Het is nu zo jul 20, 2025 8:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 21:19 
Pro Trucker

willem vrijhoef schreef:
De begrenzer is moet er in zitten bij het om keuren naar vrachtwagen daar na word er niet meer op gecontroleerd.
gr willem

Kan zijn dat de Ford van "buffel" gezien de leeftijd hier niet aan hoeft te voldoen.

Mijn oprijwagen uit 1985 hoefde namelijk ook geen begrenzer te hebben bij de RDW keuring.

Bij oudere wagens zijn minder eisen heb ik weleens begrepen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 21:27 
Trucker

RickyV8 schreef:
willem vrijhoef schreef:
De begrenzer is moet er in zitten bij het om keuren naar vrachtwagen daar na word er niet meer op gecontroleerd.
gr willem

Kan zijn dat de Ford van "buffel" gezien de leeftijd hier niet aan hoeft te voldoen.

Mijn oprijwagen uit 1985 hoefde namelijk ook geen begrenzer te hebben bij de RDW keuring.

Bij oudere wagens zijn minder eisen heb ik weleens begrepen.

Oke dat zou kunnen.
Weer wat geleerd :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 22:01 
Trucker

willem vrijhoef schreef:
Alle voertuigen boven het max gewicht van 3500kg zijn vrachtwagens dus moet je rijbewijs c hebben.
Het camperrijbewijs zo gezecht is tot een max van 7500kg totaal gewicht.
Ik heb mijn ford op vrachtwagen staan.
Het eigen gewicht van de auto is 3250kg ik mag 1250kg laden dus dat is een totaal van 4500kg. Dus rijbewijs C
Hier in nederland kun je als partucelier vrij stelling krijgen op de taco plicht. Echter in duitsland bijvoorbeeld ben je die wel verplicht er in te hebben en te gebruiken.
gr willem

Maaaaar die van ons komt in totaal niet boven de 3500 uit ledig gewicht 2550+ laadvermogen 950 dus kan hij dan überhaupt wel naar vrachtwagen worden omgekeurd?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 22:09 
Super Trucker

Zoeken op internet (voertuiggegevens)hoeveel gewicht hij totaal mag hebben af fabriek jou ford,
Volgens mij kom je dan ver over de 3500 kg :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 22:11 
Nieuw

nadeel als je er een vrachtwagen van maakt dat je ook niet harder dan 80km pu mag en er niemand anders in mag rijden als die geen vrachtwagen rijbewijs hebben. Daarnaast wordt hij ook moeilijk verkoopbaar maar ja dat is nu ook.

Ik heb zelf een Chevy C10 uit 77 op LPG. Als ik het allemaal goed begrijp het volle pond dus alhoewel ik ook iets lees dat bedrijfs auto's ook in aanmerking komen voor het kwart tarief of geldt dat niet als er LPG in ligt?

Emile

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 9:03 
Trucker

Tja die kilometergrens is niet zo'n heel groot probleem aangezien ze een oudje is dus harder dan 100 gingen we er toch al niet mee.
Ik vraag me nog steeds af hoe dat zit met vrachtwagen en rijbewijs want kom sites met vrachtwagens tegen die me B rijbewijs gewoon gereden kunnen worden.
http://www.kav.nl/bedrijfswagens
Duuusss hoe zit dat nou????

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 9:08 
Trucker

Die 950 kg laadvermogen komt niet uit de lucht vallen, daarmee is het totaalgewicht niet groter dan 3500 en mag die dus op B. Maar jouw truck kan veel meer hebben dus is het geen probleem om 'm op C te krijgen, moet je wel even de originele gegevens hebben dus waar het max laadvermogen op staat.

Dat B-E trekkerverhaal is weer een hele andere, hoe dat precies zit weet ik niet.

Buffel schreef:
willem vrijhoef schreef:
Alle voertuigen boven het max gewicht van 3500kg zijn vrachtwagens dus moet je rijbewijs c hebben.
Het camperrijbewijs zo gezecht is tot een max van 7500kg totaal gewicht.
Ik heb mijn ford op vrachtwagen staan.
Het eigen gewicht van de auto is 3250kg ik mag 1250kg laden dus dat is een totaal van 4500kg. Dus rijbewijs C
Hier in nederland kun je als partucelier vrij stelling krijgen op de taco plicht. Echter in duitsland bijvoorbeeld ben je die wel verplicht er in te hebben en te gebruiken.
gr willem

Maaaaar die van ons komt in totaal niet boven de 3500 uit ledig gewicht 2550+ laadvermogen 950 dus kan hij dan überhaupt wel naar vrachtwagen worden omgekeurd?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 9:45 
Trucker

Oke Update!!!
RDW gebeld erg vriendelijke man aan de lijn gehad.Blijkt onze auto staat op bedrijfskenteken (is me nooit opgevallen).
Dus hij zegt !!! wacht nou maar gewoon af wat de regel uiteindelijk word.
En als bedrijfswagens dan toch nog buiten de regel vallen hebben we mazzel, kan ook zijn dat hij dan wel echt op een bedrijf moet komen te staan.
We hebben evt 2 opties.
1. is laadvermogen naar origineel laten zetten en dan kan hij C kenteken krijgen.
2. of doorloop maken naar opzet unit en er Camper van maken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 9:56 
Super Trucker

Belasting voor een oudere vrachtwagen is €140,- per 3maanden met euronorm klasse 0.
Dus betalen belasting moet je dan ook.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... rachtauto/

Ram 2009 Laramie CrewCab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 10:14 
Pro Trucker

Net even gekeken op marktplaats, het dumpen is begonnen :evil:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 10:27 
Trucker

En dit is weer het volgende voorbeeld van kapitaalvernietiging door een belastingmaatregel, en het erge is, wij hebben die sukkels op die plaats gestemd. Nee, dat vertrouwen komt wel terug...

Ik kom er nog goed vanaf met m'n 41 jaar oude gmc, voor hoe lang dat duurt. Het enige waar je op kunt rekenen is dat je nergens op kunt rekenen.

qc1500 schreef:
Net even gekeken op marktplaats, het dumpen is begonnen :evil:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 10:54 
Trucker

Gaat niet om belasting betalen dat snap ik prima 130,- in de drie maanden beter dan 743,- in kwartaal ...........toch.
Wij zijn echt liefhebber dus willen gewoon de auto houden .... maar er failliet aan gaan is ook weer niet de bedoeling hebben 3 dochters en die kosten al bakken met geld haha.
Dus dumpen gaan we hem zeker niet, heb nog twee opties verzonnen
1. zetten um 13 jaar in de schuur en schorsen hem tot dan. wat zal hij dan zeldzaam zijn haha
2. schorsen hem de wintermaanden en dan alleen de zomer er uit (kwam man van RDW mee).

O hij kwam ook nog met derde optie..... Diesel motor er uit benzine er in.............gaat um nie worden haha

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 12:52 
Super Trucker

Buffel schreef:
Gaat niet om belasting betalen dat snap ik prima 130,- in de drie maanden beter dan 743,- in kwartaal ...........toch.
Wij zijn echt liefhebber dus willen gewoon de auto houden .... maar er failliet aan gaan is ook weer niet de bedoeling hebben 3 dochters en die kosten al bakken met geld haha.
Dus dumpen gaan we hem zeker niet, heb nog twee opties verzonnen
1. zetten um 13 jaar in de schuur en schorsen hem tot dan. wat zal hij dan zeldzaam zijn haha
2. schorsen hem de wintermaanden en dan alleen de zomer er uit (kwam man van RDW mee).

O hij kwam ook nog met derde optie..... Diesel motor er uit benzine er in.............gaat um nie worden haha

Ik zou maar gaan kijken of je hem om kan zetten naar vrachtwagen, heb je nog ruim 7 maanden de tijd voor :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 13:09 
Trucker

gelul hebben wij nu met onze camper, die is van 1979 en op gas dus de volle mep aan wegenbelasting, dat is 1120 euro per jaar, we gebruiken de camper 2/3 keer per jaar dus dat is een duur geintje geworden van niks naar 1120 euro, nu zat ik te denken om als we de camper gaan gebruiken om de wegenbelasting te betalen en na gebruik de camper te schorsen, je krijg dan toch terug wat je dan teveel heb betaald voor een jaar? of zit ik fout en ben je je geld gewoon kwijt voor dat hele jaar?

mack

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 13:59 
Trucker

mack schreef:
gelul hebben wij nu met onze camper, die is van 1979 en op gas dus de volle mep aan wegenbelasting, dat is 1120 euro per jaar, we gebruiken de camper 2/3 keer per jaar dus dat is een duur geintje geworden van niks naar 1120 euro, nu zat ik te denken om als we de camper gaan gebruiken om de wegenbelasting te betalen en na gebruik de camper te schorsen, je krijg dan toch terug wat je dan teveel heb betaald voor een jaar? of zit ik fout en ben je je geld gewoon kwijt voor dat hele jaar?

mack

Nee hoor! volgens mij zit je goed en kun je zo vaak schorsen als je wil betaald alleen belasting als je ermee op de weg gaat en dus als hij geschorst is betaal je niet klaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]