Het is nu zo mei 04, 2025 20:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dealer reflash
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 19:49 
Heavy Trucker

Kent iemand een dealer die de computer van een Ram kan 'reflashen' naar het standaard programma? Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn probleem, ik heb een 6.4l stroker in mijn 2003 hemi ram, daarvoor heb ik een aangepaste 'tune' via een diablosport predator. Ik ben zeer tevreden van de predator behalve het feit dat je met de predator de toerentalbegrenzer niet kunt verhogen. Een superchips tuner kan dit wel, het is mogelijk om een superchips en een predator 'bovenop' mekaar te gebruiken, de superchips zorgt dan voor de verhoogde toerentallimiet en de predator zorgt voor de fuelmapping,...
Het probleem is nu dat de superchips zegt dat de ecu een dealer reflash nodig heeft, na wat opzoek werk ben ik te weten gekomen dat de predator wat resten achterlaat in je ecu zelfs wanneer je de ecu met de predator terug in standaard configuratie zet. Deze resten verhinderen dat je de superchips kunt gebruiken, enige oplossing is een dealer 'reflash' waardoor je weer een maagdelijke ecu krijgt.

Vermoed dat turnhout dealership dit kan, maar is voor mij 250km rijden, misschien heeft iemand hier een andere oplossing?

Edit: blijkbaar zou die dodge/chrysler computer 'starscan' heten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dealer reflash
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2012 10:31 
Trucker

Telefonisch navragen of ze dat doen en indien zo, ECU per post opsturen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2012 20:02 
Trucker

Belgiquebasterd schreef:

Vermoed dat turnhout dealership dit kan, maar is voor mij 250km rijden, misschien heeft iemand hier een andere oplossing?

Halfweg kan je in het oprijden koffie komen drinken en in het terugrijden wat sterkers :D

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2012 20:09 
Heavy Trucker

bhpaddict schreef:
Belgiquebasterd schreef:

Halfweg kan je in het oprijden koffie komen drinken en in het terugrijden wat sterkers :D

Bedankt voor het aanbod, maar heb de lokale Fiat dealer gebeld en volgens hem geen probleem om de computer van men ram te resetten met hun spullen, toch makkelijk in zo'n 'fiatje' rijden :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2012 20:41 
Trucker

Belgiquebasterd schreef:
bhpaddict schreef:
Belgiquebasterd schreef:

Bedankt voor het aanbod, maar heb de lokale Fiat dealer gebeld en volgens hem geen probleem om de computer van men ram te resetten met hun spullen, toch makkelijk in zo'n 'fiatje' rijden :-)

Niet dat ik je schrik wil aanjagen maar heeft die lokale gast ervaring met dodge en beschikt ie over de juiste softwares ?
Eerlijk gezegd heb ik hoedanook toch meer vertrouwen in een garage die al meerdere jaren Dodge Rams in onderhoud/herstelling heeft.

Marco

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2012 21:14 
Heavy Trucker

bhpaddict schreef:
Belgiquebasterd schreef:
bhpaddict schreef:
Belgiquebasterd schreef:

Niet dat ik je schrik wil aanjagen maar heeft die lokale gast ervaring met dodge en beschikt ie over de juiste softwares ?
Eerlijk gezegd heb ik hoedanook toch meer vertrouwen in een garage die al meerdere jaren Dodge Rams in onderhoud/herstelling heeft.

Lap, nu heb ik schrik :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2012 22:43 
Trucker

Ik heb indertijd gewoon bij de mercedes/ chrysler dealer de software laten updaten geen enkel probleem.

Elmo

2006 Dodge Ram 1500 5.7 HEMI verkocht :-(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2012 11:07 
Trucker

Belgiquebasterd schreef:

Lap, nu heb ik schrik :-)

:laughing5: :laughing5: :laughing5:

Marco

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 10:44 
Heavy Trucker

Blijkt dat de 'schrik' toch een beetje gegrond was, de Fiat dealer had idd de Chrysler DRBIII software maar voor één of andere reden stond de optie 'ecu reflash' er niet bij dus kon hij me niet helpen. Ik mocht meekijken terwijl hij door alle menu's van zen computer zocht en de optie stond er effectief niet bij.

