Het is nu za jun 28, 2025 14:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 18, 2013 9:20 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Laat je schijven even afdraaien, dan weet je het. Verder overal flink frotten/foeteren/torderen met schroevendraaiers, koevoet, bandenijzer, ijzeren staven vanalles, want ergens is er iets defect natuurlijk...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 22, 2013 20:46 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di jun 25, 2013 0:29
Berichten: 13
Heren,

goed nieuws, de trillingsproblemen zijn opgelost!

dit weekend was ik wat aan het sleutelen. Ik resette de "TV-cable" (van de carburator naar de autmaat, de bak schakelt nu iets later op, en houdt z'n versnelling iets beter ipv meteen terug lager te schakelen) en was van plan de remschijven en blokken eens van nabij te onderzoeken, enerzijds om het type te bepalen voor eventuele latere bestellingen, en om te zien of ze de oorzaak van de trilling konden zijn.

Wat bleek plotseling; op de rechtervoorband zal een buil van jewelste, of wij hier plachten te zeggen, "een dikke tet." :laughing6:

Ik verwisselde met de reserveband, en de trillingen zijn weg!!! :bounce:

Ondertussen plaatste ik nieuwe voorste schokdempers, torsiestaafrubbers, de achterste schokdempers worden ook nog vervangen, (vooraan en achteraan nooit vervangen geweest, dus de oude hadden géén functie meer) nieuwe bougies en kabels (mss hadden ze toch een iets makkelijker plaatsje kunnen verzinnen voor de delco, namelijk VOORAAN! angry9:

Een nieuwe filter en dichting voor de automaat komt er ook aan, en de voortrein ga ik ook laten uitlijnen.

Zijn er zaken waar ik op moet letten bij het vervangen van de automaat-filter, en kan ik de olie van de koppelomvormer meteen mee vervangen?

Groeten!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 23, 2013 8:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
mooi om te horen dat het probleem gevonden is.

Veel plezier weer met de Burb!

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 23, 2013 14:20 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
zoiets dus.
Afbeelding

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 23, 2013 15:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2012 16:36
Berichten: 109
Beter dat het zo opgelost kan zijn!

Th400? Er zal zo'n 5 uitkomen, afhankelijk van je pandiepte. Er blijft dus nog 6 liter in je bak zitten wat je er zonder te spoelen niet uit zult krijgen. Als je olie nog rood is, is dit ook niet erg.

Wat ik wel zou doen is even een aftap-plug setje kopen. Nu moet je je pan helemaal losmaken,schuin houden en de helft naast de emmer kieperen.. Dit is 100x makkelijker met een plug. Ook makkelijk als je er iets teveel in gooit.

Pakking van rubber/fiber gebruiken en voorzichtig zijn met aandraaien (momentsleutel)

Succes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 25, 2013 11:52 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di jun 25, 2013 0:29
Berichten: 13
@ heavytrucker, inderdaad, een dikke tet erop!

voor wat betreft de automaat-olie, deze ziet er niet zwart of bruin uit, en ruikt ook niet verbrand, maar heeft een gele kleur. Ik neem aan dat dit louter aan de ouderdom ervan ligt?

Ik heb wat meer gelezen over de zogenaamde "lock-up" van de 700R4 automaat; Ik voel een "tussen-schakeling" tussen de 2de en de 3de versnelling, net alsof ik een 5de versnelling heb.

Ik dacht begrepen te hebben dat die lock-up een electrische koppeling is tussen de automaat en de motor, die ervoor zorgt dat de koppelomvormer (die altijd wat vermogen verliest) als het ware omzijld wordt en dat er een directe verbinding tussen motor en automaat wordt gelegd.

De vraag is; ik voel dus een soort van schakeling tussen 2de en 3de, maar enkel vanaf dat de automaat warm begint te worden. Is dat de bedoeling? Kan het zijn doordat de olie oud is dat de schakeleigenschappen wijzigen? Dus dat bij nieuwe olie er géén effectieve schakeling meer voelbaar is?

groeten,

Gunter


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 25, 2013 13:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2012 16:36
Berichten: 109
Gele olie betekent in ieder geval dat het oud is. Dacht dat het kon komen van slijtage van de frictie platen, maar niet iets om heel druk over te maken. Paar keer achter elkaar verversen of spoelen is wel nodig om het weer rood te krijgen..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling