Het is nu zo jul 20, 2025 10:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 17, 2009 17:45 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 22, 2009 12:57
Berichten: 30
Woonplaats: vlaams brabant
Inderdaad mijne is van 2003 en heeft sperdiff.
Op kiezel 2 strepen...
Omhoog gekrikt,1 wiel gedraaid e ander wiel draait indezelfde richting
WEL in N gezet


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 17, 2009 18:05 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ik weet niet of je er nu mee rijd ,maar daar moet je anders wel mee opletten :!: als er lossen delen van je sper in je diff rond zwerven en tussen je lagers komen of tussen je pion wiel of kroon wiel dan kan het wel eens flink duurder uit vallen . :!: ik heb er zins een week ook nieuwe lagers en sper in zitten ,en dat kost je de kop niet :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2009 21:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Even dit topic ophoog halen en gelijk een aantal antwoorden op berichtjes die ik heb gekregen mbt kostprijzen van een ander diff en het inbouwen hiervan en de problemen met de standaard diffs.

- De detroit true-trac waar ik nu zelf voor bezig ben kost nu rond de $525, waarschijnlijk als er meerdere tegelijk gekocht worden kan dit goedkoper en kunnen de verzendkosten worden gedeeld.
Het inbouwen is relatief eenvoudig maar niet aan te raden voor iemand zonder enige basis kennis en/of sleutel ervaring, ook is het prettig om een fatsoenlijke werkplek
tot je beschikking te hebben.
Er is niet echt speciaal gereedschap voor nodig, al is een meetklok wel erg makkelijk.
Wat het geheel inbouwen een stuk eenvoudiger maakt is het bij bestellen van een installkit ($100) evt met een volledige cd met een handleiding "how to" (deze kan ook 1x besteld worden en daarna gekopieerd 8) )
Bij de installkit zitten alle lagers,keerringen,pakkingen en shims voor de afstelling van het diff.

Ik wil de gehele aankoop best regelen voor de geintresseerden, maar kan het geheel niet voor iemand installeren. Heb daar helaas niet meer de tijd en ruimte voor.

Nog even over de originele sperdiffs.
Het is een algemeen voorkomend probleem dat bij de 9.25 chrysler assen die voorzien zijn van een origineel meervoudig natte platen sper de borgveertjes (c-clips)
Los kunnen komen na verloop van tijd. Er is hier geen oplossing voor vanuit de dealer (TSB) Wel worden in de US de problemen opgelost onder garantie.
Grote schade`s zijn niet vreemd, soms worden er volledige achterassen onherstelbaar beschadigd!
Er wordt wel gezegd dat de diffs bij de dealer worden rebuild volgens een herzien ontwerp en dat hierbij het probleem is opgelost.
Ook schijnt dat de nieuwere modellen met dezelfde achteras dit probleem niet meer hebben.
Even zoeken op google en je zal een aanzienlijk aantal verhalen tegen komen over dit probleem.

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 20:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 26, 2008 19:51
Berichten: 161
Woonplaats: herentals
green schreef:
is er ook kans dat hij op de voorste as sper heeft wel te verstaan een 4x4

ik denk dat het bij mij alleen vanachter is


??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 1:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
green schreef:
green schreef:
is er ook kans dat hij op de voorste as sper heeft wel te verstaan een 4x4

ik denk dat het bij mij alleen vanachter is


??


Vooras heeft naar mijn weten standaard vanuit de fabriek nooit geen sper gehad.
Sommige mensen die veel terrein rijden doen wel een lsd of locking diff aan de voorzijde plaatsen.
Voor normaal weggebruik of af en toe een stukje onverhard is dit niet nodig.
Enkel voor de ruw terrein rijders heeft dit meerwaarde.

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 20:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 20, 2009 20:56
Berichten: 370
Woonplaats: Booischot (België)
Dus als ik het goed begrijp heb je bij een 4X4 zonder sper maar 2 wielen die trekken waneer je op terein rijd, het minst belaste voorwiel en het minst belaste achterwiel :? Waarom noemt dit dan 4X4 ?

_________________
Steven.

Silver grey 2004 Dodge Ram 1500 5.7i Hemi 4X4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 20:38 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
4x4 is met sper.(inschakelbaar 4hi en 4lo)
Maak maar eens een bocht op asfalt. :D

Heb veel lol gehad met de hemi 4x4 in de modder en de sneeuw. :mrgreen: :mrgreen:

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 22:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 20, 2009 20:56
Berichten: 370
Woonplaats: Booischot (België)
Raar, want als ik de mijne op de krik zet draaid het eene wiel net andersom als het andere, dus zou ik denken geen sper. Maar als ik eens goed gas geef op onverhard heb ik 2 mooie lange strepen, ook even een donutje draaien is geen probleem.

_________________
Steven.

Silver grey 2004 Dodge Ram 1500 5.7i Hemi 4X4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 22:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 26, 2008 19:51
Berichten: 161
Woonplaats: herentals
HollandBlower schreef:
green schreef:
green schreef:
is er ook kans dat hij op de voorste as sper heeft wel te verstaan een 4x4

ik denk dat het bij mij alleen vanachter is


??


Vooras heeft naar mijn weten standaard vanuit de fabriek nooit geen sper gehad.
Sommige mensen die veel terrein rijden doen wel een lsd of locking diff aan de voorzijde plaatsen.
Voor normaal weggebruik of af en toe een stukje onverhard is dit niet nodig.
Enkel voor de ruw terrein rijders heeft dit meerwaarde.



kan kloppen

maar heb is vast gezeten in zware zand (zavel)

stond in 4x4 LI

voorste wielen draaide maar af en toe samen

achterste wielen draaide constant samen

maar als ik op asfalt of onverharde weg kom

en hij staat nog in 4x4 kan ik bijlange niet zo kort afdraaien

tov hij in 4x2 staat

hij heeft dan eerder de neiging om beetje rechtdoor te rijden om het grof

uit te leggen

zou er dan mss een kleine % sper aanwezig zijn van voor of bestaat zoiets niet

heb ook al veel gehoord over full sper en minder % sper


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 23:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Het verschijnsel van het "wringen" van de aandrijflijn in 4x4 heeft te maken met het vergrendelen van de aandrijving tussen de
voor en achteras. Dit heeft niets te maken met een sper in de voor of achteras.
Standaard zijn de 4x4 van dodge allemaal uitgevoerd ZONDER sper diff in de cardans, alleen als deze is besteld met de extra optionele 3.92 achteras met Limited Slip Differential.

Met het vergrendelen van de voor en achteras onstaat er een voorloop van de vooras waardoor de auto op verharde ondergrond de neiging heeft om rechtdoor te willen.

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling