Die 950 kg laadvermogen komt niet uit de lucht vallen, daarmee is het totaalgewicht niet groter dan 3500 en mag die dus op B. Maar jouw truck kan veel meer hebben dus is het geen probleem om 'm op C te krijgen, moet je wel even de originele gegevens hebben dus waar het max laadvermogen op staat.
Dat B-E trekkerverhaal is weer een hele andere, hoe dat precies zit weet ik niet.
Buffel schreef:
willem vrijhoef schreef:
Alle voertuigen boven het max gewicht van 3500kg zijn vrachtwagens dus moet je rijbewijs c hebben.
Het camperrijbewijs zo gezecht is tot een max van 7500kg totaal gewicht.
Ik heb mijn ford op vrachtwagen staan.
Het eigen gewicht van de auto is 3250kg ik mag 1250kg laden dus dat is een totaal van 4500kg. Dus rijbewijs C
Hier in nederland kun je als partucelier vrij stelling krijgen op de taco plicht. Echter in duitsland bijvoorbeeld ben je die wel verplicht er in te hebben en te gebruiken.
De begrenzer is moet er in zitten bij het om keuren naar vrachtwagen daar na word er niet meer op gecontroleerd.
gr willem
Maaaaar die van ons komt in totaal niet boven de 3500 uit ledig gewicht 2550+ laadvermogen 950 dus kan hij dan überhaupt wel naar vrachtwagen worden omgekeurd?