Voor mij is het allemaal ook onduidelijk en op transportpagina's wordt er ook genoeg over geschreven.
Ben zelf transporteur en ben ook op zoek naar de waarheid.
Natuurlijk zeggen alle instanties waar je tolkastjes kunt kopen dat ook ik er een moet hebben omdat mijn TTMM
(totaal toegestane maximum massa) boven de 3500kg komt.
Dodge is max 3500kg en aanhanger max 3000KG dus TTMM is 6500KG.
Nu zeggen ,,experts" weer dat als er op je kenteken staat <3500 dan hoef je geen kastje en staat er >3500 dan moet je er wel een hebben.
Het leuke is dat er helemaal nergens een > of < teken op mn kenteken te vinden is!
Ik ga het maar eens zonder proberen.
In de wet staat overigens dat het voor VRACHTWAGENS is en ook dat staat niet op mijn kenteken.
Ik vervoer voornamelijk auto's naar Shows en rally/race evenementen en dat valt ook weer niet onder het ,,vracht"vervoer.
Nu hanteren ze in België trouwens wel heel bijzondere wetten, rij van de week bij MALLE en word aan de kant gezet omdat ik door rood ben gereden.
Op mijn camera is duidelijk te zien dat ik door Oranje rij waarop de agent mij vertelde dat je in België ook niet door oranje mag rijden????? Ik leg nog uit dat als ik geremd zou hebben de achter mij rijdende auto(Die ook mee kwam en zeker door oranje/rood reedt) op mijn aanhanger zou zijn geklapt.
Niet mee te maken, 165 Euro betalen en zwijgen........