Aan de telefoon verzekerde hij me dat hij zeker de Ecu kon resetten maar door één of andere reden kon hij het dus niet, ben nu natuurlijk bang dat iedere dealer die ik ga bellen me gaat verzekeren dat hij het kan maar eens ik tot daar rij, het toch niet lukt, heb geen zin om de ganse Benelux rond te gaan rijden voor niks, en al zeker niet met de brandstofprijzen van tegenwoordig :-). Ik ben waarschijnlijk de enige idioot die zit te rommelen met zen ECU in zen dodge ram maar misschien zijn er nog mensen hier die zo'n dingen geprobeerd hebben en effectief hun ECU ergens hebben laten resetten, dus mocht je uit eigen ervaring weten dat een garage effectief een ecu kan resetten, dan hoor ik het graag!

Een andere optie zou één nieuwe/tweedehandse ecu van een andere 2003 doge ram zijn, weet iemand toevallig een 2003 in afbraak staan ergens, of een adresje voor tweedhands ram onderdelen waar ik misschien een ecu kan vinden. (moet wel van een 2003 zijn vanaf 2004 is het type ecu veranderd.)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 14:10 
Trucker

Of bellen met Turnhout dealership en toch maar die koffie komen drinken... :D :D :D
Er is een afbraak aan euh kanten van Zelzate dacht ik.
Soms komt die eens op tweedehands.be of kapaza met wisselstukken.
Afbraak in de us ? Laten meekomen met een transport via hollandranch ?

Marco

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 14:40 
Heavy Trucker

bhpaddict schreef:
Of bellen met Turnhout dealership en toch maar die koffie komen drinken... :D :D :D
Er is een afbraak aan euh kanten van Zelzate dacht ik.
Soms komt die eens op tweedehands.be of kapaza met wisselstukken.
Afbraak in de us ? Laten meekomen met een transport via hollandranch ?

Heb geen zin/tijd om naar Turnhout te rijden om daar dan uit te vinden dat het ook niet lukt met hun computer. Kent hier toevallig niemand die hoofdmekanieker (ben zen naam vergeten), of moet er niemand op onderhoud gaan ofzo die het eens persoonlijk kan vragen aan die persoon?

Heb mailtje gestuurd naar die gast van Zelzate maar nog niks terug gehoord. Versturen uit de US gaat niet veel kosten is maar klein pakketje, misschien vind ik er daar wel eentje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2012 17:25 
Heavy Trucker

Bij Turnhout dealership vragen naar David of Luc

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2012 17:48 
Trucker

Waar heb je de aangepaste tune op de predator vandaan? Volgens mij als het een custom tune is kan de maker gewoon de begrenzers weghalen of aanpassen.

Volgens mij gaat het erg moeilijk worden ze op elkaar te gebruiken aangezien de predator en de superchips beide een factory stock tune nodig hebben.

Over elkaar heen tunen kan volgens mij niet ( kan het fout hebben, maar lijkt mij erg stug)
Tenzij je iets anders hebt dan 2 programmers?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2012 18:33 
Heavy Trucker

Solid schreef:
Waar heb je de aangepaste tune op de predator vandaan? Volgens mij als het een custom tune is kan de maker gewoon de begrenzers weghalen of aanpassen.

Volgens mij gaat het erg moeilijk worden ze op elkaar te gebruiken aangezien de predator en de superchips beide een factory stock tune nodig hebben.

Over elkaar heen tunen kan volgens mij niet ( kan het fout hebben, maar lijkt mij erg stug)
Tenzij je iets anders hebt dan 2 programmers?

De aangepaste tune komt bij 'hemifever' vandaan. 2003 is het enige jaar waar je met een predator de toerentalbegrenzer niet kunt weghalen. 2003 en is ook gelijk het enige jaar waar je een superchips en een predator kunt 'stacken', bovenop mekaar gebruiken zeg maar. Je moet eerst de superchips tune eropzetten en daarna de predator tune eropzetten (niet omgekeerd want dan werkt het niet), dan krijg je via de superchips een verhoogde toerentalbegrenzer en via de predator de aangepaste motor mapping.

Het probleem is dat ik al met de predator tune rondreed, en ook al 'reset' je de ecu met de predator terug naar je standaard programma er blijven blijkbaar resten (bij gebrek aan een beter woord) van de predator tune na in de ecu waardoor de superchips niet geladen kan worden. De enige oplossing hiervoor is de 'factory reflash' die enkel door een dealer met de correcte apparatuur en software kan gebeuren.

http://www.hemifevertuning.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]