Monster900 schreef:
Je hoeft niets aan te passen om met een O-plaat te rijden. Als je auto technisch in orde is, is er geenenkel probleem. Op een Old-timer-keuring wordt quasi enkel de werking en aanwezigheid gecontroleerd van je lichten, banden, remmen en brandblusser. Voor de rest hoef je ook niet meer terug te gaan voor jaarlijkse keuringen.
brandblusser moet je niet hebben maar wel een gevarendriehoek. Zit er die niet in word hij afgekeurd.
Enkel remmen,stuurshappen worden getest en een visuele controle van de reminrichting. (remmen mogen ook meer dan 25% op zitten)
En de papieren en chassisnr.(moet in het chassis geslagen staan).
Lichten worden niet gecontroleerd .
Voor de rest moet een oldtimer in principe origineel staan maar op de keuring weten ze toch niet altijd wat origineel is voor die auto.
Deze wetgeving gaat wel in't kort veranderen omdat je nu ook meer mag rijden met een o-plaat.
Voorlopig is er nog niets veranderd maar het is wel in de maak.
mvg Guy