Had hier eerst niet willen reageren maar toch maar eens mijn mening hier neerzetten.
Ik behoor ook nog tot de "jonkies" met mijn 24jaar
Eerst wil ik eens iets zeggen tegen de mensen die het altijd over vroeger hebben. Dat was toen! We leven nu! Vroeger was de brandstof nog goedkoop, had de buurvrouw nog een strakke kont, en was mijn pa nog ieder weekend zat
Die tijd komt niet meer terug en tijden veranderen. Die gsm's hebben voordelen en ook nadelen maar iedereen heeft er een en is ook deel van ons leven. Of je nu wil of niet.
Zelf heb ik 2 gsm's. 1 voor het werk (simpel sms en bel ding, niet meer), ander is prive (smartphone met een hoop zeik die ik nooit gebruik).
Heb ze altijd bij, 24/7. Ja ik ben graag bereikbaar en nee ik ben er niet verslaafd aan. Gebruik mijn smartphone geregeld om mail te bekijken of om info op te zoeken als ik ergens aan werk en ik niet precies weet hoe het in elkaar zit, of typenummer van een of ander onderdeel moet weten.
Facebook heb ik wel maar kijk ik alleen maar naar als ik thuis ben op de pc. Ik ben niet zo iemand die tijdens het werk berichten op Facebook zet in de trend van "mijn pen is leeg dus even een nieuwe halen bij die blonde aan de receptie"
Vind het zelf wel fijn dat ik in dat kleine ding vanalles tot mijn beschikking heb. Zie je je anders al rondlopen met een telefoon, pc, camera, rekenmachine, agenda (zo'n boekje ja), zaklamp, .... Daar zijn mijn zakken te klein voor
Ik erger me ook kapot aan mensen die alleen maar met hun gsm bezig zijn. Mijn broer kan er ook wat van, komt hij terug van bij zijn vriendin, zitten ze erna nog uren te sms'en naar elkaar (Praten ze niet met elkaar als ze samen zijn???)
Gelukkig behoren mijn vrienden niet tot die categorie, wij zijn nog van die "jonkies" die liever wat meer bier en plezier hebben dan die gsm de hele avond vast te hebben. Pakken hem alleen vast om naar de kebab of de pizzeria te bellen als we weer eens honger hebben

Maar dat hangt ook veel af vind ik als je uit de stad komt of uit zo'n boerendorp waar ik woon. Wij rijden nog naar elkaar toe om wat af te spreken terwijl anderen uit de stad een veel minder sociaal leven leiden.