Het is nu do aug 21, 2025 19:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 10:00 
Trucker

Welkom Johan!
Was de ree lekker op de barbecue? Rijdt een gave rond hier op het forum :o

Ik heb ook een lichte trilling erin zitten. Treedt op zo rond de 100 km/h. Niet in het stuur of zo maar eigenlijk net niet fijn.
Moet de volgende keer de banden eens laten controleren. Volgens de dealer komt het door de 'losse' bak die achterop ligt die niet aan de cabine vast zit.....ja ja. Ik weet het, de auto heeft niet de lichtste vering maar dit stuiteren hoeft van mij niet. Volgens mij moet het inderdaad beter kunnen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 19:11 
Truck forum Junky

Wat een lul. Verhaal. Weer van de stealer. een pickup Moet gewoon net zo strak rijden als een luxe. Auto :!:

http://Www.marlog-car-handling.com

http://Www.rockauto.com

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door peerkehemi op di okt 28, 2014 20:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2014 19:36 
Trucker

Welkom Johan, en hopelijk is de narigheid :evil: vlug opgelost en kan je lekker cruisen

JEAN CLAUDE

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2014 22:56 
Heavy Trucker

Welkom hier Johan,

in dit topic op blz 2 staat een reactie met het zelfde probleem

viewtopic.php?f=2&t=16568&hilit=luchtvering&start=15

dit is de tekst die ik even gekopieerd heb,

Hello.....

Ik heb een nieuwe Dodge Ram laramie mod, 2013 met luchtvering.

Helemaal top op een groot probleem na, hij trilt behoorlijk en al tussen de 50 en de 120km p uur...! dealer heeft er al nieuwe banden opgelegd nieuwe schokbrekers verstelbare schokbrekers etc, niks helpt! is nog steeds zoekende maar er is weinig hoop volgens hem ligt het vooral aan de luchtvering.

heeft meerdere modellen geprobeerd met luchtvering maar vertonen allen dit euvel!
Fabriek zegt das normaal met een truck...

Omdat er nog niet veel van deze trucks verkocht zijn met luchtvering was ik benieuwd of er meer mensen zijn die hier mee van doen hebben??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 10:55 
Trucker

Martin schreef:
Welkom Johan!

Ik heb ook een lichte trilling erin zitten. Treedt op zo rond de 100 km/h. Niet in het stuur of zo maar eigenlijk net niet fijn.
Moet de volgende keer de banden eens laten controleren. Volgens de dealer komt het door de 'losse' bak die achterop ligt die niet aan de cabine vast zit.....ja ja. Ik weet het, de auto heeft niet de lichtste vering maar dit stuiteren hoeft van mij niet. Volgens mij moet het inderdaad beter kunnen.

Mijne heeft geen luchtvering..... hoewel het geen vering is maar een niveau regeling....
Echt heel strak is hij niet.
Met wat voor banden spanning rijden jullie?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Olie Verbruik
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 13:49 
Pro Trucker

2.6 bar is vrij normaal,tenzij je zwaar beladen moet rijden mag het ook meer zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 15:04 
Trucker

Heb een 2014 model, met luchtvering/niveau regeling en rijdt zo strak als het maar zijn kan.

Zijn de wielen goed gebalanceerd (dus niet op het gat van de wielnaaf maar op de boutgaten met een adapter)?
Zal niet de eerste banden boer zijn die dat fout doen. Meestal is het namelijk op de wielnaaf goed genoeg gebalanceerd, terwijl hier bij sommige velgen flinke afwijkingen in kunnen zitten.
Kijk ook mee met het balanceren. 0/0 gram moet het zijn, er zijn braadharingen bij die laten er rustig 20 a 40 gram in zitten omdat het een pickup is maar dat is wel degelijk voelbaar op hogere snelheid)

Als hij niet strak rijdt / stuurt zou ik de uitlijning checken, laat je garage de gegevens opzoeken van je auto (een model met luchtvering) een zorgt dat deze bij de uitlijning beschikbaar zijn. Vergeet niet om voordat de auto uit wordt gezet om de luchtvering in uitlijn mode te schakelen. (Via settings menu in de radio, iets wat na elke start wordt gereset!!!)

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 20:35 
Nieuw

texas boy schreef:
Welcome :)

Bedankt, zal je adres ff bewaren, mischien wel handig om is een keer wat over te laten komen. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 20:48 
Nieuw

Martin schreef:
Welkom Johan!

Nee geen Ree gegeten ben vegetarier, Ha Ha ,

Ik heb op dit moment de derde set banden er onder en verschillend drukken geprobeerd, is allemaal niks. Het maakt niet zoveel uit welke snelheid je rijdt. de vibratie / trilling / huppelen, hoe je het ook maar voelt komt er in na een bepaalde reactie door de veering denk ik op het weg dek/
Dit weekend weer 500 km gereden en alle snelheden geprobeerd. ( hoop niet dat ik nog ergens geflits ben )
Heb nu een goed beeld van alle situaties, ga dan aanstaande woensdag een zelfde Ram met lucht veering rijden, ook uit 2014.
Dit zal dan een verschil moeten opleveren, of het in de veering zit ja of nee.
Doet deze het zefde dan maar inruilen voor een zonder lucht veering.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 20:52 
Nieuw

ram-fan schreef:
Welkom hier Johan,

in dit topic op blz 2 staat een reactie met het zelfde probleem

viewtopic.php?f=2&t=16568&hilit=luchtvering&start=15

dit is de tekst die ik even gekopieerd heb,

Hello.....

