Het is nu do mei 08, 2025 19:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 16:01 
Trucker

willem-2 schreef:
Dat was een Belgisch onderonsje.
Hoe mooi moet het weer wel niet zijn om weer wat te gaan doen. :roll: :roll: :?: :?:

ja ff lekker offtopic xD

en ik vroeg me ook af hoe goed het weer nog moet worden dus vond het beetje raar worden
en ik heb dus net eens naar men collega gebeld die zei me dat ie gewoon aan het werken is samen met de collega van men baas
(collega baas= ouwe vent in onderaanneming die zowat altijd alles overal doet, baas doet meestal alleen maar papieren, materiaal brengen en werk regelen)

dus waarschijnlijk heeft hij gewoon geen werk genoeg.. hoeft ie toch niet te flikken bij me, leugens heb ik geen zin in
maandag gesprek bij vloerder als alles goed gaat (:

(hoe nederlands klonk dat wel niet :D)

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 17:07 
Heavy Trucker

Ach ja in sommige sectoren zit je nu eenmaal thuis als het slecht weer is. En als je pech hebt en je zit in een sector waar je ook nog eens last hebt van de crisis ben je helemaal bezeikt...
Tegenwoordig mag je al blij zijn dat je nog werk hebt!

Ik heb eerst 4.5 jaar klinkerwerken/tuinaanleg gedaan. Was het zat om altijd op mijn knieën te zitten in weer en wind dus over gestapt naar een grond/sloop/transport bedrijf.
Eerste 5 maanden heb ik niet veel mijn bed gezien tijdens het bieten transport (meestal 15 a 16u/dag op de baan!)
Nu zit ik momenteel ook thuis door het weer. Te vettig om in de groeve grond te kunnen kiepen en door de crisis is het overal maar stil in de bouw en de wegenwerken dus niet veel te doen met slopen of transport.

Ik heb vorige week geluk gehad dat 4 dagen lang een oude boerderij kon slopen. Toch maar machine werk dus kon mooi met dat weer. Maar nu ook weer thuis wachten tot er weer genoeg werk is.
Ondertussen kan ik thuis mooi aan de gang om eindelijk eens te beginnen met de bouw van de loods maar thuis zitten brengt niet zoveel op als achter het stuur zitten...
Hopelijk is er vanaf het voorjaar weer genoeg werk zodat ik dan wat meer uurtjes per dag kan werken en het verlies een beetje goedmaken.

Zo heb ik het altijd al gedaan, in de goede maanden/seizoenen veel werken om de slechtere maanden wat te compenseren. Ik krijg dan wel x aantal procent van mijn loon als ik thuiszit door slecht weer maar daar wordt een mens ook niet rijk van :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 21:01 
Nieuw

Hier in Nederland heb je daarvoor spaarloon en spaaruren... Vind het apart dat het in BE zo niet is..

Succes met werk zoeken :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 22:57 
Heavy Trucker

Ik weet niet hoe het zit in andere sectoren maar in de bouw in Belgie
krijg je vorst-en regenzegels. Zijn 2 bedragen dat 1 x per jaar wordt
uitbetaald aan de werknemers. Is zogezegd om de vorstdagen en regendagen
te compenseren + je krijgt op verlet dagen nog uitkering en als je
aangesloten bent bij de vakbond krijg je meer uit betaald.
Die "zegels" die worden uitbetaald zijn mooie bedragen, keerzijde van de medaille is dat deze bij je inkomsten worden gerekend
waardoor je op het einde van het jaar soms heel wat belastingen mag betalen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 14:27 
Trucker

Ilan waarom niet in de verwarming (montage) altijd werk en niet te slecht betaald en ook niet te zwaar, ff cursusje bij vdab volgen, je bent betaald en hebt een diploma, ben ook onderaan begonnen, dan brandertechnicus, hoofdtechnieker en nu verkoper :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 19:18 
Trucker

DeVoN schreef:
Ilan waarom niet in de verwarming (montage) altijd werk en niet te slecht betaald en ook niet te zwaar, ff cursusje bij vdab volgen, je bent betaald en hebt een diploma, ben ook onderaan begonnen, dan brandertechnicus, hoofdtechnieker en nu verkoper :D

goh, voor de moment inderdaad nog altijd werk enzo
maar in de toekomst is dat denk ik niet een blijvend iets, radiators aan de muur..

maandag krijg ik normaal telefoon van een vloerder die nu week skieen was, eens afwachten wat dat gaat geven
tegels zullen er denk ik altijd zijn ;)

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 20:19 
Trucker

Radiators zullen de eerste 20 jaar nog niet wegzijn ;) en de sector volgt, nu hoe later je erin komt hoe lastiger het wordt alles te kennen, en groene energie verkoopt niet zo best hoor, te duur, nog geen goede rendabiliteit. En verwarmen zal men toch altijd moeten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 11:48 
Trucker

DeVoN schreef:
Radiators zullen de eerste 20 jaar nog niet wegzijn ;) en de sector volgt, nu hoe later je erin komt hoe lastiger het wordt alles te kennen, en groene energie verkoopt niet zo best hoor, te duur, nog geen goede rendabiliteit. En verwarmen zal men toch altijd moeten.

niet veel meer alternatieve dingen die opkomen zoals aircobakken (die dan zowel warm als koud geven)
of vloerverwarming ofzo ?

maar inderdaad alles evolueert en moet je bijleren..
kan het altijd eens bekijken als vloeren niks wordt ;)

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 14:35 
Trucker

Ilan,gij was een tijd terug toch ook begonnen met vervoer van paarden enzo?
Is dat niks geworden? geen vraag naar?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 14:44 
Trucker

Roland schreef:
Ilan,gij was een tijd terug toch ook begonnen met vervoer van paarden enzo?
Is dat niks geworden? geen vraag naar?

heb toen eigenlijk regematig wat vervoer gedaan maar ben er even mee gestopt geweest aangezien ik een nieuw oploopklep moest maken aan mijn trailer..
is nu gebeurd en transport is weer aangeboden.. maar in de winter minder vraag naar denk ik dan in de zomer

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 20:16 
Trucker

Vloerverwarming = duur en op bovenverdiep staan toch altijd radiatoren, warmtepompen zijn alleen gunstig in combinatie met zonnepanelen, indien warmtepomp best ook vloerverwarming of je hebt amper rendement, en deze combinatie is VEEL te duur voor mensen die gaan bouwen. Groen is mooi, maar financieel niet haalbaar voor de gemiddelde mens.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 4:26 
Trucker

DeVoN schreef:
Vloerverwarming = duur en op bovenverdiep staan toch altijd radiatoren, warmtepompen zijn alleen gunstig in combinatie met zonnepanelen, indien warmtepomp best ook vloerverwarming of je hebt amper rendement, en deze combinatie is VEEL te duur voor mensen die gaan bouwen. Groen is mooi, maar financieel niet haalbaar voor de gemiddelde mens.

Jij bent de kenner, dus ga je zeker niet tegenspreken :D
reden dat ik het zei was vooral aangezien een vriend van me (loodgieter) zei dat hij moest gaan bijscholen aangezien hij zei dat dat er wel zal uitgaan..
wij hebben thuis in bijna elke kamer zo'n airco bak hangen die warm en koud blaast en vind het een bangelijke uitvinding !
staat zelden op maar als je warmer of kouder wil is het op 5 minuten gebeurd..

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 10:05 
Trucker

Dat vloerverwarming duur is, daar ben ik het niet mee eens en dat je daarenboven dan nog eens extra radiatoren moet hebben voor boven is toch geen argument? Als je beneden radiatoren hebt, moet je er dan boven geen hebben misschien?

De kost prijs voor boven is hetzelfde als je beneden nu vloerverwarming of gewone radiatoren hebt. De ketel moet ook niet speciaal, pompen moet je anders ook hebben. Zeg mij dan maar eens wat vloerverwarming zo duur maakt want ik zie het niet, die paar meter exta buizen die onder grond steken?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]