Chevy schreef:
Ik vind het wel iets hebben dat geel..
mijne is een jaartje ouder van 2000 en heb (voorlopig en hoop dat dat zo blijft) nog geen problemen gehad met mijn gas,
Alfred , tot wanneer is dan de eerste generatie van Vortec blokken?
mijne is een 5.3..en weet ook niet als mijn koppen zijn aangepast of niet..

Ik meen dat het tot ± 2003 is dat de vortec blokken voorzien zijn van koppen die niet echt geschikt zijn voor lpg.
De mijne is ook van 2000 en gaf na er zo'n 100.000km op lpg, de brui aan.
Je gaat het meestal merken dat ze niet meer zo lekker stationair willen lopen en dat ook steeds het "check engine" lampje gaat branden.
Bij het uitlezen krijg je dan code P0300 (random misfire) of P0303, P0305 waarbij het laatste cijfer het cilindernummer aangeeft.
Het maakt niet uit wat voor rijstijl je hebt, ik ken mensen die altijd rustig reden en ook die flink gas gaven en ze kwamen allemaal aan de beurt.
Wat Sjeng al zei, gewoon doorrijden tot je problemen krijgt en dan aanpassen. Al wordt je niet echt vrolijk van de kosten.
Als je erg handig bent, is het zelf ook goed te doen om de koppen te demonteren en vervolgens aan te laten passen.
Dat scheelt je dan een hoop euries aan arbeidsloon. Kijk maar eens naar deze topic van alex2
viewtopic.php?f=19&t=10698Maar als je zoals martenTDI voor de aankoop staat, dan kan je er maar beter een zoeken waarvan de koppen al zijn aangepast.