Het is nu do mei 08, 2025 15:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 12:35 
Heavy Trucker

ik erger mij niet enkel op de werkvloer aan zo'n ding, ik erger mij overal aan zo een ding.
vroeger ging ik naar de kroeg, om gezellig met mensen te kunnen praten, terwijl ik een pintje dronk. dat moet je nu ook niet meer doen voor de lol, want je staat constand tegen zo een gsm-er te lullen die meer aandacht voor dat gsm ding heeft dan voor jou....
stiefdochter hier plakt ook vast aan dat ding, zelfs aan tafel, en vervolgens loopt ze stom omdat ze de gesprekken aan tafel niet kan volgen en zodoende domme antwoorden geeft.... (2 sec later staat dat dan op FB : oooohhhh ik voel me sooo dom.... iedereen lacht met mij :sad2: ) maar ooo wee als je de opmerking geeft dat ze dat ding dan even aan de kant moet leggen, ze al een pak minder dom overkomt en wel de gesprekken zou kunnen volgen!

nu ik mijn eigen zaak niet meer heb, laat ik dat ding regelmatig thuis liggen. vaak heb ik dan een pak 'gemiste oproepen' en als je dan opneemt krijg je te horen: ik heb je een paar keer gebeld en je nam niet op? (alsof ik dat zelf nog niet gezien had)
sorry hoor, maar vroeger hing mijn telefoon vast met een draadje aan de muur en kon ik ook niet opnemen als ik naar de suppermarkt ging!!! je vraagt je bijna af, hoe je eigen ouders dat ooit moeten overleeft gehad hebben.
het is niet omdat je telefoon rinkeld dat je MOET opnemen denk ik dan.

als het mobieltje je eigen mobiel is, vind ik het dan ook niet meer dan normaal dat die dingen thuis gelaten worden of af staan tijdens de werkuren. heb je het nodig voor je werk, dan moet je baas er maar één geven die je tijdens je werkuren gebruikt.

ik ben niet labiel, enkel een beetje emotioneel flexiebel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 15:08 
Pro Trucker

Weet je wat nog erger is al die gasten met zo'n Bluetooth geval in hun oor, denk je dat ze tegen jou praten, maar niet dus, bij truck drivers helemaal een trend. Denk dat ze onbeperkt bellen moeten afschaffen dan word men wat selectiever met de telefoontjes die men maakt, 90% van de gesprekken is tijdvulling lijkt het. Ik vind trouwens wel dat men niet iemand telefoon kan afpakken en dat mensen makkelijk bereikbaar moeten zijn. Toen mijn vader 21 jaar geleden overleed tijdens een vakantie in Zeeland was ik lastig bereikbaar, ik had veel sneller kunnen handelen als ik een mobiel had dus houd hem nu constant bij me.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 15:49 
Trucker

Wij hebben een paar regels thuis voor de dochters.
Geen gsm aan tafel tijdens eten
Geen gsm of laptop boven in de slaapkamers
Max een uur per dag op Facebook

Zo proberen we een beetje al dat sms en Facebook gedoe te beperken.

GMC Sierra 1500, 4.8L , 2000

Grt, mon

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 0:09 
Nieuw

Ik kan me in een groot deel van de reacties wel vinden maar,

z'n smartphone (ja ik heb er ook 1) is wel ideaal voor je mail bijvoorbeeld. Als zelfstandig ondernemer moet tegenwoordig alles vast leggen en bevestigd worden. Even snel een mailtje en klaar, het ligt vast. Ook mail lezen bijvoorbeeld, iedereen heeft af en toe wachttijd. En in die tijd lees ik mooi mijn mail, scheelt mij 's avonds weer een uur dat ik liever bij het gezin ben.

En neem nou buienradar, ideaal. Voor een kleine bui ga ik niet schuilen, maar zie je dat er een grote bui aankomt dan ga ik toch echt even schuilen zodat ik de rest van de dag lekker droog kan doorwerken. Of ik ga dan even wat materiaal halen/brengen met de auto.

Of als je problemen tegenkomt die niet van alledag zijn, even op google het typenr intikken en je krijgt een berg aan informatie. Natuurlijk wel op dat altijd te kleine scherm maar beter als dat je ervoor naar huis/de zaak moet gaan rijden of eindeloos bellen.

En wat dacht je van even een foto sturen om de situatie duidelijker te maken aan een collega oid. Een foto zegt af en toe meer dan duizend woorden.

