Het is nu ma mei 19, 2025 23:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 21, 2013 22:27 
Nieuw

Ik heb deze http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=225153807&cd=634907335110000000&asrc=st|as pick up op het oog..
Kan iemand mij vertellen wat de zwakke punten zijn en waar ik op moet gaan letten als ik ga kijken?

Ik wil deze auto prive gaan rijden denk ik. Ik ben zelfstanding ondernemer maar volgens mij kan ik de btw niet verekenen en kan ik beter 19 cent km declareren (i rij veel zakelijk..)

Iemand tips om wel of niet te kopen, wel of niet op de zaak?

Laatst bijgewerkt door martenTDI op wo mei 29, 2013 22:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 21, 2013 23:04 
Pro Trucker

Deze truck heeft heel lang te koop gestaan bij de vorige eigenaar, heeft ook niet echt zijn kleur mee.
De huidige (particuliere) verkoper heeft 'm nog geen twee maanden en nu alweer in de verkoop, ik vraag me dan af waarom.
Verder is de lpg installatie niet als G3 geregistreerd, dat scheelt een hoop euries zeker als je privé gaat rijden.
Normaal gesproken is dat makkelijk aan te passen, met een formulier van de lpg inbouwer en kost eenmalig ± €50,00
Deze kost als particulier €633,00 per 3 maanden en op G3 zou dat €529,00 zijn, scheelt ruim €400,00 per jaar.
Ook vindt ik het eigen gewicht van deze truck nogal hoog, de mijne weegt ruim 200kg minder (incl. lpg installatie en 180ltr tank)
Die van mij is wel LPG G3 en weegt 2354Kg en kost €474,00 per 3 maanden, als particulier. (ruim €150,00 minder dan dat gele monster)
Je kan zo'n auto wel privé kopen, als je aantoont de auto zakelijk te gebruiken kan je ook de lage (grijskenteken) HSB betalen en kosten verrekenen.
De btw van de aankoop kan je niet verrekenen, de auto is nu particulier bezit en er zit dus geen btw meer op.
Waar je ook op moet letten, is of de cilinderkoppen al zijn aangepast voor lpg. Anders gaat dat je ruim €3000,00 kosten.
Als ik jou was zou ik even verder kijken, want er zijn wel betere voor minder geld te vinden.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 21, 2013 23:34 
Nieuw

Bedankt voor de reactie, wordt zeer gewaardeerd.
De kleur moet je idd van houden, persoonlijk vind ik het wel mooi.
De truck is idd erg zwaar.. en dat hij dan na 2 maanden weer te koop staat geeft idd te denken...

Ik kan wel aantonen dat ik er veel zakelijk mee ga rijden.

Als de truck op lpg loopt, zijn de cilinderkoppen toch aangepast? of hoeft dit niet zo te zijn?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 0:21 
Heavy Trucker

Als je toch die leeftijd zoekt (1999), ga dat een jaartje ouder, is 'ie 15, bijtelling over dagwaarde, als je toch zelfstandig ondernemer bent, gewoon op de zaak rijden.

Je zegt zelf deze als prive auto voor 19ct te gaan rijden?? ben ik bang dat je jezelf flink te kort doet, voor 19 ct komt de mijne enkel half het parkeervak uit.... :blackeye:

Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 9:26 
Pro Trucker

martenTDI schreef:
Als de truck op lpg loopt, zijn de cilinderkoppen toch aangepast? of hoeft dit niet zo te zijn?

Nee die zijn niet aangepast, de koppen van de eerste generatie Vortec blokken hebben te zachte kleppen en klepzittingen voor lpg.
Ik spreek uit ervaring, de meeste houden het zo'n 100.000km vol op lpg maar ik ken ook gevallen die na 60.000km al aan een koprevisie toe waren.
En alle middeltjes zo als Flashlube, Valvecare e.d. zijn slechts een lapmiddel en voorkomen niet dat je koppen er aan gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 9:42 
Super Trucker

Big Alf schreef:
martenTDI schreef:

Nee die zijn niet aangepast, de koppen van de eerste generatie Vortec blokken hebben te zachte kleppen en klepzittingen voor lpg.
Ik spreek uit ervaring, de meeste houden het zo'n 100.000km vol op lpg maar ik ken ook gevallen die na 60.000km al aan een koprevisie toe waren

Ik heb van de week met een gas inbouwer gepraat in houthalen belgie, en toen heb ik dat gevraag over de koppen van een chevrolet.
Die vertelde mij eerst met de originele inlaatkleppen blijven rijden op lpg tot ze versleten zijn en daarna pas vervangen.
waarom vervangen als ze nog niet versleten zijn vroeg hij . :roll:
En geen smeermiddel voor de kleppen gebruiken, had het wel over de 5.3L motor zijn niet zo goed te zijn(zou een constructie fout hebben) :roll:
Bij hem komt een klant met een Silverado 8.1 vortec met al 400.000km erop en trekt altijd een zware aanhanger die loopt nog perfect,
is wel volgens hem een van de beste motoren onverslijtbaar :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 23, 2013 18:28 
Nieuw

Ahaa, dat wist ik dus niet van de aanpassing aan de kop.
Bedankt voor die tip, zou een duur grapje zijn als je er na aankoop achter komt dat het nodig is om te vervangen.
Van de 15 jaar oud regeling dat weet ik, maar een auto van 14 jaar oud wordt vanzelf 15 :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 23, 2013 19:03 
Trucker

Vindt het wel een mooi ding.
En ook de kleur vindt ik wel gaaf! Lekker apart ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2013 21:08 
Nieuw

Auto staat te koop omdat de auto niet op duits kenteken te krijgen is ivm met allemaal tuv normen. Koppen zijn aangepast (met speciaal oliepotje)?
Het is een g3 instalatie maar dat staat niet op het kenteken.

Ik twijfel nog behoorlijk..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2013 21:32 
Pro Trucker

Is er alleen een klepsmeer systeem aangebracht, of zijn ook de kleppen en zittingen aangepast?
Als er alleen een smeer systeem is aangebracht, dan zou ik 'm lekker laten staan (zeker voor die prijs)
G3 op kenteken is eigenlijk alleen van belang als je de auto privé gaat rijden en zoals ik al zei, via de lpg inbouwer aan te passen.
Het "duitse" kenteken verhaal lijkt mij ook een smoesje, de meeste die hier rond rijden zijn eerst op duits kenteken gezet en daarna op NL kenteken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 26, 2013 19:44 
Nieuw

Ik vind het wel iets hebben dat geel.. :thumbright:
mijne is een jaartje ouder van 2000 en heb (voorlopig en hoop dat dat zo blijft) nog geen problemen gehad met mijn gas,
Alfred , tot wanneer is dan de eerste generatie van Vortec blokken?
mijne is een 5.3..en weet ook niet als mijn koppen zijn aangepast of niet.. :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 26, 2013 20:17 
Pro Trucker

Chevy schreef:
mijne is een jaartje ouder van 2000 en heb (voorlopig en hoop dat dat zo blijft) nog geen problemen gehad met mijn gas,
mijne is een 5.3..en weet ook niet als mijn koppen zijn aangepast of niet.. :dontknow:

Ik meen dat het tot ± 2003 is dat de vortec blokken voorzien zijn van koppen die niet echt geschikt zijn voor lpg.
De mijne is ook van 2000 en gaf na er zo'n 100.000km op lpg, de brui aan.
Je gaat het meestal merken dat ze niet meer zo lekker stationair willen lopen en dat ook steeds het "check engine" lampje gaat branden.
Bij het uitlezen krijg je dan code P0300 (random misfire) of P0303, P0305 waarbij het laatste cijfer het cilindernummer aangeeft.
Het maakt niet uit wat voor rijstijl je hebt, ik ken mensen die altijd rustig reden en ook die flink gas gaven en ze kwamen allemaal aan de beurt.
Wat Sjeng al zei, gewoon doorrijden tot je problemen krijgt en dan aanpassen. Al wordt je niet echt vrolijk van de kosten.
Als je erg handig bent, is het zelf ook goed te doen om de koppen te demonteren en vervolgens aan te laten passen.
Dat scheelt je dan een hoop euries aan arbeidsloon. Kijk maar eens naar deze topic van alex2 viewtopic.php?f=19&t=10698
Maar als je zoals martenTDI voor de aankoop staat, dan kan je er maar beter een zoeken waarvan de koppen al zijn aangepast.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 26, 2013 20:25 
Truck forum Junky

Big Alf schreef:
Chevy schreef:

Ik meen dat het tot ± 2003 is dat de vortec blokken voorzien zijn van koppen die niet echt geschikt zijn voor lpg.
De mijne is ook van 2000 en gaf na er zo'n 100.000km op lpg, de brui aan.
Je gaat het meestal merken dat ze niet meer zo lekker stationair willen lopen en dat ook steeds het "check engine" lampje gaat branden.
Bij het uitlezen krijg je dan code P0300 (random misfire) of P0303, P0305 waarbij het laatste cijfer het cilindernummer aangeeft.
Het maakt niet uit wat voor rijstijl je hebt, ik ken mensen die altijd rustig reden en ook die flink gas gaven en ze kwamen allemaal aan de beurt.
Wat Sjeng al zei, gewoon doorrijden tot je problemen krijgt en dan aanpassen. Al wordt je niet echt vrolijk van de
kosten.
Maar als je zoals martenTDI voor de aankoop staat, dan kan je er maar beter een zoeken waarvan de koppen al zijn aangepast.

En telang doorrijden met verbranden kleppen kost je ook nog je katalisator(s) :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 28, 2013 21:25 
Nieuw

En weer bedankt voor de info allemaal.
Leuk topic om door te lezen.

Ik vindt de truck wel mooi, maar zeker te duur in verhouding met wat er meer te koop is.
IVM met allemaal aangepaste onderdelen (uitlaat, verhoging?, vebreding?) is de duitste keurig niet gemakkelijk.

Ik zoek rustig verder, wat ik wel zeker weet is dat het een zakelijke truck moet worden, dan blijft het financieel ook leuk..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 29, 2013 21:59 
Nieuw

http://link.marktplaats.nl/681953764

Deze staat hier in de buurt te koop. Een bekende van hier? en wat mag zoiets kosten?
Ik geloof het wel een beetje met die 15 jaar oude truckjes, ik wil wel een betrouwbare..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]