BusBart schreef:
Volgens mij heeft zo'n breekkabel geen enkel nut.
n.l. bij een aanhanger is een breekkabel gemonteerd om de handrem te activeren zodat als de aanhanger losbreekt deze niet als een ongeleid projectiel over de weg knalt.
dus wat is de bedoeling van een breekkabel; aanhanger breekt los, kabel activeert de handrem zodat de aanhanger binnen zo kort mogelijke tijd stil komt te staan, en dan BREEKT de kabel van de auto af, daar is deze voor ontworpen.
misschien zou in jouw geval veiligheidskettingen zoals ze die in de USA gebruiken beter van toepassing kunnen zijn?
succes!
mack schreef:
mischien een ideetje om er een zogenaamd breekkabel op te zetten voorals het niet zou houden, zoals je ook met je aanhanger heb, dat ie toch achter je wagen blijft hangen? zou jammer voor je motor zijn maar dat, dan extra schade aan je mede weggebruiker. vind het wel heel netjes gemaakt en vind m zelf wel stevig.
mack
Voor zover mijn ervaring me leert: Een aanhanger met oplooprem heeft een breekkabel, maar een aanhanger zonder eigen remmen, heeft een ketting, die ervoor zorgt dat de aanhanger geen ongeleid projectiel wordt. Denk dat een stevige ketting veel problemen kan voorkomen, maar aan de andere kant blijft een aanhanger in zo'n geval meestal wel de auto volgen op zijn wielen, of een motor op deze steun nog een beetje netjes volgt, lijkt me toch straf. En dan krijg je in een Worst Case Scenario natuurlijk heel wat onderdelen die van een stuiterende motor af vliegen, die heel wat nevenschade kunnen veroorzaken!