Het is nu zo aug 24, 2025 0:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 13:35 
Heavy Trucker

Welkom op het forum

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 15:54 
Heavy Trucker

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Niles1976 schreef:
En aangezien alle schade achter zit en op de bak, zat ik hier aan te denken :

http://www.longbedmytruck.com/

Dat is hier in de US vrij normaal, Dodge houdt zelfs de garantie na deze ( niet dat ik daar in NL wat aan heb).
Zou dit problemen geven bij de TUV of de RDW? zouden ze het uberhaupt zien? Het lijkt compleet origineel als het klaar is?

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 17:46 
Heavy Trucker

welkom tjip :wink: blijf simpel hier weg :idea:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 18:42 
Nieuw

Na vele uren voornamelijk ook op dit forum, ben ik er eigenlijk achter dat zo'n jonge truck alleen op vrachtwagen kenteken te bekostigen is in NL, zoals freddy ook al aangaf :-) Dus ik denk dat ik die richting op ga, dat levert nog weer meer vragen op maar ik zal hier een nieuw topic over starten, de vraag waar dit topic mee begon is inmiddels beantwoord.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 19:07 
Trucker

hemiram schreef:
Lumberjack schreef:
Welkom hier :!:
Ik zou daar blijven als ik jou was :wink:

Ik ook :D

+1
welkom tjip op het forum

gr erwin
dodge ram 1500 4.7 2002

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 20:48 
Nieuw

MellyVan schreef:
Vrachtwagenkenteken kan, maar moet je vrachtwagenrijbewijs hebben, mag je niet harder dan 80, begrenzer in laten bouwen, zijmarkeringslichten, onderrijd-beveiliging, etc.

Grijs kenteken kan ook en kun je ook prive rijden. Hier vind je de wegenbelasting, ook voor grijs op prive rijden: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/. Je hebt dan geen bijtelling of wat dan ook.

Als je hier een zaak hebt, geldt het gunstigere ondernemerstarief grijs kenteken. Maar ook dan MOET je geen bijtelling pakken, als je alle btw maar voor jezelf houdt dan (marge), en dus ook niets afschrijven op de zaak etc etc.

Het hele bijtelling verhaal is me totaal niet duidelijk. Vergeet niet ben 6 jaar weg geweest, ben niet helemaal op de hoogte ;-) Ik begreep dat er wel bijtelling bij kwam? Of is het alleen als je in loondienst bent, en je gebruikt de auto van je werkgever prive?

Ik ben ZZper dus zou dat niet aan de orde zijn?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 20:55 
Super Trucker

Als je zzp bent en. Je rijdt privé met auto van de zaak dan heb je bijtelling :cry:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 21:05 
Nieuw

T-Bob schreef:
Als je zzp bent en. Je rijdt privé met auto van de zaak dan heb je bijtelling :cry:

Oke en in wat voor situatie heb je dan geen bijtelling? Ik moet alles nog doen dus kan alle kanten op als het 1 voordeliger is dan het andere...

We hebben ook een famillie bedrijf, als ik hem op dat bedrijf zet, maakt dan verschil?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 21:29 
Super Trucker

Niles1976 schreef:
T-Bob schreef:

Oke en in wat voor situatie heb je dan geen bijtelling? Ik moet alles nog doen dus kan alle kanten op als het 1 voordeliger is dan het andere...

We hebben ook een famillie bedrijf, als ik hem op dat bedrijf zet, maakt dan verschil?

Nee. als je grijs wilt rijden en geen bijtelling wilt.
of je moet hem particulier op naam zetten kan je de hele wereld rond rijden en heb je geen bijtelling alleen een hoge wegenbelasting :(

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 21:48 
Nieuw

dave schreef:
Dan betaal je weer bijtelling als je hem ook prive gebruikt, tenzij je binnen de vijfhonderd kilometer op jaar basis blijft want dan geld de bijtellings regeling niet en dan moet je ook een ritten administratie bijhouden op papier om dit te bewijzen naar slapeldoorn, je kan ook een formulier downloaden bij de rovers van slapeldoorn en dat heet een verklaring uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto,s maar dat betekend dat je echt met een a4 kladblok rondrijd en letterlijk alles op moet schrijven. Als je hem op vrachtwagen kenteken zet dan betaal je geen bijtelling maar dan moet je wel je groot rijbewijs hebben natuurlijk en ben je van alles af maarrrrrr je mag niet harder als 80 kmph.
Persoonlijk denk ik dat je niet vrolijk word als je hem op de zaak zet en je kiest ervoor om hem op klein rijbewijs te zetten ik denk dat je echt verschiet wat je gaat betalen aan de graaiers in slapeldoorn en je zou wel eens heel rot kunnen uitkomen met het gewicht van de truck je mag hier maximaal 3500 kilo wegen op klein rijbewijs anders moet je naar C rijbewijs dus stel dat de dodge 3400 kilo weegt en jij weegt 70 kilo en je zoontje of dochtertje 35 kilo ben je al in overtreding volgens het burgelijk wetboek.
Maar je kan natuurlijk een voordeel proberen te zoeken omdat hij schade heeft dus voor een lager bedrag word ingevoerd houd er wel rekening mee dat ze niet achtelijk zijn hier, ruiken ze geld, halen ze geld.

Zijn wel dingen om rekening mee te houden, lekker daar blijven joh :lol: :lol:

Ja, zo begin ik er ook over te denken, ik ga gewoon het vrachtwagen rijbewijs C1 halen, lijkt opzich wel te doen, en komt altijd wel van pas. Geen gedonder en risico.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 22:14 
Nieuw

T-Bob schreef:
Niles1976 schreef:
T-Bob schreef:

Nee. als je grijs wilt rijden en geen bijtelling wilt.
of je moet hem particulier op naam zetten kan je de hele wereld rond rijden en heb je geen bijtelling alleen een hoge wegenbelasting :(

OKE, dus invoeren, op grijs kenteken, auto voldoet, dus geen BPM, en dan prive gewoon op mijn eigen naam zetten. Ik betaal dan idd E 514.- wb per kwartaal. hoe zit dan met de btw met invoer? ik heb dan niks aan het feit als ik ondernemer ben zeker?

ze maken het allemaal wel heel erg ingewikkeld...:-(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 23:43 
Trucker

Ik weet niet hoe het met invoer is maar

Ik heb een eigen bedrijf heb de auto op prive staan krijg van de belastingdienst een papier als ik 10% voor mijn bedrijf rij (staat op kenteken bedrijfs auto) hoef ik maar grijs te betalen dus geen 500 per3maand maar 150.
BTW kan ik dus niet aftrekken toen ik hem gekocht heb.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 27, 2013 8:43 
Pro Trucker

Was het niet zo dat je de auto als verhuisgoed mag meenemen uit de VS? Je betaalt dan geen invoer en BTW alleen mag je hem dan niet binnen een bepaalde tijd verkopen.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 27, 2013 16:27 
Nieuw

Big Alf schreef:
Was het niet zo dat je de auto als verhuisgoed mag meenemen uit de VS? Je betaalt dan geen invoer en BTW alleen mag je hem dan niet binnen een bepaalde tijd verkopen.

Dat klopt maar dan moet je hem minstens twee jaar op naam wat in mijn geval niet zo is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 30, 2013 22:03 
Pro Trucker

Welkom op het forum Tjip :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]