mijn diff open te gooien en nieuwe olie op te doen :?: :?: :?:

_________________
thierry
'2006 dodge ram


http://www.everyoneweb.com/transportdiensten/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 1:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2011 11:14
Berichten: 354
Woonplaats: Lutjebroek
Haha met de vorige heb ik 80k gereden binnen 1 jaar. En nu heb ik vanmiddag net mijn nieuwe opgehaald. Zal morgen even fotoshoot doen;)

Maar de vorige van mij zweete niet liep zuiver, en diffs waren van binnen ook netjes. Dus ik pleit voor goed onderhoud. Ook de motor deed ik om de 20.000 km. Dus ja 4 keer per jaar. Maar dat is een tik van me, ook gebruik ik de beste olie"n daarvoor.

Mooie test met die nieuwe idd!

_________________
__________________________________
Joris. (WatersportReus)
http://www.watersportreus.nl
http://www.watersportwinkel-reus.nl
Dodge Ram Hemi sport 1500. 2012


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 1:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 21, 2011 22:54
Berichten: 69
Woonplaats: rillaar
Het betreft de smering van de voorste lagers in het differentieelhuis van de achteras.
De as zelf moet niet gedemonteerd worden maar er moet een snubber in geplaatst worden ,dat is een voorgevormde lat die er voor zorgt dat er genoeg spatsmering aan de voorte lager komt .
Er word ook een nieuw deksel geleverd voor het diffirentieel met een nieuwe vulplug.
Dus die stukken zijn bij crysler te bestellen en ik zou het maar doen als ik een gen4 had.
Tot nu toe is het nog altijd redelijk afgelopen (voor die jongens natuurlijk een ramp) maar ik hou mijn hard vast als dat op de autostrade gebeurd met ene tegen 140.

_________________
andre

www denbiechtstoel.be


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 1:32 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
watersportreus schreef:
Haha met de vorige heb ik 80k gereden binnen 1 jaar. En nu heb ik vanmiddag net mijn nieuwe opgehaald. Zal morgen even fotoshoot doen;)

Maar de vorige van mij zweete niet liep zuiver, en diffs waren van binnen ook netjes. Dus ik pleit voor goed onderhoud. Ook de motor deed ik om de 20.000 km. Dus ja 4 keer per jaar. Maar dat is een tik van me, ook gebruik ik de beste olie"n daarvoor.

Mooie test met die nieuwe idd!



Ik doe de motorolie om de 10.000 (op advies van het revisie bedrijf)

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling