Het is nu vr jul 04, 2025 19:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 10:44 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 02, 2013 12:47
Berichten: 366
Woonplaats: BE-Limburg
Je hoeft niets aan te passen om met een O-plaat te rijden. Als je auto technisch in orde is, is er geenenkel probleem. Op een Old-timer-keuring wordt quasi enkel de werking en aanwezigheid gecontroleerd van je lichten, banden, remmen en brandblusser. Voor de rest hoef je ook niet meer terug te gaan voor jaarlijkse keuringen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 10:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
Monster900 schreef:
Je hoeft niets aan te passen om met een O-plaat te rijden. Als je auto technisch in orde is, is er geenenkel probleem. Op een Old-timer-keuring wordt quasi enkel de werking en aanwezigheid gecontroleerd van je lichten, banden, remmen en brandblusser. Voor de rest hoef je ook niet meer terug te gaan voor jaarlijkse keuringen.


brandblusser moet je niet hebben maar wel een gevarendriehoek. Zit er die niet in word hij afgekeurd.

Enkel remmen,stuurshappen worden getest en een visuele controle van de reminrichting. (remmen mogen ook meer dan 25% op zitten)
En de papieren en chassisnr.(moet in het chassis geslagen staan).

Lichten worden niet gecontroleerd .

Voor de rest moet een oldtimer in principe origineel staan maar op de keuring weten ze toch niet altijd wat origineel is voor die auto.

Deze wetgeving gaat wel in't kort veranderen omdat je nu ook meer mag rijden met een o-plaat.
Voorlopig is er nog niets veranderd maar het is wel in de maak.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 13:31 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jan 08, 2014 21:50
Berichten: 12
Woonplaats: BE - Limburg
Bedankt voor de uitleg!

Het zal dus nog even afwachten worden wat ze gaan veranderen. Wetgeving zal wel iets strenger worden aangezien, het is voor eind dit jaar of begin volgend jaar. Tegen dan zullen we het hopelijk wel weten wat ze veranderd hebben!

_________________
Learning about trucks in progress!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 16:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
Malinois schreef:
Bedankt voor de uitleg!

Het zal dus nog even afwachten worden wat ze gaan veranderen. Wetgeving zal wel iets strenger worden aangezien, het is voor eind dit jaar of begin volgend jaar. Tegen dan zullen we het hopelijk wel weten wat ze veranderd hebben!


Wil je hem inschrijven voor dagdagelijks gebruik met gewone platen word hij gekeurd zoals elke andere auto en aan die wetgeving word er niest veranderd.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 2:07 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jan 08, 2014 21:50
Berichten: 12
Woonplaats: BE - Limburg
guido schreef:

Wil je hem inschrijven voor dagdagelijks gebruik met gewone platen word hij gekeurd zoals elke andere auto en aan die wetgeving word er niest veranderd.

mvg Guy


Dat zal van mijn toekomstige werkplaats zijn, als het kortbij is (is een interessant bedrijf +-11km) ga ik ervoor om er een daily van te maken. En anders denk ik dat het een afstand tussen de 40-50km gaat worden en hij op o-plaat zal komen te staan.

We zien wel wat de toekomst brengt!

_________________
Learning about trucks in progress!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 0:37 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jan 08, 2014 21:50
Berichten: 12
Woonplaats: BE - Limburg
Momenteel zijn we weer een maand verder en zijn de 2 Blazers die ik wel zag zitten verkocht :evil:
Dus zijn we maar wat verder gaan rondkijken en zijn de Chevrolets 1500 extended cabs en de Avalanches ook interessant (geen idee waarom ik vooral modellen van Chevrolet mooi vind).

Wat opvalt is dat er in België geen enkele Avalanche te koop is onder de 13.500€ van begin 2000 (en deze is nog niet eens zo mooi). Terwijl in Nederland er toch een veel groter aanbod is. Een exemplaar van begin 2000 zie ik wel zitten. Om deze naar België rijklaar te krijgen moet deze natuurlijk gehomologeerd worden. Zijn garages in Nederland die dit doen (tegen een vaste prijs)? Dus een aflevering van de auto die voor 100% is ingeschreven en door de keuring is geraakt.

Groeten Martijn

_________________
Learning about trucks in progress!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling