Het is nu vr jul 18, 2025 5:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 20:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
klaar


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 21:30 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Wat kan je ermee?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 23:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
11 pid,s in de gaten houden..vgt egt ect eot turbo-psi fuel-pressure enz enz...

ik doe de auto niet weg,..dus houdt ik alles in de gaten.
Als je je een beetje in de 6.0 powerstroke verdiept dan ben je de problemen voor.

p.s hij is getuned dus wil graag alles in de gaten houden.

Voorbeeld.
mijn ficm had een voltage dip bij het starten,...mag niet onder de 45v komen,...ik zag dus dat hij af en toe naar 40/42 volt zakte.
Je merkt niks,maar als je door rijdt begeeft hij het....nieuwe ficm ik schat een dikke 1000 euro.
Nu kon ik ,m nog redden,...2 euro soldeerwerk en hij is weer constant 47,5 / 48 volt,zelfs met die vrieskou.

Nu zag ik een fuel pressure dip onder w.o.t dus blue spring update gaan doen....dus voorlopig ff niet knallen.
Je merkt niks maar rij je door,...zeg dan maar ajuus tegen je injectoren of in ieder geval de o-ringen...$$$ en/of 2 dagen sleutelen.

ect / eot ...mag niet hoger zijn dan 15 graden fahrenheit bij 65 miles....mijne staat op 6,olie koeler is dus prima.
Maar ik zie nu wanneer hij slecht wordt,en dan gaat de egr koeler er ook aan,...daarna je koppakkingen.
Is al eerder gebeurd hier op het forum,..(als ik me goed herriner)

owja,...turbo vgt mag niet op 15% of 85% blijven hangen,...deed de mijne wel,....turbo vanes zaten vast.
middagje sleutelen en het is weer in orde,...je merkt niks maar rij je door,...doei turbo...$$$

ik ga met de ford de bergen in met zware aanhanger,...EGT in de gaten houden,...bij 1250 fahrenheit van het gas af,of je verknalt je motor.

Ik snap niet waarom nederlandse ford owners hun truck niet monitoren,ik heb de ford 6.0 nu 1 jaar en het zijn gewoon probleem bakken voor de leek.
Monitor heeft mij in ieder geval al een hoop geld bespaard.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 9:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Heb je nog wel tijd om op de weg te letten met al die metertjes :wink: :wink:

Ik zat toevallig gisteren op youtube een filmpje te kijken over de betrouwbaarheid van de 6.0. Het schijnt dat deze motoren van 2005/2006 toch best betrouwbaar zijn met een paar modificaties.

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 9:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
idd met een paar mods ja.
In de vs is het toch wel zo als je op alle diesel forums leest dat als je iets aan je truck wilt doen zeggen ze allemaal eerst meters plaatsen. of het nou ford dodge of chevy is.

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 9:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
idd,ben ook heel langzaam alles aan het upgraden,het gekloot zijn de onderdelen en de verzend kosten....als ik in amerika zou wonen dan zat het er al allemaal op!! Incl een lift kit met Nitto terra grapplers.

egr delete......................................binnenkort
blue spring update..........................binnenkort
updated turbo downpipe..................binnenkort
Banjo bolts....................................als symptomen zich voordoen
Dummy plugs.................................als symptomen zich voordoen
syntetisch olie................................done
Koelvloeistof elc cat ec1...................done
coolant filter...................................done
coolant flush..................................done
edge monitoring..............................done
sct tuner........................................done
ARP headstuds................................tja,....liefst vandaag nog.
4inch turbo back exhaust.................na de egr delete.

Dat staat voorlopig op mijn lijstje,...GIT "R DONE !

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 9:56 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Ik sta versteld van je kennis van deze motoren. Erg knap en voor mij komt het allemaal als abacadabra over.

Weet jij of de 6.4 ook specifieke aandacht nodig heeft?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 10:01 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Zo dat heb je mooi gemaakt lijkt wel origineel :thumbup:

Maar ik wist niet dat die ford diesels zo gevoelig waren, :?
Zo zie je maar weer dat je het ook kan voorkomen :|

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 10:03 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Bij mij weten is het vooral de 6.0 diesels die zo "gevoelig" zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 10:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
T-Bob schreef:

Maar ik wist niet dat die ford diesels zo gevoelig waren, :?
Zo zie je maar weer dat je het ook kan voorkomen :|


Valt mee hoor,zolang je origineel rijdt en het koelsysteem onderhoudt gaat het heel lang goed.
maar zodra je met tunes gaat klooten,dan zit de schade in je rechtervoet.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 10:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
RickyV8 schreef:
Ik sta versteld van je kennis van deze motoren. Erg knap en voor mij komt het allemaal als abacadabra over.

Weet jij of de 6.4 ook specifieke aandacht nodig heeft?



kijk eens RickyV8

kop koffie erbij en lezen maar.

http://www.powerstroke.org/forum/ford-0 ... ke-forums/

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 10:29 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Ik ga eens kijken, bedankt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 10:36 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
RiverSide schreef:
11 pid,s in de gaten houden..vgt egt ect eot turbo-psi fuel-pressure enz enz...

ik doe de auto niet weg,..dus houdt ik alles in de gaten.
Als je je een beetje in de 6.0 powerstroke verdiept dan ben je de problemen voor.

p.s hij is getuned dus wil graag alles in de gaten houden.

Voorbeeld.
mijn ficm had een voltage dip bij het starten,...mag niet onder de 45v komen,...ik zag dus dat hij af en toe naar 40/42 volt zakte.
Je merkt niks,maar als je door rijdt begeeft hij het....nieuwe ficm ik schat een dikke 1000 euro.
Nu kon ik ,m nog redden,...2 euro soldeerwerk en hij is weer constant 47,5 / 48 volt,zelfs met die vrieskou.

Nu zag ik een fuel pressure dip onder w.o.t dus blue spring update gaan doen....dus voorlopig ff niet knallen.
Je merkt niks maar rij je door,...zeg dan maar ajuus tegen je injectoren of in ieder geval de o-ringen...$$$ en/of 2 dagen sleutelen.

ect / eot ...mag niet hoger zijn dan 15 graden fahrenheit bij 65 miles....mijne staat op 6,olie koeler is dus prima.
Maar ik zie nu wanneer hij slecht wordt,en dan gaat de egr koeler er ook aan,...daarna je koppakkingen.
Is al eerder gebeurd hier op het forum,..(als ik me goed herriner)

owja,...turbo vgt mag niet op 15% of 85% blijven hangen,...deed de mijne wel,....turbo vanes zaten vast.
middagje sleutelen en het is weer in orde,...je merkt niks maar rij je door,...doei turbo...$$$

ik ga met de ford de bergen in met zware aanhanger,...EGT in de gaten houden,...bij 1250 fahrenheit van het gas af,of je verknalt je motor.

Ik snap niet waarom nederlandse ford owners hun truck niet monitoren,ik heb de ford 6.0 nu 1 jaar en het zijn gewoon probleem bakken voor de leek.
Monitor heeft mij in ieder geval al een hoop geld bespaard.


Waarom heeft ford zulke slechte motoren gebouwd.
De mijne is stock en geen mods en tot nu toe redelijk probleemloos.
Al die mods gaat zo vreselijk veel tijd in zitten.
Als het je daily driver is kun je niet ff een paar dagen gaan sleutelen

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 19:17 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
hein schreef:
Waarom heeft ford zulke slechte motoren gebouwd.
De mijne is stock en geen mods en tot nu toe redelijk probleemloos.
Al die mods gaat zo vreselijk veel tijd in zitten.
Als het je daily driver is kun je niet ff een paar dagen gaan sleutelen

Deze motoren zijn niet van Ford Hein, evenals de 7.3 en de 6.4
Ze komen van International, na wat zakelijke conflicten heeft Ford z,n eigen 6.7
gebouwd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 19:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
hein schreef:
RiverSide schreef:
11 pid,s in de gaten houden..vgt egt ect eot turbo-psi fuel-pressure enz enz...

ik doe de auto niet weg,..dus houdt ik alles in de gaten.
Als je je een beetje in de 6.0 powerstroke verdiept dan ben je de problemen voor.

p.s hij is getuned dus wil graag alles in de gaten houden.

Voorbeeld.
mijn ficm had een voltage dip bij het starten,...mag niet onder de 45v komen,...ik zag dus dat hij af en toe naar 40/42 volt zakte.
Je merkt niks,maar als je door rijdt begeeft hij het....nieuwe ficm ik schat een dikke 1000 euro.
Nu kon ik ,m nog redden,...2 euro soldeerwerk en hij is weer constant 47,5 / 48 volt,zelfs met die vrieskou.

Nu zag ik een fuel pressure dip onder w.o.t dus blue spring update gaan doen....dus voorlopig ff niet knallen.
Je merkt niks maar rij je door,...zeg dan maar ajuus tegen je injectoren of in ieder geval de o-ringen...$$$ en/of 2 dagen sleutelen.

ect / eot ...mag niet hoger zijn dan 15 graden fahrenheit bij 65 miles....mijne staat op 6,olie koeler is dus prima.
Maar ik zie nu wanneer hij slecht wordt,en dan gaat de egr koeler er ook aan,...daarna je koppakkingen.
Is al eerder gebeurd hier op het forum,..(als ik me goed herriner)

owja,...turbo vgt mag niet op 15% of 85% blijven hangen,...deed de mijne wel,....turbo vanes zaten vast.
middagje sleutelen en het is weer in orde,...je merkt niks maar rij je door,...doei turbo...$$$

ik ga met de ford de bergen in met zware aanhanger,...EGT in de gaten houden,...bij 1250 fahrenheit van het gas af,of je verknalt je motor.

Ik snap niet waarom nederlandse ford owners hun truck niet monitoren,ik heb de ford 6.0 nu 1 jaar en het zijn gewoon probleem bakken voor de leek.
Monitor heeft mij in ieder geval al een hoop geld bespaard.


Waarom heeft ford zulke slechte motoren gebouwd.
De mijne is stock en geen mods en tot nu toe redelijk probleemloos.
Al die mods gaat zo vreselijk veel tijd in zitten.
Als het je daily driver is kun je niet ff een paar dagen gaan sleutelen



tja,..het is helemaal geen ""slechte"" motor,de motor heeft alleen een paar zwakke schakels waar op zich niks mis mee is als je die in de gaten houdt.
het is de ketting reactie,het een leidt tot het ander.
En het begint alemaal bij de oliekoeler en koelvloeistof.
Ik weet niet of ik het hier al eens gepost heb,maar zie hoeveel casting sand ik uit mijn koelsysteem heb gefilterd..NA de coolant flush.
dat zand ligt natuurlijk ook in de olie koeler. :x
[youtubehttp://www.youtube.com/watch?v=JFQIU2aetJs][/youtube]

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling