Ben ook een beetje aan het rondstruinen op internet over dit onderwerp en ben het volgende tegengekomen.
Je kunt een bestelauto (truck) privé rijden en toch gebruik maken van de houderschapsbelasting ondernemers (is natuurlijk nog goedkoper als bestelauto particulier).
Ook zonder een eventuele bijtelling. Dat kon ik niet helemaal uit de teksten halen.
Je moet dan bij de belastingdienst als ondernemer geregistreerd zijn en het voetuig minimaal voor 10 % zakelijk gebruiken.
Waarschijnlijk zul je dan wel de kosten vanuit privé moeten betalen. Is er iemand bekend met dit verhaal?
Voor de houderschapsbelasting maakt de brandstof volgens mij ook niet meer uit. Een truck op LPG wordt dan veel aantrekkelijker.
Ik heb een full-time baan in loondienst, maar er staat vanuit het verleden nog een handelsonderneming op mijn naam geregistreerd (KvK ingeschreven en een BTW nummer). Op dit moment doe ik daar weinig mee (is nu eigenlijk nog maar meer een hobby), maar het bedrijfje is nooit officieel gestopt en bestaat in feite nog steeds.
Ik zit nu te denken om met die constructie iets te doen, maar wil niet verrast worden met bijtellingsperikelen of andere extra "verrassingen" van onze vienden

met de blauwe enveloppen.
Tips en suggesties ijn welkom.