Het is nu di jun 24, 2025 11:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 17:29 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 03, 2013 17:20
Berichten: 3
beste lezers,
allereerst zal ik me even kort voorstellen. ik ben erwin woonachtend in maastricht en al sinds jongs afaan gek van een dodge w200.
nu komt dus het moment waarop ik er een wil gaan kopen. ik heb ondertussen al een hele tijd mee zitten lezen en me er een beetje in verdiept.
ik ben van plan om een onafgemaakt project te kopen en hiermee verder te gaan.
nu zit ik met een paar vragen:
ten eerste
zijn er nog werkplaats handboeken te vinden van deze wagens , het gaat om een 1976 model
er zit bij dit project geen motor meer en ook de gehele gasinstalatie is eerder al verkocht.
hoe gaat dit in zijn werk? kan iedere 318 motor lopen op gas of zijn er bepaalde eisen aan verbonden
verder heeft het chasis nu nog een belgisch kenteken, dit is wel helemaal kompleet
hoe gaat dit in zijn werk? kan ik eerst de gehele auto opknappen op mijn gemakje en erna naar de rdw gaan om het op kenteken te krijgen? of is het beter om een nederlands chasis uit te halen en hiermee opnieuw te beginne?

verder hoop ik jullie vanaf binnenkort op de hoogte te houden van mijn project, op het moment worden de laatste knoopjes nog doorgehakt met als grootste knelpunt de ruimte die dit monster in beslag neemt :lol:
ik hoop dat ik op dit forum een leerzame tijd tegemoet kan gaan.
ook zou ik graag eens n contact willen komen met eigenaren van een w200 in de buurt van maastricht.

mvg erwin


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 17:38 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Welkom op dit forum :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 18:50 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 01, 2012 22:56
Berichten: 86
Welkom Erwin.

De W200 is een zeer populaire pickup truck, waardoor alles nog ruim beschikbaar is. Google maar eens op "W200 parts". Dit komt omdat ze in grote aantallen ingezet zijn op de USA basis in Duitsland, waarna ze voor weinig aan particulieren verkocht werden. En omdat ze buiten roest erg degelijk en eenvoudig in elkaar zitten, waardoor onderhoud goed te doen is, terwijl ze redelijk terreinwaardig zijn en voor een USA truck ook redelijk zuinig in het verbruik.

Ik heb hem ook gekozen juist omdat er zoveel voor te krijgen is, er nog zoveel van zijn dat er zelfs een speciale club voor is. Zie http://www.dtbweb.nl .

Voor werkplaatshandboeken kan je het beste zoeken op de militaire code, die is M880. Als je zoekt op "dodge m880 manual" dan kun je kiezen uit verschillende handboeken. Mocht dat niet lukken, dan kan ik hem je ook digitaal toesturen.

Wel raad ik aan om ook eens naar compleet lopende auto's te kijken, want de circa 3000 euro waarvoor je ze in bruikbare staat koopt, is meestal minder dan de kosten van een eigen project op basis van wat oud spul zonder apk of zelfs zonder kenteken. En leerzaam uit elkaar halen kan ook prima bij een werkende auto, bijvoorbeeld om het meestal aanwezige roest grondig aan te pakken. Verder, als je onder de motorkap klimt, zie je alles zo zitten en het meeste zit zo overzichtelijk en ruim dat je gelijk al ziet wat het doet en hoe.

Ook moet je weten dat er nu gedoe is over de belastingvrijstelling van de klassiekers, waaronder de W200. In het ergste geval kost zo'n auto vanaf 2014 ineens E2200 per jaar wegenbelasting. Dus ik raad aan om even te wachten met investeren totdat volgende maand bekend wordt of ze wel of niet belastingvrij blijven. Tenminste aangenomen dat je er straks ook mee op de weg wilt rijden.

Trouwens kan het originele W200 blokje prima op LPG, omdat het lekker zwaar uitgevoerd is en maar 150 pk hoeft te leveren uit 318 ci, bij dieselachtige toerentallen. Gebruikte originele blokken zijn prima te krijgen bij Arjan op http://www.vandijckusaparts.nl . Hij is tevens voorzitter van DTB en ik heb al aardig wat goede gebruikte W200 parts van hem gekocht.


