Even dit topic ophoog halen en gelijk een aantal antwoorden op berichtjes die ik heb gekregen mbt kostprijzen van een ander diff en het inbouwen hiervan en de problemen met de standaard diffs.
- De detroit true-trac waar ik nu zelf voor bezig ben kost nu rond de $525, waarschijnlijk als er meerdere tegelijk gekocht worden kan dit goedkoper en kunnen de verzendkosten worden gedeeld.
Het inbouwen is relatief eenvoudig maar niet aan te raden voor iemand zonder enige basis kennis en/of sleutel ervaring, ook is het prettig om een fatsoenlijke werkplek
tot je beschikking te hebben.
Er is niet echt speciaal gereedschap voor nodig, al is een meetklok wel erg makkelijk.
Wat het geheel inbouwen een stuk eenvoudiger maakt is het bij bestellen van een installkit ($100) evt met een volledige cd met een handleiding "how to" (deze kan ook 1x besteld worden en daarna gekopieerd

)
Bij de installkit zitten alle lagers,keerringen,pakkingen en shims voor de afstelling van het diff.
Ik wil de gehele aankoop best regelen voor de geintresseerden, maar kan het geheel niet voor iemand installeren. Heb daar helaas niet meer de tijd en ruimte voor.
Nog even over de originele sperdiffs.
Het is een algemeen voorkomend probleem dat bij de 9.25 chrysler assen die voorzien zijn van een origineel meervoudig natte platen sper de borgveertjes (c-clips)
Los kunnen komen na verloop van tijd. Er is hier geen oplossing voor vanuit de dealer (TSB) Wel worden in de US de problemen opgelost onder garantie.
Grote schade`s zijn niet vreemd, soms worden er volledige achterassen onherstelbaar beschadigd!
Er wordt wel gezegd dat de diffs bij de dealer worden rebuild volgens een herzien ontwerp en dat hierbij het probleem is opgelost.
Ook schijnt dat de nieuwere modellen met dezelfde achteras dit probleem niet meer hebben.
Even zoeken op google en je zal een aanzienlijk aantal verhalen tegen komen over dit probleem.