Het is nu zo mei 04, 2025 11:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 17, 2014 21:23 
Trucker

Agonyx schreef:
IamCandyman schreef:
Ik ben zelf 25 jaar en rij nu al bijna 2 jaar met een Dodge rond. Verzekering hangt inderdaad af van het aantal kilowatt.
Ik betaal nu zo'n 1200 euro per jaar voor een gewone verzekering in België. Voor de rest ga ik ongeveer elke week tanken voor een 40-tal euro. Het rijdt allemaal mooi en goed tot er iets stuk gaat denk ik. Als je onderdelen moet hebben die ze niet ergens op stock hebben zou het inderdaad wel duur kunnen uitvallen.
Hang zeker niet al je geld aan een truck, zie dat je zeker nog wat reserve overhoudt.

En hij is ingeschreven als lichte vracht? en ook als woonwerk verkeer of niet?
Vind dat het dan nog meevalt per jaar, ik zou hem ong op men 28ste willen kopen, als alles goed loopt he!
En neen, ben van plan om er niets aan te veranderen wat niet nodig is, vind de originele look echt prachtig.

Tuurlijk is die ingeschreven als lichte vracht :P
En hij wordt voornamelijk gebruikt als woon-werkverkeer, maar hij hangt ook regelmatig voor de paardentrailer of kipremork. Dan is het verbruik wel iets hoger natuurlijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 17, 2014 21:26 
Pro Trucker

Neem de nederlandse maand kosten en jullie voelen je allebei heel blij. :albino:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 17, 2014 22:16 
Trucker

guido schreef:
Je vergeet 1 ding fcapri, die amerikaan start en rijd de eerste km meestal op benzine en om de zoveel km heb je ook een lege benzinetank.
Dat vergeten ook veel mensen.
mvg Guy

je hebt gelijk, de MEESTE.
ik heb geen benzinetank, geen benzinepomp, geen benzineleidingen en ik start winter en zomer op LPG (zelf met een volledig vervrozen blok op -12° start ik vrolijk op LPG).
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/dodge/640/DSCN1569.jpg
terwijl ook IEDEREEN beweerd dat je in de winter NIET op LPG kan starten. betweterige ik bewijs dan toch het tegendeel. in bovenstaande foto zat er gewoon water in de radiator. radiator gesprongen, alles vol ijs

ilan schreef:
ik vind dat ge vooral veel noten op uwe zang hebt om hier maar net te zijn ;)
en zelfs al was je hier al veel langer moet je nog niet zo betweterig doen hoor..

zoals ik eerder al zei is dit http://www.usatrucks.nl niet bmwforum.nl of vagclub.nl of weet ik wat
de OP vraagt dus ook info over een RAM 1500 en niet over alles waar jij het al over gehad hebt (ik ga dus ook absoluut niet ingaan op je onnuttige vergelijking hierboven)
in plaats van persee u punt thuis te willen halen zou je dus beter een antwoord op zijn vraag formuleren of uzelf ergens nuttigers mee bezighouden
groeten

Als iemand over een amerikaan bezig is dan kost het altijd hopen geld, verbruik niet te betalen, geenenkele garage die herstellingen kan doen.... en dit ga je zelf ook genoeg gemerkt hebben op het internet.
ik reageer met die bmw en VW om aan te tonen dat een amerikaan niet persé duurder is dan een europees geval. ik wil dat cliché van 'onbetaalbare amerikaan' uit de wereld helpen!

ik rij al 8jaar dodge (daarvoor nog cadillac en chevrolet gehad), ik heb die gebruikt voor woon-werkverkeer (waregem-sint truiden is 133km ENKEL!!!) dus ik kan wel al eens iets zeggen over de kosten van een amerikaan. heb ook met tal van gewone autos gereden.
ik heb al hopen keren naar men hoofd geslingerd gekregen: " gij moet toch in drugs of andere illegale dingen bezig zijn om zo een zwaar machien te kunnen betalen". ik heb gewonere autos staan die een veelvoud kosten van de dodge in onderhoud en verbruik.
ik ben op ongeveer een 20tal forums gekend en ik staaf mijn beweringen ook altijd met de nodige achtergrondinformatie.