Tommy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 19:20 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 03, 2013 17:20
Berichten: 3
Ten eerte bedankt voor de uitleg tommy.
Is het zeker dat er deze maand uitspraak komt over het oldtimer afschaffen of veranderen?
Anders is het wel de overweging waard om te wachten.
Verder is het project wat ik op het oog heb al voor 1/3 klaar.
Ikzelf ben wat meer van het laswerk en optische gedeelte. Maar heb gelukkig hulp van een ervaren monteur die mij graag helpt. Ook was het oog op deze gevallen door het gerichte roestgehalte. Heb er ondertussen 4 bekenen en deze was er het beste aan toe. De bak bijvoorbeerd is nog helemaal hard, is puur alleen de voorkant en de cabine die een beetje aandacht nodig hebben.
Ik had al eens rondgekeken op de site van van dijck. Hier zag ik zeer veel leuk en mooi spul opstaan. Dat er nog veel te krijgen is is alleen maar een goed teken.

Mvg erwin


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 19:32 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 01, 2012 22:56
Berichten: 86
Dat er iets gaat veranderen is zeker, in het regeerakkoord staat zelfs dat ze die vrijstelling van de wegenbelasting voor klassiekers geheel gaan afschaffen.

Inmiddels is er echter alweer een aanvullig gekomen vanuit de 2e kamer dat ze de echte liefhebber toch tegemoet willen komen. Maar hoe ze dat gaan doen en of W200's hiervoor in aanmerking komen is nu nog onbekend. Veelgehoorde ideeen zijn:
- een speciale kaart waarop je bijvoorbeeld 60 dagen per jaar mag rijden.
- alleen voertuigen voor 1960 vrijstellen
- kwarttarief voor alles ouder dan 30 of 35 jaar
- behoud van vrijstelling voor alles ouder dan 30 of 35 jaar op benzine of diesel (LPG onzeker)

Volgens mijn informatie staat de uitwerking (en dus wat ze precies gaan doen) gepland voor half april.

Of je daarop wilt wachten is je eigen keuze natuurlijk. Maar voor de meeste van ons is E2200 per jaar extra belasting niet eenvoudig op te brengen.

Verder weet ik van verschillende anderen dat ze een project deden, maar die waren zonder uitzondering veel duurder uit dan ik, omdat ik een goed werkende W200 met nieuwe APK kocht waar alleen wat roest behandeld moest worden en de lak slecht was. Dus dit was even klussen, maar voor een paar 100 euro aan staal, verf en klein spul had ik hem weer strak (en gelijk ook in matzwarte Hammerite).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 23:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 06, 2012 20:59
Berichten: 562
Woonplaats: Antwerpen
Welkom, Tommy

_________________
Lekker strak zwart met een tikkeltje chroom

GMC Sierra 1500, 4.8L , 2000

Grt, mon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 10:17 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Welkom hier,

Ik heb zelf ook sinds 7weken een dodge W200 en woonachtig in Maastricht.

Persoonlijk zou ik ook niet voor een bouwpakket gaan, 80% kom je altijd geld te kort wat jij in gedachte had.

Gemiddelde lopende goede Dodge kost rond de 3500/4500 als je nog paar weken wacht gaat de mijne in verkoopt.
Staat nu in de primer, word legergroen, nergens rot, aantal jaren geleden geheel uit elkaar geweest en op nieuw opgebouwd.
Zit bijna alles nieuw op, ook motorisch.
Hummerbanden, en 2inc verhoogd.
Heb er 200km mee gereden en wil voor een chevy 6,2 diesel kijken, of iets nieuwers.

Voor foto's zie me project pagina.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 17:46 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
DodgeW200V8 schreef:
Welkom hier,

Ik heb zelf ook sinds 7weken een dodge W200 en woonachtig in Maastricht.

Persoonlijk zou ik ook niet voor een bouwpakket gaan, 80% kom je altijd geld te kort wat jij in gedachte had.

