ram-fan schreef:
Welkom hier Johan,
in dit topic op blz 2 staat een reactie met het zelfde probleem
viewtopic.php?f=2&t=16568&hilit=luchtvering&start=15dit is de tekst die ik even gekopieerd heb,
Hello.....
Ik heb een nieuwe Dodge Ram laramie mod, 2013 met luchtvering.
Helemaal top op een groot probleem na, hij trilt behoorlijk en al tussen de 50 en de 120km p uur...! dealer heeft er al nieuwe banden opgelegd nieuwe schokbrekers verstelbare schokbrekers etc, niks helpt! is nog steeds zoekende maar er is weinig hoop volgens hem ligt het vooral aan de luchtvering.
heeft meerdere modellen geprobeerd met luchtvering maar vertonen allen dit euvel!
Fabriek zegt das normaal met een truck...
Omdat er nog niet veel van deze trucks verkocht zijn met luchtvering was ik benieuwd of er meer mensen zijn die hier mee van doen hebben??
Ja, bedankt. Ik ben er ook van overtuigd dat het de lucht veering is.
cherry red dodge schreef:
2.6 bar is vrij normaal,tenzij je zwaar beladen moet rijden mag het ook meer zijn.
cherry red dodge schreef:
2.6 bar is vrij normaal,tenzij je zwaar beladen moet rijden mag het ook meer zijn.
Ik heb op dit moment de derde set banden er onder en verschillend drukken geprobeerd, is allemaal niks. Het maakt niet zoveel uit welke snelheid je rijdt. de vibratie / trilling / huppelen, hoe je het ook maar voelt komt er in na een bepaalde reactie door de veering denk ik op het weg dek/
Dit weekend weer 500 km gereden en alle snelheden geprobeerd. ( hoop niet dat ik nog ergens geflits ben )
Heb nu een goed beeld van alle situaties, ga dan aanstaande woensdag een zelfde Ram met lucht veering rijden, ook uit 2014.
Dit zal dan een verschil moeten opleveren, of het in de veering zit ja of nee.
Doet deze het zefde dan maar inruilen voor een zonder lucht veering.