Het is nu za jun 28, 2025 14:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 18, 2013 9:20 
Trucker

Laat je schijven even afdraaien, dan weet je het. Verder overal flink frotten/foeteren/torderen met schroevendraaiers, koevoet, bandenijzer, ijzeren staven vanalles, want ergens is er iets defect natuurlijk...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 22, 2013 20:46 
Nieuw

Heren,

goed nieuws, de trillingsproblemen zijn opgelost!

dit weekend was ik wat aan het sleutelen. Ik resette de "TV-cable" (van de carburator naar de autmaat, de bak schakelt nu iets later op, en houdt z'n versnelling iets beter ipv meteen terug lager te schakelen) en was van plan de remschijven en blokken eens van nabij te onderzoeken, enerzijds om het type te bepalen voor eventuele latere bestellingen, en om te zien of ze de oorzaak van de trilling konden zijn.

Wat bleek plotseling; op de rechtervoorband zal een buil van jewelste, of wij hier plachten te zeggen, "een dikke tet." :laughing6:

Ik verwisselde met de reserveband, en de trillingen zijn weg!!! :bounce:

Ondertussen plaatste ik nieuwe voorste schokdempers, torsiestaafrubbers, de achterste schokdempers worden ook nog vervangen, (vooraan en achteraan nooit vervangen geweest, dus de oude hadden géén functie meer) nieuwe bougies en kabels (mss hadden ze toch een iets makkelijker plaatsje kunnen verzinnen voor de delco, namelijk VOORAAN! angry9:

Een nieuwe filter en dichting voor de automaat komt er ook aan, en de voortrein ga ik ook laten uitlijnen.

Zijn er zaken waar ik op moet letten bij het vervangen van de automaat-filter, en kan ik de olie van de koppelomvormer meteen mee vervangen?

Groeten!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 23, 2013 8:09 
Trucker

mooi om te horen dat het probleem gevonden is.

Veel plezier weer met de Burb!

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 23, 2013 14:20 
Pro Trucker

zoiets dus.
Afbeelding

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 23, 2013 15:12 
Trucker

Beter dat het zo opgelost kan zijn!

Th400? Er zal zo'n 5 uitkomen, afhankelijk van je pandiepte. Er blijft dus nog 6 liter in je bak zitten wat je er zonder te spoelen niet uit zult krijgen. Als je olie nog rood is, is dit ook niet erg.

Wat ik wel zou doen is even een aftap-plug setje kopen. Nu moet je je pan helemaal losmaken,schuin houden en de helft naast de emmer kieperen.. Dit is 100x makkelijker met een plug. Ook makkelijk als je er iets teveel in gooit.

Pakking van rubber/fiber gebruiken en voorzichtig zijn met aandraaien (momentsleutel)

Succes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 25, 2013 11:52 
Nieuw

@ heavytrucker, inderdaad, een dikke tet erop!

voor wat betreft de automaat-olie, deze ziet er niet zwart of bruin uit, en ruikt ook niet verbrand, maar heeft een gele kleur. Ik neem aan dat dit louter aan de ouderdom ervan ligt?

Ik heb wat meer gelezen over de zogenaamde "lock-up" van de 700R4 automaat; Ik voel een "tussen-schakeling" tussen de 2de en de 3de versnelling, net alsof ik een 5de versnelling heb.

Ik dacht begrepen te hebben dat die lock-up een electrische koppeling is tussen de automaat en de motor, die ervoor zorgt dat de koppelomvormer (die altijd wat vermogen verliest) als het ware omzijld wordt en dat er een directe verbinding tussen motor en automaat wordt gelegd.

De vraag is; ik voel dus een soort van schakeling tussen 2de en 3de, maar enkel vanaf dat de automaat warm begint te worden. Is dat de bedoeling? Kan het zijn doordat de olie oud is dat de schakeleigenschappen wijzigen? Dus dat bij nieuwe olie er géén effectieve schakeling meer voelbaar is?

groeten,

Gunter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 25, 2013 13:44 
Trucker

Gele olie betekent in ieder geval dat het oud is. Dacht dat het kon komen van slijtage van de frictie platen, maar niet iets om heel druk over te maken. Paar keer achter elkaar verversen of spoelen is wel nodig om het weer rood te krijgen..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]