Ik heb een nieuwe Dodge Ram laramie mod, 2013 met luchtvering.

Helemaal top op een groot probleem na, hij trilt behoorlijk en al tussen de 50 en de 120km p uur...! dealer heeft er al nieuwe banden opgelegd nieuwe schokbrekers verstelbare schokbrekers etc, niks helpt! is nog steeds zoekende maar er is weinig hoop volgens hem ligt het vooral aan de luchtvering.

heeft meerdere modellen geprobeerd met luchtvering maar vertonen allen dit euvel!
Fabriek zegt das normaal met een truck...

Omdat er nog niet veel van deze trucks verkocht zijn met luchtvering was ik benieuwd of er meer mensen zijn die hier mee van doen hebben??

Ja, bedankt. Ik ben er ook van overtuigd dat het de lucht veering is.
cherry red dodge schreef:
2.6 bar is vrij normaal,tenzij je zwaar beladen moet rijden mag het ook meer zijn.
cherry red dodge schreef:
Ik heb op dit moment de derde set banden er onder en verschillend drukken geprobeerd, is allemaal niks. Het maakt niet zoveel uit welke snelheid je rijdt. de vibratie / trilling / huppelen, hoe je het ook maar voelt komt er in na een bepaalde reactie door de veering denk ik op het weg dek/
Dit weekend weer 500 km gereden en alle snelheden geprobeerd. ( hoop niet dat ik nog ergens geflits ben )
Heb nu een goed beeld van alle situaties, ga dan aanstaande woensdag een zelfde Ram met lucht veering rijden, ook uit 2014.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 20:57 
Nieuw

bonza schreef:
Heb een 2014 model, met luchtvering/niveau regeling en rijdt zo strak als het maar zijn kan.

Zijn de wielen goed gebalanceerd (dus niet op het gat van de wielnaaf maar op de boutgaten met een adapter)?
Zal niet de eerste banden boer zijn die dat fout doen. Meestal is het namelijk op de wielnaaf goed genoeg gebalanceerd, terwijl hier bij sommige velgen flinke afwijkingen in kunnen zitten.
Kijk ook mee met het balanceren. 0/0 gram moet het zijn, er zijn braadharingen bij die laten er rustig 20 a 40 gram in zitten omdat het een pickup is maar dat is wel degelijk voelbaar op hogere snelheid)

Als hij niet strak rijdt / stuurt zou ik de uitlijning checken, laat je garage de gegevens opzoeken van je auto (een model met luchtvering) een zorgt dat deze bij de uitlijning beschikbaar zijn. Vergeet niet om voordat de auto uit wordt gezet om de luchtvering in uitlijn mode te schakelen. (Via settings menu in de radio, iets wat na elke start wordt gereset!!!)

Heel erg bedankt, ik moet mijn dealer nog nog overtuigen dat het niet in de band type zit maar net wat jij zegt in het balanceren of in de lucht veering zelf.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2014 21:48 
Nieuw

Goeie avond

Heb het het zelfde probleem met het trillen

Is er al een oplossing voor ?

Groeten Dennie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 15, 2014 12:23 
Nieuw

Tegeltje schreef:
Goeie avond

Heb het het zelfde probleem met het trillen

Is er al een oplossing voor ?

Groeten Dennie

Hallo Dennie, Mijn banden zijn nu 100% gebalanceerd dat is het probleem niet meer, het trillen ervaar ik nog steeds.
Heb 5 kilometer met een nieuwe ram gereden zonder lucht veering, voel wel verschil maar ik wil proberen om ergens anders of met iemand anders wat langer meerijden om het verschil te voelen, mischien zit het wel tussen de oren om dat ik 7 jaar met een ram 1500 uit 2007 rond gereden heb, en dat is natuurlijk geen vergelijk.
Heb de auto van 8 Oktober tot 30 December aan de kant staan, zit in buitenland.

Als ik nieuws heb kom ik hier op terug in 2015.

Al vast prettige Kerstdagen :bounce: :bounce: :laughing6: :laughing6: :reindeer: :santa: :santa:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 15, 2014 13:31 
Pro Trucker

En die 'death wobble' waar iemand het hier eens over had,zou dat het niet kunnen zijn?
Weet dat je een nieuwe auto heb,maar misschien is er iets niet goed gemonteerd of is een onderdeel niet goed vanaf de fabriek.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 15, 2014 13:32 
Pro Trucker

deze verhalen houden mij weer tegen om een nieuwe te kopen.
ik blijf wel lekker laag en strak rondrijden in mn SRT... :wink:
en meer en meer exclusief , de SRT's vallen bij bosjes weg tegenwoordig. 8) :D 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]