Hier kan ik niet ontbreken natuurlijk
Wij zijn een eerste keer naar Amerika geweest in 2008, een 21 dagen durende rondreis door de staten Californië, Arizona, Utah en Nevada. We zagen ondermeer de Grand Canyon, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite en Highway 1. Wij vertrokken in LA en kwamen daar ook weer terug aan. Toen we thuis kwamen wist ik meteen :IK WIL TERUG.
En dus zijn we in 2009 opnieuw geweest. Dit maal 25 dagen lang en we hebben ons geen moment verveeld. Aangezien ik een echt natuurmens ben in het Zuidwesten een ongelooflijk mooie en gevarieerde streek om in rond te trekken. Nu vertrokken we in Phoenix en gingen dan via Tucson, Tombstone, White Sands, Santa Fe, Canyon de Chelly, Mesa Verde, Moab (Arches en Canyonlands), Capitol Reef, The Wave (van mijn gewonnen foto), opnieuw Zion en eindigen in Las Vegas. Wederom een prachtige reis gemaakt waardoor ik NOG harder verslaafd ben geraakt aan deze regio
In mei van dit jaar ga ik samen met mijn vader en broer een week naar Memphis en omstreken. Een cadeau van de kinderen aan ons vader, die nog nooit buiten België geweest is, op zijn legerdienst na en eens een bezoekje aan Nederland of Luxemburg. Hij had al enkele malen tegen mij gezegt dat hij voor zijn dood graag eens een bezoek aan Graceland zou willen brengen. Hij is dus een grote Elvis fan. Maar tussen het zeggen en doen zit bij hem een wereld van verschil dus heb ik dan aan mijn broers en zus gevraagd of zij willen samenleggen om hem dit cadeau te doen. Iedereen wou meedoen en vandaar dat wij in mei weg zijn. Mijn oudste broer gaat dus ook mee, ook voor hem de eerste keer USA.
Ik ga dus voor de derde keer en zeker niet de laatste keer want ik 2011 wil ik opnieuw een lange rondreis gaan doen !!