Back from the dead!!
Na de verkoop van men woning plus de bijhorende verhuis en het opstarten van men eigen zaak heb ik eindelijk terug wat tijd voor de hemi!!
Voordeeltje van zo lang nie aan de hemi te hebben kunnen werken is dat ik aardig wat onderdelen heb kunnen verzamelen, met name:
- Pacesetter headers, true duals die via termination box uitkomen in dynomax turbo dempers.
- Vararam inlaat

- Flexalite electrische fan

-Achteraan komt een flip kit om de truck te 'levellen' en later nog te verlaten (nog op zoek naar verlaagde voorvering, indien iemand iets weet liggen pm me!!)
- Home made caltracs

First things first, de uitlaat.
Heb eerst de flens van de uitlaat geslepen om te zien of de gaten in de flens overeenkomen met de gaten in de koppen:

Beetje nutteloze oefening gebleken, alle gaten in de flens waren groter dan die van de koppen, maar nu weet ik het tenminste zeker

EGR rommel heb ik niet nodig want mijne is een 2003 model, dus heb dit buisje verwijderd en het gat dichtgelast.

Terug aan mekaar gebakken

Beetje glad gemaakt

Maak gebruik van V band klemmen om de verschillende stukken aan mekaar te zetten, eerste flens zit erop, heb er gelijk een fitting op gelast voor een eventueel een AFR sensor.

Echt een supersysteem die V band klemmen, supermakkelijk om te monteren en sluit naadloos aan. Hier kun je beide flenzen geklemd zien.

Klaar voor installatie!

Ondertussen ook alle EVAP rommel ervanonder gehaald, die zat in de weg voor de uitlaat.

Ruimte zat nu