Het is nu zo mei 04, 2025 18:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 2003 dodge ram topic
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2013 14:46 
Heavy Trucker

Zo schuin achter opzij is toch origineel????

Dat gemier wat allemaal niet mag.......... k'zou er schijtziek van worden. Ben gelukkig ook helemaal niet eigenwijs....... :D :D

Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 17:59 
Trucker

Belgiquebasterd schreef:
dodge-hemi schreef:
Dikke truck, nu nog een set dikke sidepipes

Sidepipes zijn mijn ding niet, hou niet van chroom, chroom past enkel op harley's IMHO :D , uitlaat gaat 'gedumpt' worden onder de bak, zoals op de foto. Geen uitlaattips ofzo te zien vanaf de buitenkant.

Komt daar nog bij dat sidepipes niet mogen voor de keuring in België, zelfs de uitlaat achteraan aan de zijkant laten uitkomen zoals men huidige uitlaat mag niet, krijg daar ieder jaar een opmerking over op de keuring.

Afbeelding

Das gewoon een dikke uitlaat, True duals met X-over geeft fantastisch geluid en goede performance... Ik hou persoonlijk ook niet van dikke chromen bling bling uitlaten. Je moet ze horen niet zien... :D

Ik heb misschien wel een setje verlagings veren voor je, voor noppes... alleen ff ruilen tegen jouw originele 8)
Er komt van de week iemand langs die pas een verlaagde truck heeft gekocht, en deze moet weer op originele hoogte komen (2wd)
Ga eerst kijken of het verlagings veren zijn. Als het afgezaagde meuk is verdwijnen ze in de oud ijzer bak.. :roll:

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 20:24 
Heavy Trucker

HollandBlower schreef:
Belgiquebasterd schreef:
dodge-hemi schreef:
Dikke truck, nu nog een set dikke sidepipes

Sidepipes zijn mijn ding niet, hou niet van chroom, chroom past enkel op harley's IMHO :D , uitlaat gaat 'gedumpt' worden onder de bak, zoals op de foto. Geen uitlaattips ofzo te zien vanaf de buitenkant.

Komt daar nog bij dat sidepipes niet mogen voor de keuring in België, zelfs de uitlaat achteraan aan de zijkant laten uitkomen zoals men huidige uitlaat mag niet, krijg daar ieder jaar een opmerking over op de keuring.

Afbeelding

Das gewoon een dikke uitlaat, True duals met X-over geeft fantastisch geluid en goede performance... Ik hou persoonlijk ook niet van dikke chromen bling bling uitlaten. Je moet ze horen niet zien... :D

Ik heb misschien wel een setje verlagings veren voor je, voor noppes... alleen ff ruilen tegen jouw originele 8)
Er komt van de week iemand langs die pas een verlaagde truck heeft gekocht, en deze moet weer op originele hoogte komen (2wd)
Ga eerst kijken of het verlagings veren zijn. Als het afgezaagde meuk is verdwijnen ze in de oud ijzer bak.. :roll:

Great minds think alike zeg maar :D , bling bling is ook mijn ding niet!! Verlagingsveren voor noppes dat klinkt helemaal super, ben zeker geïnteresseerd!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 08, 2013 19:38 
Heavy Trucker

Back from the dead!!

Na de verkoop van men woning plus de bijhorende verhuis en het opstarten van men eigen zaak heb ik eindelijk terug wat tijd voor de hemi!! :headbang:

Voordeeltje van zo lang nie aan de hemi te hebben kunnen werken is dat ik aardig wat onderdelen heb kunnen verzamelen, met name:

- Pacesetter headers, true duals die via termination box uitkomen in dynomax turbo dempers.

- Vararam inlaat

Afbeelding

- Flexalite electrische fan

Afbeelding

-Achteraan komt een flip kit om de truck te 'levellen' en later nog te verlaten (nog op zoek naar verlaagde voorvering, indien iemand iets weet liggen pm me!!)

- Home made caltracs

Afbeelding

First things first, de uitlaat.

Heb eerst de flens van de uitlaat geslepen om te zien of de gaten in de flens overeenkomen met de gaten in de koppen:

Afbeelding

Beetje nutteloze oefening gebleken, alle gaten in de flens waren groter dan die van de koppen, maar nu weet ik het tenminste zeker :drunken:

Afbeelding

Afbeelding

EGR rommel heb ik niet nodig want mijne is een 2003 model, dus heb dit buisje verwijderd en het gat dichtgelast.

Afbeelding

Terug aan mekaar gebakken

Afbeelding

Afbeelding

Beetje glad gemaakt

Afbeelding

Maak gebruik van V band klemmen om de verschillende stukken aan mekaar te zetten, eerste flens zit erop, heb er gelijk een fitting op gelast voor een eventueel een AFR sensor.

Afbeelding

Afbeelding

Echt een supersysteem die V band klemmen, supermakkelijk om te monteren en sluit naadloos aan. Hier kun je beide flenzen geklemd zien.

Afbeelding

Klaar voor installatie!

Afbeelding

Ondertussen ook alle EVAP rommel ervanonder gehaald, die zat in de weg voor de uitlaat.

Afbeelding

Ruimte zat nu :-)

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 08, 2013 21:48 
Heavy Trucker

moet je die uitlaat verzagen om te kunnen plaatsen ,kwas eigenlijk ook zoiets van plan ,wel mooie toppic ,wat zegt de vernieuwde motor eigenlijk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 08, 2013 22:03 
Heavy Trucker

mackie schreef:
moet je die uitlaat verzagen om te kunnen plaatsen ,kwas eigenlijk ook zoiets van plan ,wel mooie toppic ,wat zegt de vernieuwde motor eigenlijk

De uitlaat die ik gekocht heb zijn enkel de headers, de rest moet je zelf maken.

Motor 'zegt' vooral hele rare geluiden uit de automaat :-) denk dat die op sterven na dood is door de grotere motor :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 08, 2013 22:06 
Truck forum Junky

Ziet er netjes uit hoor, ben benieuwd naar het eind resultaat :!: brand je motorstorings lampje nu continu of heb je dat kunnen omzeilen christof :?:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 8:41 
Heavy Trucker

Paar dagen terug naar de keuring geweest en afgekeurd voor Lambda & CO :-(, gasboer is nog in verlof tot 25e ofzo dus uitlaat gaat even moeten wachten.

Ben dan maar begonnen aan de flipkit achteraan.

Bladveren ervanonder gehaald, alle bouten gingen verbazend makkelijk los :-)

Afbeelding

Afbeelding

Heb al enkele maanden zo'n polyurethaan bushingset liggen maar nooit aan toe gekomen ze te monteren, ideaal moment nu!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Epic fight, lamme arm, pijnlijke hamervingers en vier uur later :-)

Afbeelding

Ga de originele bladveer platen, of hoe noem je dat, hergebruiken. Heb ik minder kans dat ze het bij de keuring opmerken dat er iets veranderd is, als ze het natuurlijk wel opmerken ben ik de lul want dan wordt het moeilijker alles terug origineel te zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 9:44 
Trucker

Ferm werk geleverd ! :occasion5:

Belgiquebasterd schreef:
Back from the dead!!
....

Ondertussen ook alle EVAP rommel ervanonder gehaald, die zat in de weg voor de uitlaat.
...

Iets in mij zegt dat er nu een geel lampje op uw dashbord staat te branden :albino:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 9:47 
Heavy Trucker

postbus24 schreef:
Ferm werk geleverd ! :occasion5:

Belgiquebasterd schreef:
Back from the dead!!
....

...

Iets in mij zegt dat er nu een geel lampje op uw dashbord staat te branden :albino:

Dat is al anderhalf jaartje aan het branden :-), code meer of minder maakt nu niks meer uit!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 16:17 
Heavy Trucker

Klein probleempje, heb er de platen voor de caltracs opgelast maar denk dat ik ze te lang heb laten maken, komen naar mijn mening te dicht bij de grond, is moeilijk in te schatten nu er geen gewicht op de ophanging staat. Ik weet dat er hier een paar zitten met echte caltracs, mocht iemand me met tijd/zin me de hoogte geven van de originele platen, dat zou een grote hulp zijn!!Alvast bedankt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 17:36 
Heavy Trucker

kon je gewoon geen shackels gebruiken ,of was dat niet laag genoeg

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 21:22 
Heavy Trucker

HemiSRT8 schreef:
Misschien ken je het met de fotos ten opzichte van de remschijf ongeveer vergelijken
(ram srt afbeeldingen)

Afbeelding

Afbeelding

Heb ik de eerste keer ook zo gedaan, blijkbaar is inschatten niet mijn sterkste punt :D :drunken:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 21:24 
Heavy Trucker

mackie schreef:
kon je gewoon geen shackels gebruiken ,of was dat niet laag genoeg

Bij een ram ligt de as standaard bovenop de bladveren, met hele korte shackles, je kunt die bijna niet korter maken. Daarom heb ik nu de as bovenop de bladveren geplaatst waardoor hij een stuk lager kan. Bedoeling is nu gewoon de achterkant recht te maken ten opzichte van de voorwielen (standaard staat de kont stukje omhoog) en dan later als de financiën het toelaten de voorkant te verlagen en dan doormiddel van nieuwe shackles de achterkant dan ook mee te verlagen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 15, 2013 10:21 
Heavy Trucker

heb ook al lagere bladveren gevonden op het net ,ik denk dat er dan 1tje weggelaten was ,maar welke site ben ik vergeten ,kdenk dat het summit was

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]