ts wil weten of het betaalbaar is en daarop zeg ik ja. heb die enkel hier heen gestuurd omdat ik geen idee heb wat een HEMI extra vraagt aan onderhoud.
iedereen zegt zijn idee en ervaringen, en ts moet dan zelf maar beslissen ;-). en voor de rest hebben we gewoon allemaal dezelfde hobby hoor

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 17, 2014 22:25 
Truck forum Junky

De Hemi is gewoon heel betrouwbaar, enkel de 2x4 heeft een diff dat soms wel eens stuk gaat. (ligt ook wel aan het gebruik natuurlijk) die van mij is 70.000 klm terug gemaakt en heb hem dit jaar nog open gehad en is nog in goede staat :!: ik geef hem om de 10.000 een kleine beurt (motor olie en filter) en bij elke 30.000 mijl bougies en bij de 60.000 mijl de bak olie en filters. voor de rest eigelijk nooit niks geen problemen mee gehad. ik ben wel een redelijke rustige rijder :wink:

http://marlog-car-handling.com/

http://Www.rockauto.com

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 17, 2014 22:59 
Trucker

fcapri schreef:
guido schreef:
Je vergeet 1 ding fcapri...

ik heb geen benzinetank, geen benzinepomp, geen benzineleidingen en ik start winter en zomer op LPG (zelf met een volledig vervrozen blok op -12° start ik vrolijk op LPG).
terwijl ook IEDEREEN beweerd dat je in de winter NIET op LPG kan starten. betweterige ik bewijs dan toch het tegendeel. in bovenstaande foto zat er gewoon water in de radiator. radiator gesprongen, alles vol ijs

ilan schreef:
ik vind dat ge...

Als iemand over een amerikaan bezig is dan kost het altijd hopen geld, verbruik niet te betalen, geenenkele garage die herstellingen kan doen.... en dit ga je zelf ook genoeg gemerkt hebben op het internet.
ik reageer met die bmw en VW om aan te tonen dat een amerikaan niet persé duurder is dan een europees geval. ik wil dat cliché van 'onbetaalbare amerikaan' uit de wereld helpen!

ik rij al 8jaar dodge (daarvoor nog cadillac en chevrolet gehad), ik heb die gebruikt voor woon-werkverkeer (waregem-sint truiden is 133km ENKEL!!!) dus ik kan wel al eens iets zeggen over de kosten van een amerikaan. heb ook met tal van gewone autos gereden.
ik heb al hopen keren naar men hoofd geslingerd gekregen: " gij moet toch in drugs of andere illegale dingen bezig zijn om zo een zwaar machien te kunnen betalen". ik heb gewonere autos staan die een veelvoud kosten van de dodge in onderhoud en verbruik.
ik ben op ongeveer een 20tal forums gekend en ik staaf mijn beweringen ook altijd met de nodige achtergrondinformatie.

ts wil weten of het betaalbaar is en daarop zeg ik ja. heb die enkel hier heen gestuurd omdat ik geen idee heb wat een HEMI extra vraagt aan onderhoud.
iedereen zegt zijn idee en ervaringen, en ts moet dan zelf maar beslissen ;-). en voor de rest hebben we gewoon allemaal dezelfde hobby hoor

TS wil niet weten of een amerikaan betaalbaar is en goedkoper of duurder is dan een europeaan
TS wil info over een RAM 1500 met een 5,7L hemi (ga nu niet mierenneuken dat ik dan info gaf over men 4,7)
al de vergelijkingen die jij maakt en je ervaring die jij hebt (zoals bv starten op LPG winter en zomer en de verzekeringskost) zijn gestaafd op een oude W200 (of cadilac of chevy dat je ooit had, whatever) maar dus niet op de auto waarover hij info wil en dus totaal irrelevant

ben heel blij voor jou dat je op 20tal forums gekend bent en proficiat je bent jezelf ook hier bekend aan het maken maar niet helemaal op een positieve manier als het aan mij ligt ;)

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Laatst bijgewerkt door ilan op vr jan 17, 2014 23:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 17, 2014 23:25 
Trucker

ilan schreef:
TS wil niet weten of een amerikaan betaalbaar is en goedkoper of duurder is dan een europeaan
TS wil info over een RAM 1500 met een 5,7L hemi ...

TS zijn eerste topic eens GOED lezen dan
Citaat:
Moest ik mij er ene aanschaffen, inschrijven als lichte vracht, en hem zou aangeven voor vervoer van woonwerk verkeer, scheelt dit dan veel op jaarlijkse basis, of veel meer, met bv een doorsnee diesel autoke qua onderhoud, taks, verzekering enzo ...

ik heb doorgegeven wat mijn ervaringen met de OER 318ci blok is, en de rest heeft bijgedragen wat de hemi blok is. van de nieuwe generatie ken ik niks.
maar we laten het voor zover hierbij dan. no hard feelings 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 17, 2014 23:30 
Trucker

fcapri schreef:
ilan schreef:
TS wil info over een RAM 1500 met een 5,7L hemi ...

TS zijn eerste topic eens GOED lezen dan
Citaat:
Moest ik mij er ene aanschaffen, inschrijven als lichte vracht, en hem zou aangeven voor vervoer van woonwerk verkeer, scheelt dit dan veel op jaarlijkse basis, of veel meer, met bv een doorsnee diesel autoke qua onderhoud, taks, verzekering enzo ...

ik heb doorgegeven wat mijn ervaringen met de OER 318ci blok is, en de rest heeft bijgedragen wat de hemi blok is. van de nieuwe generatie ken ik niks.
maar we laten het voor zover hierbij dan. no hard feelings 8)

my bad, wil ik gerust toegeven ;)
ik had het anders moeten formuleren

TS wil niet weten of een blazer goedkoper of duurder is dan een golf 3
TS wil niet weten of een dodge ram kwa verzekering hetzelfde kost als een BMW M3

maar goed ik had niet anders verwacht dan dat je me op zoiets ging pakken om de rest te doen vergeten..

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 12:01 
Nieuw

hemiram schreef:
De Hemi is gewoon heel betrouwbaar, enkel de 2x4 heeft een diff dat soms wel eens stuk gaat. (ligt ook wel aan het gebruik natuurlijk) die van mij is 70.000 klm terug gemaakt en heb hem dit jaar nog open gehad en is nog in goede staat :!: ik geef hem om de 10.000 een kleine beurt (motor olie en filter) en bij elke 30.000 mijl bougies en bij de 60.000 mijl de bak olie en filters. voor de rest eigelijk nooit niks geen problemen mee gehad. ik ben wel een redelijke rustige rijder :wink:

Oh oke, en kost u dat dan veel geld, die onderhoudsbeurten?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 12:04 
Nieuw

fcapri schreef:
guido schreef:
Je vergeet 1 ding fcapri, die amerikaan start en rijd de eerste km meestal op benzine en om de zoveel km heb je ook een lege benzinetank.
Dat vergeten ook veel mensen.
mvg Guy

ilan schreef:
ik vind dat ge vooral veel noten op uwe zang hebt om hier maar net te zijn ;)
en zelfs al was je hier al veel langer moet je nog niet zo betweterig doen hoor..

zoals ik eerder al zei is dit http://www.usatrucks.nl niet bmwforum.nl of vagclub.nl of weet ik wat
de OP vraagt dus ook info over een RAM 1500 en niet over alles waar jij het al over gehad hebt (ik ga dus ook absoluut niet ingaan op je onnuttige vergelijking hierboven)
in plaats van persee u punt thuis te willen halen zou je dus beter een antwoord op zijn vraag formuleren of uzelf ergens nuttigers mee bezighouden
groeten

Je ziet inderdaad overal staan dat ze onbetaalbaar zijn ..
Daarom had ik in het begin een grote afkeer als ik alle topics las, maar nu ik iedereen zijn reacties heb gelezen op dit topic, denk dar het er dik inzit dat ik later een foto zal posten van mijn RAM, na al die jaren :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 15:33 
Truck forum Junky

Agonyx schreef:
hemiram schreef:

P

Kosten vallen wel mee hoor, ik bestel veel rechtstreeks (werkt gewoon het besten)bij rockauto :!:

Www.rockauto.com

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 19, 2014 12:19 
Nieuw

hemiram schreef:
Agonyx schreef:
hemiram schreef:

P

Kosten vallen wel mee hoor, ik bestel veel rechtstreeks (werkt gewoon het besten)bij rockauto :!:

Oh oke thanks!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]