Het is nu za jul 05, 2025 9:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 18, 2012 0:18 
Heavy Trucker

forza schreef:
Thnx voor je toelichting! dus je bent het met me eens dat het strek genoeg is?

Ja, ik ben het met je eens. Maar dat was ik ook al na je toelichting.
En met wat plaatjes is het ook nog wat onderbouwd dacht ik.
Succes met het verder uitwerken van de plannen :thumbleft:

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 18, 2012 1:10 
Trucker

Maar als je hem er oprijdt zoals die Harley op de Avalanche : is dat niet te zzwaar op de tailgate bij het oprijden , maar ook bij het rijden op de weg zelf?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 18, 2012 9:30 
Pro Trucker

Werner schreef:
Maar als je hem er oprijdt zoals die Harley op de Avalanche : is dat niet te zzwaar op de tailgate bij het oprijden , maar ook bij het rijden op de weg zelf?

Harley ?????? Dit is een echte onvervalste H#nda Gaywing :puke: :puke:

Maar het valt wel mee hoor met de krachten die op de tailgate komen, de motor komt er niet met z'n volle gewicht op.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 18, 2012 18:47 
Trucker

Daarom heb je ook die stalen kabels aan de tailgate, die zorgen ook voor de draagkracht

Marines never die, they regroup in hell !!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2012 1:28 
Pro Trucker

Ik vind het een skon ding,en verrekte skon gemaakt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: en ik weet ook héél zeker 10 x beter dan die waaiboomenachtige dingen op Ebay, , die breke na een week af , want daar hebbe ze geen DREMPELS :shock: :shock: :shock: :laughing6:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2013 11:01 
Trucker

Volgens mij heeft zo'n breekkabel geen enkel nut.
n.l. bij een aanhanger is een breekkabel gemonteerd om de handrem te activeren zodat als de aanhanger losbreekt deze niet als een ongeleid projectiel over de weg knalt.
dus wat is de bedoeling van een breekkabel; aanhanger breekt los, kabel activeert de handrem zodat de aanhanger binnen zo kort mogelijke tijd stil komt te staan, en dan BREEKT de kabel van de auto af, daar is deze voor ontworpen.
misschien zou in jouw geval veiligheidskettingen zoals ze die in de USA gebruiken beter van toepassing kunnen zijn?

succes!

mack schreef:
mischien een ideetje om er een zogenaamd breekkabel op te zetten voorals het niet zou houden, zoals je ook met je aanhanger heb, dat ie toch achter je wagen blijft hangen? zou jammer voor je motor zijn maar dat, dan extra schade aan je mede weggebruiker. vind het wel heel netjes gemaakt en vind m zelf wel stevig.

mack

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2013 11:26 
Trucker

Mooi ding hoor, als ie af is lijkt het net alsof je 'm zo gekocht hebt en zal er geen haan naar kraaien.
Toch denk ik ook dat als je het echt 100% legaal wilt krijgen je een typegoedkeuring moet regelen?
Want stel de boel breekt af onderweg en je veroorzaakt een ongeluk, wat dan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2013 0:24 
Trucker

That is how we do it !

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

En natuurlijk is zo'n crossmotordrager legaal, zolang hij maar niet op je trekhaak vastzit. Ken er zat die er 1 op de camper hebben, gewoon met dragers naar het chassis. En vrachtwagenaanhanger lichtjes + gele of witte plaat erop. Die dragers zitten dan wel vastgebout aan de camper. Die camper is dan meestal een oude Mercedes 309 of 411.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 1:58 
Trucker

Tommy_W200 schreef:
That is how we do it !

En natuurlijk is zo'n crossmotordrager legaal, zolang hij maar niet op je trekhaak vastzit. Ken er zat die er 1 op de camper hebben, gewoon met dragers naar het chassis. En vrachtwagenaanhanger lichtjes + gele of witte plaat erop. Die dragers zitten dan wel vastgebout aan de camper. Die camper is dan meestal een oude Mercedes 309 of 411.

zolang je het totaal draagkracht van de trekhaak niet overschrijdt, is het wettelijk gewoon toegestaan. Het idee van de motordrager is om je motor/scooter of brommer mee te kunnen nemen als je met vakantie gaat en de achterbak vol met bagage zit :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 22:00 
Trucker

[update]

Rek is veder getest gedurende een rit van 2000 km. Probleemloos (in alle opzichten) een scooter vervoerd.
Er wordt nog aan gewerkt om er een definitief "betaalbaar" ontwerp van te maken en het model in productei te nemen.

Mochten er mensen zijn die belang in de motordrager hebben, dan hoor ik het graag!

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2013 21:28 
Nieuw

Hoi,
Ik kom hier via een tip op een ander forum.
Beetje afhankelijk van de prijs, heb ik wellicht interesse.
Doe me een PB voor de prijs?
Ik zou wel graag willen dat er 350Kg op kan, gewoon voor de zekerheid. (ik heb geen crosser namelijk :) )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2013 21:34 
Truck forum Junky

dutchlincoln schreef:
Hoi,
Ik kom hier via een tip op een ander forum.
Beetje afhankelijk van de prijs, heb ik wellicht interesse.
Doe me een PB voor de prijs?
Ik zou wel graag willen dat er 350Kg op kan, gewoon voor de zekerheid. (ik heb geen crosser namelijk :) )

Als je hier verder niks komt doen, doe het dan gelijk via pb :evil: voor handel kan je ook op marktplaat terecht :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2013 23:12 
Trucker

BusBart schreef:
Volgens mij heeft zo'n breekkabel geen enkel nut.
n.l. bij een aanhanger is een breekkabel gemonteerd om de handrem te activeren zodat als de aanhanger losbreekt deze niet als een ongeleid projectiel over de weg knalt.
dus wat is de bedoeling van een breekkabel; aanhanger breekt los, kabel activeert de handrem zodat de aanhanger binnen zo kort mogelijke tijd stil komt te staan, en dan BREEKT de kabel van de auto af, daar is deze voor ontworpen.
misschien zou in jouw geval veiligheidskettingen zoals ze die in de USA gebruiken beter van toepassing kunnen zijn?

succes!

mack schreef:
mischien een ideetje om er een zogenaamd breekkabel op te zetten voorals het niet zou houden, zoals je ook met je aanhanger heb, dat ie toch achter je wagen blijft hangen? zou jammer voor je motor zijn maar dat, dan extra schade aan je mede weggebruiker. vind het wel heel netjes gemaakt en vind m zelf wel stevig.

mack

Voor zover mijn ervaring me leert: Een aanhanger met oplooprem heeft een breekkabel, maar een aanhanger zonder eigen remmen, heeft een ketting, die ervoor zorgt dat de aanhanger geen ongeleid projectiel wordt. Denk dat een stevige ketting veel problemen kan voorkomen, maar aan de andere kant blijft een aanhanger in zo'n geval meestal wel de auto volgen op zijn wielen, of een motor op deze steun nog een beetje netjes volgt, lijkt me toch straf. En dan krijg je in een Worst Case Scenario natuurlijk heel wat onderdelen die van een stuiterende motor af vliegen, die heel wat nevenschade kunnen veroorzaken!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2013 23:15 
Trucker

forza schreef:
[update]

Rek is veder getest gedurende een rit van 2000 km. Probleemloos (in alle opzichten) een scooter vervoerd.
Er wordt nog aan gewerkt om er een definitief "betaalbaar" ontwerp van te maken en het model in productei te nemen.

Mochten er mensen zijn die belang in de motordrager hebben, dan hoor ik het graag!

Afbeelding

Hierbij stel ik me toch de vraag of die rood-witte plaat nodig is. Je hebt verlichting en reflectoren op het uiterste punt van de "last". Voor zover mijn kennis van de wetgeving reikt, is zo'n plaat enkel nodig als je "last" meer dan 1 meter uitsteekt voorbij de verlichting (andere fietsendragers, voor de gewone trapfietsen hebben zo'n plaat ook niet...)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 12, 2013 0:16 
Trucker

denk inderdaad ook niet dat het echt nodig is, maar beetje extra zichtbaarheid kan nooit kwaad zeker ? ;)
denk dat het eerder met die gedachte geplaatst zal zijn ?

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]