Caster schreef:
Volgens mij mogen veel trucks in de VS dat maar net hebben i.v.m. het GVWR ofzo dat max 26000 lbs mag zijn. Jij zit met 25300 lbs er net onder...
Sterker nog Caster het GVWR staat voor Gross COMBINATION weight ratio en betekent combinatie gewicht INC auto gewicht...
In ons geval is dat 11500kg TREKGEWICHT en 3500kg EIGEN GEWICHT betekent een combi van 15.000kg of wel
33069 lbs!!
Caster schreef:
En laat maar wat foto's zien van dat werkpaard. Zie ik altijd graag. Hoe heb je eigenlijk zoveel trekgewicht gekregen? Alleen vangmuil met luchtremmen of ook een oplegger schotel?
Foto`s ga ik maken voor jullie deze week, heb er nog niet meer dan dat ik al heb laten zien.
Trekgewicht is te danken aan Pieter Veldhuizen van Veldhuizen wagenbouw in samen werking met VDS in zoetermeer.
Wij hebben allleen aan de hand van tekeningen van veldhuizen een correcte en goedgekeurde trekbalk gemaakt die voorzien is
van een vangmuil met luchtremmen en abs aansluiting en een kogel voor 3500kg.
Caster schreef:
Wat voor tonneau cover heb je precies? Aan de foto's te zien dacht ik een roll-cover maar ben niet zeker. Zo ja kan je me zeggen of je ergens water binnen krijgt? Ik heb namelijk gelezen op sommige forums dat die covers wel eens kunnen lekken aan de hoeken en de zijkanten ervan...
De tonneau is van fold a cover. Deze heb ik zelf in de states gekocht en over laten komen.
Tot op heden nog geen klagen en ook nog geen lekkage gehad.
Hij is kwa constructie een goeie 95% waterdicht, er zijn maar een paar kleine plekjes waar evt water naar binnen kan komen.
[