hein schreef:
RiverSide schreef:
11 pid,s in de gaten houden..vgt egt ect eot turbo-psi fuel-pressure enz enz...
ik doe de auto niet weg,..dus houdt ik alles in de gaten.
Als je je een beetje in de 6.0 powerstroke verdiept dan ben je de problemen voor.
p.s hij is getuned dus wil graag alles in de gaten houden.
Voorbeeld.
mijn ficm had een voltage dip bij het starten,...mag niet onder de 45v komen,...ik zag dus dat hij af en toe naar 40/42 volt zakte.
Je merkt niks,maar als je door rijdt begeeft hij het....nieuwe ficm ik schat een dikke 1000 euro.
Nu kon ik ,m nog redden,...2 euro soldeerwerk en hij is weer constant 47,5 / 48 volt,zelfs met die vrieskou.
Nu zag ik een fuel pressure dip onder w.o.t dus blue spring update gaan doen....dus voorlopig ff niet knallen.
Je merkt niks maar rij je door,...zeg dan maar ajuus tegen je injectoren of in ieder geval de o-ringen...$$$ en/of 2 dagen sleutelen.
ect / eot ...mag niet hoger zijn dan 15 graden fahrenheit bij 65 miles....mijne staat op 6,olie koeler is dus prima.
Maar ik zie nu wanneer hij slecht wordt,en dan gaat de egr koeler er ook aan,...daarna je koppakkingen.
Is al eerder gebeurd hier op het forum,..(als ik me goed herriner)
owja,...turbo vgt mag niet op 15% of 85% blijven hangen,...deed de mijne wel,....turbo vanes zaten vast.
middagje sleutelen en het is weer in orde,...je merkt niks maar rij je door,...doei turbo...$$$
ik ga met de ford de bergen in met zware aanhanger,...EGT in de gaten houden,...bij 1250 fahrenheit van het gas af,of je verknalt je motor.
Ik snap niet waarom nederlandse ford owners hun truck niet monitoren,ik heb de ford 6.0 nu 1 jaar en het zijn gewoon probleem bakken voor de leek.
Monitor heeft mij in ieder geval al een hoop geld bespaard.
Waarom heeft ford zulke slechte motoren gebouwd.
De mijne is stock en geen mods en tot nu toe redelijk probleemloos.
Al die mods gaat zo vreselijk veel tijd in zitten.
Als het je daily driver is kun je niet ff een paar dagen gaan sleutelen
tja,..het is helemaal geen ""slechte"" motor,de motor heeft alleen een paar zwakke schakels waar op zich niks mis mee is als je die in de gaten houdt.
het is de ketting reactie,het een leidt tot het ander.
En het begint alemaal bij de oliekoeler en koelvloeistof.
Ik weet niet of ik het hier al eens gepost heb,maar zie hoeveel casting sand ik uit mijn koelsysteem heb gefilterd..NA de coolant flush.
dat zand ligt natuurlijk ook in de olie koeler.
[youtubehttp://www.youtube.com/watch?v=JFQIU2aetJs][/youtube]