Ach ja in sommige sectoren zit je nu eenmaal thuis als het slecht weer is. En als je pech hebt en je zit in een sector waar je ook nog eens last hebt van de crisis ben je helemaal bezeikt...
Tegenwoordig mag je al blij zijn dat je nog werk hebt!
Ik heb eerst 4.5 jaar klinkerwerken/tuinaanleg gedaan. Was het zat om altijd op mijn knieën te zitten in weer en wind dus over gestapt naar een grond/sloop/transport bedrijf.
Eerste 5 maanden heb ik niet veel mijn bed gezien tijdens het bieten transport (meestal 15 a 16u/dag op de baan!)
Nu zit ik momenteel ook thuis door het weer. Te vettig om in de groeve grond te kunnen kiepen en door de crisis is het overal maar stil in de bouw en de wegenwerken dus niet veel te doen met slopen of transport.
Ik heb vorige week geluk gehad dat 4 dagen lang een oude boerderij kon slopen. Toch maar machine werk dus kon mooi met dat weer. Maar nu ook weer thuis wachten tot er weer genoeg werk is.
Ondertussen kan ik thuis mooi aan de gang om eindelijk eens te beginnen met de bouw van de loods maar thuis zitten brengt niet zoveel op als achter het stuur zitten...
Hopelijk is er vanaf het voorjaar weer genoeg werk zodat ik dan wat meer uurtjes per dag kan werken en het verlies een beetje goedmaken.
Zo heb ik het altijd al gedaan, in de goede maanden/seizoenen veel werken om de slechtere maanden wat te compenseren. Ik krijg dan wel x aantal procent van mijn loon als ik thuiszit door slecht weer maar daar wordt een mens ook niet rijk van