En ja vroeger deden we/jullie :twisted: alles ook zonder maar ik ben van mening dat het ook zeker voordelen heeft ! :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 9:48 
Trucker

Tja aan de ene kant scheelt zo'n ding tijd, aan de andere kant kost het tijd. Wat dacht je van het wachten op iemand die staat te bellen, VEEL ERGER nog iemand die gebeld wordt waar ik reeds real life mee in gesprek ben. Eigenlijk is zo'n telefoon zo brutaal als wat.
Ik maak het zo vaak mee dat mensen mij raar aankijken en lacherig doen als mijn telefoon gaat terwijl ik in gesprek ben. Dan pak ik mijn telefoon en als het geen geheim nummer is druk ik hem uit en bel degene later terug als ik er wel tijd voor heb. Als ze bellen met geheim nummer MOET ik jammer genoeg wel opnemen omdat de controlerende instanties zoals de RDW ook bellen met geheim nummer.....
Maar belt er weer eens een ander zonder nummer terwijl ik persoonlijk in gesprek ben, vraag ik of ze later terug kunnen bellen.
Denk je eens in dat je in gesprek bent met iemand, gewoon in het echt dus en niet aan de telefoon, en er komt iemand aan die tussen jullie in staan en onderbreekt jullie gesprek en gaat met de ander praten over iets anders. Dat is hetzelfde als die telefoon doet, alleen weet de beller niet dat je in gesprek bent.
Als ik hem dan wegdruk, moet de beller maar begrijpen dat het me even niet past.

Over bellen, internetten, watsappen en dergelijke als werknemer zijnde is in principe dezelfde fatsoensnorm, maar de mentaliteit van de jeugd van nu is anders dan de jeugd van vroeger..
Wat mij wel opvalt is dat niet alleen de jeugd de telefoon tijdens het werk misbruikt maar ook vele 30ers en 40ers.

Ik hoor hier dus personen beweren dat het mobieltje onder geen beding afgepakt dient te worden omdat het privé is en omdat ze in noodgevallen bereikbaar willen zijn, KLAAR maar maak er dan geen misbruik van om dat ding onder wel werktijd te gebruiken.

Als werknemer wordt er van je verwacht dat je voor het aantal uren waarvoor je betaald wordt, met niks anders bezig bent dan alleen je werk.

Maar aan het aantal reactie's hier te lezen is het probleem veel groter dan we denken

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 11:41 
Super Trucker

Als ik in gesprek ben neem ik niet op of zeg dat ik ingesprek ben.
Als ik in vergadering zit zet ik hem op stil en bel later terug,
bellen ze onbekend hebben ze pech moeten ze maar terug bellen.

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 20:38 
Trucker

Anonieme oproepen beantwoord ik nooit. Wie anoniem wil blijven mag dat van mij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 14:55 
Nieuw

17 jaar hier bij mij op het werk mag je wel afentoe kijken, maar moet er gewerkt worden? Werk door...

Als ik gebeld word neem ik vaak wel op en whatsapp berichtjes kijk ik wel even snel of het belangrijk is, groepsberichten op whatsapp? Die lees ik wel even in de pauze als ik het wil en anders eind van de dag vaak weten ze toch wel wat ik aan het werk ben..

Foto's maken is ook soms erg leuk om te doen doe het niet te vaak maar soms is het gewoon leuk..

Sommige leeftijdsgenoten kan ik mij aan storen dat ze je niet aankijken bij het praten omdat ze verdiept in hun telefoon staan vaak doe ik het gewoon zit hij gewoon in mijn broekzak (heb echt een vrij moderne) maar kijk toch echt wel afentoe, is die echt storend voor mij zelf? Gaat die weg leg ik hem op een bureau neer ofzo... Word op het werk ook wel 's gebeld door collega's enzo, dan is het wel handig...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 16:23 
Trucker

Ik weet niet onder welke catogorie ik val, met mijn 'jonge' 25 jaar :D

Mijn telefoon (sinds kort een iphone) staat tijdens werk altijd uit, verder gebruik ik hem alleen maar voor bellen en berichten.
ja ik heb facebook, maar daar kijk ik af en toe wat op, heel af en toe zet ik eens wat neer.

Ik irriteer me mateloos aan de (95% jongeren 14-2. ?) mensen die alleen maar met hun mobiel lopen.
mijn gedachte gaat altijd wat lopen als ik een 14-17 jarig iemand zie met een dure telefoon, hoe komen ze eraan wie betaald dat, zouden ze ook werken?

Vanaf men 13e was ik al bezig met geld verdienen, vanaf met 15e bestond mijn leven uit, kranten (6:00 beginnen), school en daarna direct door naar werk, vervolgens kwamen de stage's er ook nog tussen..

Ik denk persoonlijk niet dat ik tussen het golf rijdend jonge volk pas :D :D

'70 Ford f100 sport custom 302 V8
'90 Bmw 525i E34 turbo build in progress
'01 Bmw 530i E39

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 18:19 
Heavy Trucker

Had hier eerst niet willen reageren maar toch maar eens mijn mening hier neerzetten.

Ik behoor ook nog tot de "jonkies" met mijn 24jaar :D

Eerst wil ik eens iets zeggen tegen de mensen die het altijd over vroeger hebben. Dat was toen! We leven nu! Vroeger was de brandstof nog goedkoop, had de buurvrouw nog een strakke kont, en was mijn pa nog ieder weekend zat :D :D
Die tijd komt niet meer terug en tijden veranderen. Die gsm's hebben voordelen en ook nadelen maar iedereen heeft er een en is ook deel van ons leven. Of je nu wil of niet.

Zelf heb ik 2 gsm's. 1 voor het werk (simpel sms en bel ding, niet meer), ander is prive (smartphone met een hoop zeik die ik nooit gebruik).
Heb ze altijd bij, 24/7. Ja ik ben graag bereikbaar en nee ik ben er niet verslaafd aan. Gebruik mijn smartphone geregeld om mail te bekijken of om info op te zoeken als ik ergens aan werk en ik niet precies weet hoe het in elkaar zit, of typenummer van een of ander onderdeel moet weten.
Facebook heb ik wel maar kijk ik alleen maar naar als ik thuis ben op de pc. Ik ben niet zo iemand die tijdens het werk berichten op Facebook zet in de trend van "mijn pen is leeg dus even een nieuwe halen bij die blonde aan de receptie" :drunken:
Vind het zelf wel fijn dat ik in dat kleine ding vanalles tot mijn beschikking heb. Zie je je anders al rondlopen met een telefoon, pc, camera, rekenmachine, agenda (zo'n boekje ja), zaklamp, .... Daar zijn mijn zakken te klein voor :D

Ik erger me ook kapot aan mensen die alleen maar met hun gsm bezig zijn. Mijn broer kan er ook wat van, komt hij terug van bij zijn vriendin, zitten ze erna nog uren te sms'en naar elkaar (Praten ze niet met elkaar als ze samen zijn???)
Gelukkig behoren mijn vrienden niet tot die categorie, wij zijn nog van die "jonkies" die liever wat meer bier en plezier hebben dan die gsm de hele avond vast te hebben. Pakken hem alleen vast om naar de kebab of de pizzeria te bellen als we weer eens honger hebben :D
Maar dat hangt ook veel af vind ik als je uit de stad komt of uit zo'n boerendorp waar ik woon. Wij rijden nog naar elkaar toe om wat af te spreken terwijl anderen uit de stad een veel minder sociaal leven leiden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 20:54 
Trucker

Over een jaartje of 20 zijn er heeeel veel mensen op deze aardkloot compleet contact gestoord..
Je herkent ze omdat ze net zo wit zijn als de spinnetjes in een kruip ruimte, en hun duimen zijn krom :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 21:15 
Trucker

Dit is wel een gepast plaatje :)
Afbeelding

'70 Ford f100 sport custom 302 V8
'90 Bmw 525i E34 turbo build in progress
'01 Bmw 530i E39

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 1:11 
Pro Trucker

Jurrien schreef:
.
mijn gedachte gaat altijd wat lopen als ik een 14-17 jarig iemand zie met een dure telefoon, hoe komen ze eraan wie betaald dat, zouden ze ook werken?

Ik ken kinderen die krijgen gewoon een iphone voor meer dan 500 euro van hun ouders als ze op de bassisschool zitten.
Werken hoeven er heel veel niet meer, ouders zeggen dan "ze moeten hun hele leven al gaan werken dus nu hoeft dat nog echt niet laat ze eerst meer genieten" (zelfs bij kinderen van 18/19 jaar.)

vaak lijkt het er ook wel op alsof het een goedmakertje is omdat beide ouders werken of weinig tijd hebben voor hun kinderen.

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 2:11 
Heavy Trucker

Daarom ben ik ook verrekes blij dat ik altijd opgevoed ben met 'als je iets wil moet je ervoor werken'. Ik heb ook nooit iets van een telefoon of andere gadget van mijn ouders gehad, altijd zelf voor moeten sparen met bijbaantjes. Zo zit het ook met de Dodge, geen rooie cent van die bak komt van m'n ouders, en daar ben ik ook heel blij mee, het is hiermee ook echt mijn auto. Niet meer dan normaal trouwens, maar daar wordt tegenwoordig anders over gedacht. Ik denk dat er nog zat kinderen van tegenwoordig het later erg moeilijk gaan krijgen als ze ineens niks meer krijgen en ervoor moeten werken. Ik zie het idd ook steeds vaker, kinderen van 12-13 met iphone's, ipads en weet ik veel wat voor meuk, ze zijn niet blij meer met minder :evil:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 22:55 
Super Trucker

Ik zie anders ook al kinderen van 4 a 5 jaar met gameboys rond lopen die toch al gauw €150,- of meer kosten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]