Gemiddelde lopende goede Dodge kost rond de 3500/4500 als je nog paar weken wacht gaat de mijne in verkoopt.
Staat nu in de primer, word legergroen, nergens rot, aantal jaren geleden geheel uit elkaar geweest en op nieuw opgebouwd.
Zit bijna alles nieuw op, ook motorisch.
Hummerbanden, en 2inc verhoogd.
Heb er 200km mee gereden en wil voor een chevy 6,2 diesel kijken, of iets nieuwers.

Voor foto's zie me project pagina.


Hoe komt 't Phil? Bevalt ie toch niet zo goed?

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 18:43 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Welkom erwin :!: gewoon zelf opknappen (dan weet je wat je hebt ) en daarna ff bij de rdw langs . Alles is er nog van te krijgen en kost de hoofd prijs niet :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 18:49 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
JaapMopar schreef:
DodgeW200V8 schreef:
Welkom hier,

Ik heb zelf ook sinds 7weken een dodge W200 en woonachtig in Maastricht.

Persoonlijk zou ik ook niet voor een bouwpakket gaan, 80% kom je altijd geld te kort wat jij in gedachte had.

Gemiddelde lopende goede Dodge kost rond de 3500/4500 als je nog paar weken wacht gaat de mijne in verkoopt.
Staat nu in de primer, word legergroen, nergens rot, aantal jaren geleden geheel uit elkaar geweest en op nieuw opgebouwd.
Zit bijna alles nieuw op, ook motorisch.
Hummerbanden, en 2inc verhoogd.
Heb er 200km mee gereden en wil voor een chevy 6,2 diesel kijken, of iets nieuwers.

Voor foto's zie me project pagina.


Hoe komt 't Phil? Bevalt ie toch niet zo goed?



Jawel zeker wel, geniet er elke dag van als ik naar hem kijk.. Maar sinds me 18e rij ik diesel en wil heeeel graag een v8 diesel voor derbij.

Voor dat ik deze kwijt ben zal wel effen duren hoor, heeft trouwens ook geen haast.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2013 20:45 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 03, 2013 17:20
Berichten: 3
Bedankt allemaal voor de antwoorden,
Ik heb wel nig een vraagje:
Is het mogelijk om een jeep zonder stuurbekrachteging on te zetten naar eentje met stuurbekrAchteging? Oftewel: kan ik mijn fitness abonnement behouden of kan ik het gerust afzeggen als ik eentje koop zonder bekrachteging?

Ik heb er ondertussen een paar bekenen en ga binnekort een keuze maken.
Ik hou jullie opde hoogte


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2013 23:02 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 01, 2012 22:56
Berichten: 86
emuijtjens schreef:
Bedankt allemaal voor de antwoorden,
Ik heb wel nig een vraagje:
Is het mogelijk om een jeep zonder stuurbekrachteging on te zetten naar eentje met stuurbekrAchteging? Oftewel: kan ik mijn fitness abonnement behouden of kan ik het gerust afzeggen als ik eentje koop zonder bekrachteging?

Ik heb er ondertussen een paar bekenen en ga binnekort een keuze maken.
Ik hou jullie opde hoogte


Stuurbekrachtiging is in te bouwen in een W200 (of vergelijkbaar Chrysler product, zoals de Jeep serie). Soms heeft Arjan setjes liggen en zoniet kan hij er wel aan komen. Dit is echter wel een setje van richting E500,-, omdat er veel vraag en beperkt aanbod is. Als je het wil en nog geen W200 hebt staan, zou het wel eens goedkoper kunnen zijn om een W200 te kopen die al stuurbekrachtiging heeft.

Trouwens is hij ook zonder prima bestuurbaar, zolang je rijd.

Alleen bij krappe parkeerplekjes of ander heen en weer sturen in stilstand is het zonder stuurbekrachtinging verstandiger om de bestuurdersdeur te openen en van buitenaf aan het stuur te trekken. Want dan pak je het stuur onder of boven en hang je eraan, wat eigenlijk niet eens heel veel kracht kost en wel werkt. Maar zittend in stilstand sturen duw je jezelf alleen maar weg op de bank.

Mijne heeft stuurbekrachtiging, maar die deed het in het begin niet goed, vandaar dat ik weet hoe hij met en zonder stuurt. Met is alsof je in een gewone auto stuurt, met 1 hand kan het ook.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling