Het is nu vr jun 27, 2025 19:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 11:27 
Truck forum Junky

ik hoor het wel elwin als je gaat , ik meld me bij deze aan samen me onse thijs :D (ik heb familie in canada (2 zussen van jeanne) dus daar gaat onze reis meestal naar toe als we over de kanaal gaan :D ik heb ook veel foto,s van canada maar ook weinig digitaal ,ik zal er wel eens wat plaatsen :!: das ook een prachtig land :!: mzzl ik ga nu naar ch (daar zit ook fam ) tot over een paar dagen :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 11:47 
Heavy Trucker

Hier kan ik niet ontbreken natuurlijk :mrgreen:
Wij zijn een eerste keer naar Amerika geweest in 2008, een 21 dagen durende rondreis door de staten Californië, Arizona, Utah en Nevada. We zagen ondermeer de Grand Canyon, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite en Highway 1. Wij vertrokken in LA en kwamen daar ook weer terug aan. Toen we thuis kwamen wist ik meteen :IK WIL TERUG.
En dus zijn we in 2009 opnieuw geweest. Dit maal 25 dagen lang en we hebben ons geen moment verveeld. Aangezien ik een echt natuurmens ben in het Zuidwesten een ongelooflijk mooie en gevarieerde streek om in rond te trekken. Nu vertrokken we in Phoenix en gingen dan via Tucson, Tombstone, White Sands, Santa Fe, Canyon de Chelly, Mesa Verde, Moab (Arches en Canyonlands), Capitol Reef, The Wave (van mijn gewonnen foto), opnieuw Zion en eindigen in Las Vegas. Wederom een prachtige reis gemaakt waardoor ik NOG harder verslaafd ben geraakt aan deze regio :roll:
In mei van dit jaar ga ik samen met mijn vader en broer een week naar Memphis en omstreken. Een cadeau van de kinderen aan ons vader, die nog nooit buiten België geweest is, op zijn legerdienst na en eens een bezoekje aan Nederland of Luxemburg. Hij had al enkele malen tegen mij gezegt dat hij voor zijn dood graag eens een bezoek aan Graceland zou willen brengen. Hij is dus een grote Elvis fan. Maar tussen het zeggen en doen zit bij hem een wereld van verschil dus heb ik dan aan mijn broers en zus gevraagd of zij willen samenleggen om hem dit cadeau te doen. Iedereen wou meedoen en vandaar dat wij in mei weg zijn. Mijn oudste broer gaat dus ook mee, ook voor hem de eerste keer USA.

Ik ga dus voor de derde keer en zeker niet de laatste keer want ik 2011 wil ik opnieuw een lange rondreis gaan doen !!

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 15:21 
Heavy Trucker

Ben maar 1x in 1981 geweest. Dat was nog in de tijd dat er geen internet was, dus je had ook vrijwel geen informatie. Ook waren er nog niet veel mensen naar de USA geweest, dus veel informatie vanuit kennissen was er ook niet te krijgen.

Uiteindelijk hebben we alleen voor 4 weken een huurauto geboekt en zijn maar gewoon naar LA gevlogen omdat we zeker wisten dat we in ieder geval Disney, Universal Studio's en Gold's Gym wilden bezoeken. OP het vliegveld de huurauto gehaald en daar gelijk een goede landkaart gekocht en maar gewoon op de bonnefooi rondgaan rijden. Naar een paar dagen LA afgezakt naar San Diego, even de grens over Mexico in bij Tijuana, daarna het binnenland in richting Yuma en Phoenix, daarna weer naar boven door de natuurparken richting Las Vegas en de Grand Canyon, Vandaar naar de Hoover Dam, daarna doorgestoken naar Reno, lake Tahoe en door naar San Francisco en vandaar langs de kust weer terug naar LA. Een fantastische ervaring. We hadden toen al wel de tip gehad van de motel 6 keten en hebben daar dus bijna iedere nacht geslapen.

Een paar jaar daarna nog eens naar Hawaii geweest. Dat was echter niet veel bijzonders, afgezien van de amerikaanse auto's en het eten is dat niet zo heel veel anders dan de Canarische eilanden. Alleen pearl Harbour was wel leuk om te bezoeken. Bijzonder was wel Honolulu, waar een bordeel gewoon midden in de winkelstraat zat en de "dames" op een bankje voor het pand hun waren aan zaten te prijzen :D .
Daar hadden we van te voren geen auto gehuurd en het bleek heel lastig om er ter plekke een auto te huren zonder credit card. Uiteindelijk hebben er met een autohandelaar een deal kunnen maken dat we van hem een paar weken een oude Caddilac Eldorado cabriolet konden huren. Daar hebben we lekker drie weken mee rondgecruised. Alles bij elkaar een vreemde ervaring.

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Laatst bijgewerkt door dutchtbi88 op za feb 13, 2010 19:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 16:32 
Trucker

hee truckers
Ik ben ook in America geweest dat was in september 2001,Ja inderdaad ook op 11 sept toen waren we s'ochtens om 05:30 opgestaan om de zons opkomst te zien bij zebraski point in de death valley.erg mooi maar toen we in onze camper beneden op de parkeerplaats gingen ontbijten hoorden we via de radio dat er een vliegtuig op 't wtc gevlogen was. wij "shit happens" maar toen we ff later weer onder weg waren en hoorde dat het 2e toestel er op gedoken was,toen werd het toch ff serieuzer.iedere wild vreemde sprak je aan of je het nieuws al gehoord had.overal americanen met vlaggen uit hun auto's heel bizar
verder geweldige vakantie Dikke camper van 'n metertje of 8 met triton V10 330 pk
Los angelis via de kust richting san fransisco (alcatras,goldengate bridge)en toen via yosimethy (of zoiets) brice zion Seqoia national parc en de death valley las vegas en toen via grand canyon en arizona terug richting san diego (echte powerboat races gezien)daarna via waterworld en disneyland weer terug in LA. 4500 km in 21 dagen geweldig ik hoop 't nog een keer te kunnen doen.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
groeten Geert-Jan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 21:04 
Heavy Trucker

Wat een vette verhalen allemaal :shock: :shock: En ik ben nog nooit verder dan de europese grenzen gekomen. Wel al veel landen gezien ondanks ik pas 21 ben maar de US is nog altijd mijn droom bestemming!!

Ik hoop gewoon dat ik volgend jaar naar dat prachtige land kan gaan. Wil er dan direct 4 weken heen om lekker te relaxen en al dat prachtigs te zien 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 22:00 
Pro Trucker

Eerste keer voor mij was rond 1996 en toen gemiddeld 2x per jaar en nu woon ik er en het is een grote vakantie

We zijn getrouwd in Las vegas, let op de klotsende oksels

Afbeelding

Kwam deze man tegen na mijn huwelijk, ken hem ergens van

Afbeelding

Cabrio pics uit losse hand

Afbeelding
Afbeelding

Op bezoek bij de de Bushes in Crawford TX

Afbeelding

zal niet teveel pics plaatsen :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 22:05 
Heavy Trucker

texas boy schreef:
Eerste keer voor mij was rond 1996 en toen gemiddeld 2x per jaar en nu woon ik er en het is een grote vakantie

We zijn getrouwd in Las vegas, let op de klotsende oksels

Afbeelding

Wat ben jij een viezerd Hans !!
Jij bent met je dochter getrouwd :shock: :shock: :? :? :twisted: :twisted:

:D :D :D :) :) :thefinger: :thefinger: :thefinger:
Leuk trouwens, zo trouwen in Vegas .... VEGAS BABY !!! (I love it)

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 23:11 
Heavy Trucker

September 2008 ook voor de eerste keer geweest naar de states voor een 21 dagen durende vakantie.Op voorhand een lijstje gemaakt van wat ik zeker allemaal wou zien en daar stond toen Chip Foose,Hollywood,Las Vegas,Grand Canyon,Universal studio's,San Diego zoo en Sedona op.Netjes een tripje uitgestippeld zodat het haalbaar bleef en op die 3 weken in m'n eentje 3500 km rondgereden ginder en alles gezien wat ik er wou zien.Had toen een toyota sienna minibus gehuurd,beetje zoals de toyota avensis verso die ze hier hadden of een vw sharan.

Dit jaar zat ik te denken wat ik m'n ma kon cadeau doen voor haar verjaardag en/of nieuwjaar.Toen begon ik na te denken dat de huur van die auto,de benzine,de kamers,enz.... me evenveel zouden kosten voor mij alleen of indien we dit met twee deden was het snel geregeld allemaal.Mijn ma wordt er dus op 24 februari 60 en heb haar dus een vliegtuigticket al cadeau gedaan voor de usa.Haar grote droom was om ooit nog eens de grand canyon te zien in haar leven en deze droom wil ik dus nu waar maken voor haar ;)
11 september gaan we dan de lucht in richting LA en op 26 september staan we terug in zaventem 's morgens vroeg zodat ik nog naar de meeting kan komen tegen de middag :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 23:36 
Pro Trucker

dutchtbi88 schreef:
Ben maar 1x in 1981 geweest. Dat was nog in de tijd dat er geen internet was, dus je had ook vrijwel geen informatie. Ook waren er nog niet veel mensen naar de USA geweest, dus veel informatie vanuit kennissen was er ook niet te krijgen.

Uiteindelijk hebben we alleen voor 4 weken een huurauto geboekt en zijn maar gewoon naar LA gevlogen omdat we zeker wisten dat we in ieder geval Disney, Universal Studio's en Gold's Gym wilden bezoeken. OP het vliegveld de huurauto gehaald en daar gelijk een goede landkaart gekocht en maar gewoon op de bonnefooi rondgaan rijden. Naar een paar dagen LA afgezakt naar San Diego, even de grens over Mexico in bij Tijuana, daarna het binnenland in richting Yuma en Phoenix, daarna weer naar boven door de natuurparken richting Las Vegas en de Grand Canyon, Vandaar naar de Hoover Dam, daarna doorgestoken naar Reno, lake Tahoe en door naar San Francisco en vandaar langs de kust weer terug naar LA. Een fantastische ervaring. We hadden toen al wel de tip gehad van de motel 6 keten en hebben daar dus bijna iedere nacht geslapen.

das geinig rene, we zijn even jong en ik heb ook vier weken rondgetrokken en in een andere volgorde min of meer de zelfde plaatsen aangedaan. was in 81 of 82, dat weet ik niet meer. huur auto was een brandnieuwe camaro... :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 0:39 
Heavy Trucker

Citaat:
das geinig rene, we zijn even jong en ik heb ook vier weken rondgetrokken en in een andere volgorde min of meer de zelfde plaatsen aangedaan. was in 81 of 82, dat weet ik niet meer. huur auto was een brandnieuwe camaro...

Ook toevallig! Wij hadden een intermediate gehuurd. Dat bleek een AMC Concord ( een mopar dus :D ) te zijn, een nagelnieuw exemplaar. Die begaf het in de buurt van Yuma al snel en toen kregen we er een Caprice classiic V8 voor in de plaats. DIe heeft bij de liefde voor het amerikaans rijden doen ontstaan. Het meest bijgebleven is een helicoptervlucht door de Grand Canyon. Dat kostte verhoudingsgewijs een vermogen, daar hebben we best wel ff over getwijfeld, maar was iedere cent waard.

San Francisco vond ik helemaal niks. heb daar echte armoe gezien, mensen die op straat met een bord in de rij stonden voor een luik waar ze dan wat te eten kregen. Een dergeljk beeld had ik in de USA niet verwacht. Het was daar kloteweer ook toen wij er waren en omdat ik een mooiweer liefhebber ben had ik het daar dus snel gezien. :D

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Laatst bijgewerkt door dutchtbi88 op zo feb 14, 2010 0:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 0:41 
Pro Trucker

dutchtbi88 schreef:
Citaat:
das geinig rene, we zijn even jong en ik heb ook vier weken rondgetrokken en in een andere volgorde min of meer de zelfde plaatsen aangedaan. was in 81 of 82, dat weet ik niet meer. huur auto was een brandnieuwe camaro...

Ook toevallig! Wij hadden een intermediate gehuurd. Dat bleek een AMC Concord ( een mopar dus :D ) te zijn, een nagelnieuw exemplaar. Die begaf het in de buurt van Yuma al snel en toen kregen we er een Caprice classiic V8 voor in de plaats. DIe heeft bij de liefde voor het amerikaans rijden doen ontstaan. Het meest bijgebleven is een helicoptervlucht door de Grand Canyon. Dat kostte verhoudingsgewijs een vermogen, daar hebben we best wel ff over getwijfeld, maar was iedere cent waard.

idd - het preciese jaar weet ik niet meer, ik weet wel dat de dollar in jaren niet meer zo duur was geweest... :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 0:45 
Heavy Trucker

Citaat:
ik weet wel dat de dollar in jaren niet meer zo duur was geweest...

Klopt, ik heb een aangeboren talent om dingen op het meest ongunstige moment te doen :D :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 0:53 
Pro Trucker

ach ja we waren jongen en we wilden wat... :lol: die motel6 hebben wij toen ook hoofdzakelijk gedaan. alles in vegas, reno en phoenix ergens anders al ik het me goed herinner...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 2:02 
Pro Trucker

Ik zal als ik nuchter ben ook eens wat reiszooi neerzetten. Maareh Elwin ga t maar regelen ik ben erbij! :drunken:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 10:42 
Heavy Trucker

Iemand van jullie in hollywood ook gaan aanschuiven voor een hotdog van Pink's ?
Heb er meer dan een uur kunnen aanschuiven en is de lekkerste hotdog die ik ooit gegeten heb,de combinaties dat ze daar maken zijn echt lekker.

Coyote ugly in Las Vegas is ook lekkere keet,citueert zich in hotel van "new york".

Helikoptervluchten voor de grand canyon zijn niet meer interessant nu heb ik vernomen,ze zouden nml niet meer in de canyon mogen afdalen,maar enkel er nog over vliegen zoals de kleine sportvliegtuigjes.En met het vliegtuig erover is in ieder geval goedkoper dan met de helikopter.Toen ik daar was betaalde ik de helft minder en was de keuze snel gemaakt.

Voor mensen die arizona doen is Sedona ook echt wel een 'must see'.Een zeer mooi dorpje waar je een mix van culturen hebt.Spirituele vortexen voor degenen die zich bezig houden met spiritualiteit,indiaanse art,western art,verschillende kunstenaars hebben her en der beelden mogen plaatsen,een mooie natuur voor wandelingen en mountainbiken,paardrijden,enz enz.....
Heb twee ritten gedaan met "a day in the west" jeep tours en dan ook nog eens gaan paardrijden en een countryavond op een ranch gedaan met een op en top western sfeertje erbij.
Dit jaar ga ik zeker opnieuw naar Sedona.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]