Het is nu vr jun 27, 2025 19:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 10:56 
Heavy Trucker

Net ook even in het facebook topic de vraag gezien van gladde ivm nadeel camper.
Heb op mijn trip in verschillende grootsteden ook borden gezien "NO RV's allowed" of op parkings waren ze ook niet toegelaten.San diego bvb mocht je volgens borden die ik gezien heb de stadskern niet in en waar je dan wel mocht rijden mocht je niet parkeren.

Ook zoals Hans al aanhaalde is het een hoog verbruik en moet je sowiezo ook betalen om op een camping te gaan staan.Wat je uitspaart per nacht in een hotel geef je uit aan brandstof.

Voor een tripje gewoon een lekkere ruime auto huren en motel 6,super eight,days inn,enz... zoeken om te overnachten.
Voor je een kamer huurt mag je gerust altijd vragen om de kamer op voorhand te zien,daar kijken ze totaal niet gek van op als je dat doet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 11:30 
Pro Trucker

2 jaar terug(met kerst) voor het eerst met een camper op pad geweest. :D
San Francisco eerst via Napa naar Clearlake naar wat vrienden.
Daarna weer terug naar beneden naar Redwoodcity en Sunnyvale(weer wat vrienden bezoeken )
Van daar uit via de kust naar beneden richting San Diego.(onderweg walvissen spotten)
Met de Camper kun je voor een paar dollar 10-20 per nacht op stateparks overnachten direct aan het water.
Chula Vista weer bij vrienden op bezoek geweest en effe dagje naar Mexico.

Van daar uit richting de Grand Canyon waar we aankwamen in een pak sneeuw van 50cm.
Sta je daar in je korte broek :D :D :D
Daar voor 1 nacht gebleven en maar hopen dat de boel niet bevriest.
Daarna richting Las vegas waar een RV park midden op de strip zit. :drunken:

Dan snel weer richting San Francisco waar ik de kortste weg nam over een bergpas met veel sneeuw(en sneeuwkettingen verplicht)
Die lui in de sneeuwschuivers keken raar op toen ze een camper tegenkwamen van Cruise Amerika :D :D :D

Alex en Trea

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 11:46 
Pro Trucker

Camper die wij hadden was een meter of 8 lang en van alle gemakken voorzien(max 5 personen)
Voor hetzelfde geld konden we ook een grotere meekrijgen maar dan is de WC/douche een stuk kleiner.
Aangezien we maar met 2 personen zijn.
Verbruik valt wel mee 1 op 5 en met de prijzen daar maak ik me niet druk om het verbruik :D

Als je veel natuur wilt zien is een camper aan te raden ,wij gingen met de kerst dus met drukte op de stateparks/campings viel het wel mee.
Hoe het in het hoogseizoen is weet ik niet.

Makkelijk is dat je je eigen dixie mee hebt.
Trea moet nogal vaak naar de WC als ze in een auto zit :D :D

Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 12:45 
Trucker

bart schreef:
Hier kan ik niet ontbreken natuurlijk :mrgreen:
Wij zijn een eerste keer naar Amerika geweest in 2008, een 21 dagen durende rondreis door de staten Californië, Arizona, Utah en Nevada. We zagen ondermeer de Grand Canyon, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite en Highway 1. Wij vertrokken in LA en kwamen daar ook weer terug aan. Toen we thuis kwamen wist ik meteen :IK WIL TERUG.
En dus zijn we in 2009 opnieuw geweest. Dit maal 25 dagen lang en we hebben ons geen moment verveeld. Aangezien ik een echt natuurmens ben in het Zuidwesten een ongelooflijk mooie en gevarieerde streek om in rond te trekken. Nu vertrokken we in Phoenix en gingen dan via Tucson, Tombstone, White Sands, Santa Fe, Canyon de Chelly, Mesa Verde, Moab (Arches en Canyonlands), Capitol Reef, The Wave (van mijn gewonnen foto), opnieuw Zion en eindigen in Las Vegas. Wederom een prachtige reis gemaakt waardoor ik NOG harder verslaafd ben geraakt aan deze regio :roll:
In mei van dit jaar ga ik samen met mijn vader en broer een week naar Memphis en omstreken. Een cadeau van de kinderen aan ons vader, die nog nooit buiten België geweest is, op zijn legerdienst na en eens een bezoekje aan Nederland of Luxemburg. Hij had al enkele malen tegen mij gezegt dat hij voor zijn dood graag eens een bezoek aan Graceland zou willen brengen. Hij is dus een grote Elvis fan. Maar tussen het zeggen en doen zit bij hem een wereld van verschil dus heb ik dan aan mijn broers en zus gevraagd of zij willen samenleggen om hem dit cadeau te doen. Iedereen wou meedoen en vandaar dat wij in mei weg zijn. Mijn oudste broer gaat dus ook mee, ook voor hem de eerste keer USA.

Ik ga dus voor de derde keer en zeker niet de laatste keer want ik 2011 wil ik opnieuw een lange rondreis gaan doen !!

Mooi man,
Even wat vraagjes over je ronreis in 2008,
Heb je de reis hier geboekt bij een buro of op internet en bij welke maatschappij?
Zijn jullie met een auto of een camper rondgetrokken?
Nog tips voor ons, want we willen in September ongeveer dezelfde reis gaan maken maar twijfelen om met een camper of met een auto te gaan!

Ik hoor het wel!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 12:49 
Trucker

spiekerman schreef:
hee truckers
Ik ben ook in America geweest dat was in september 2001,Ja inderdaad ook op 11 sept toen waren we s'ochtens om 05:30 opgestaan om de zons opkomst te zien bij zebraski point in de death valley.erg mooi maar toen we in onze camper beneden op de parkeerplaats gingen ontbijten hoorden we via de radio dat er een vliegtuig op 't wtc gevlogen was. wij "shit happens" maar toen we ff later weer onder weg waren en hoorde dat het 2e toestel er op gedoken was,toen werd het toch ff serieuzer.iedere wild vreemde sprak je aan of je het nieuws al gehoord had.overal americanen met vlaggen uit hun auto's heel bizar
verder geweldige vakantie Dikke camper van 'n metertje of 8 met triton V10 330 pk
Los angelis via de kust richting san fransisco (alcatras,goldengate bridge)en toen via yosimethy (of zoiets) brice zion Seqoia national parc en de death valley las vegas en toen via grand canyon en arizona terug richting san diego (echte powerboat races gezien)daarna via waterworld en disneyland weer terug in LA. 4500 km in 21 dagen geweldig ik hoop 't nog een keer te kunnen doen.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
groeten Geert-Jan

Dit willen wij dus ook (September), maar veel mensen doen negatief over reizen met een camper.
Hoe is het bevallen en wat zijn de nadelen?

Ik hoor het wel, grt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 12:56 
Trucker

DB_Cowboy schreef:
September 2008 ook voor de eerste keer geweest naar de states voor een 21 dagen durende vakantie.Op voorhand een lijstje gemaakt van wat ik zeker allemaal wou zien en daar stond toen Chip Foose,Hollywood,Las Vegas,Grand Canyon,Universal studio's,San Diego zoo en Sedona op.Netjes een tripje uitgestippeld zodat het haalbaar bleef en op die 3 weken in m'n eentje 3500 km rondgereden ginder en alles gezien wat ik er wou zien.Had toen een toyota sienna minibus gehuurd,beetje zoals de toyota avensis verso die ze hier hadden of een vw sharan.

Dit jaar zat ik te denken wat ik m'n ma kon cadeau doen voor haar verjaardag en/of nieuwjaar.Toen begon ik na te denken dat de huur van die auto,de benzine,de kamers,enz.... me evenveel zouden kosten voor mij alleen of indien we dit met twee deden was het snel geregeld allemaal.Mijn ma wordt er dus op 24 februari 60 en heb haar dus een vliegtuigticket al cadeau gedaan voor de usa.Haar grote droom was om ooit nog eens de grand canyon te zien in haar leven en deze droom wil ik dus nu waar maken voor haar ;)
11 september gaan we dan de lucht in richting LA en op 26 september staan we terug in zaventem 's morgens vroeg zodat ik nog naar de meeting kan komen tegen de middag :D

11 September klinkt zo bekend :roll: :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 13:00 
Heavy Trucker

gladdedeksel schreef:

Mooi man,
Even wat vraagjes over je ronreis in 2008,
Heb je de reis hier geboekt bij een buro of op internet en bij welke maatschappij?
Zijn jullie met een auto of een camper rondgetrokken?
Nog tips voor ons, want we willen in September ongeveer dezelfde reis gaan maken maar twijfelen om met een camper of met een auto te gaan!

Ik hoor het wel!

Ik heb dat zelf allemaal geregeld met de geweldige hulp van dat forum waar ik eerder over sprak.
Dat is echt een grote hulp van mensen die er tig keer geweest zijn en dat is nog altijd de beste info !
Wij hebben met de auto rondgetrokken (Belgen zijn over het algemeen niet zo caravan of camper gericht)
Maar dat moet je volledig zelf weten. Op het forum spreken ze dat de kosten ongeveer gelijk uitkomen. De campings zijn goedkoper dan de motels maar daartegen staat dat de huur en het verbruik duurder zijn. Aan het einde van de rit komt het ongeveer op hetzelfde uit hoor ik daar steeds.
Auto hebben we geboekt via http://www.usareisen.de en dit jaar doe ik dat voor de derde keer bij hun. Altijd prima verlopen. Campers kan je boeken bij El Monte, Road Bear of Moturis (er zijn er nog maar ik ben er zo niet in thuis)
Tips kan ik pas geven als ik u route ken.

Ga je voor zoveel mogelijk natuur, zoveel mogelijk steden, of liever een combinatie van de twee?
Allemaal belangrijk voor het samenstellen van een route.
Hoeveel dagen heb je ter beschikking. Ik zou aanraden niet onder de 3 weken te gaan, anders is het zonde van de lange vlucht maar ook dat zien andere misschien anders. Ik ga trouwens dit jaar zelf maar een week maar dat is een ander soort reis en is echt bedoeld voor mijn vader.

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 13:02 
Heavy Trucker

gladdedeksel schreef:

Ik ben van mening dat het dan het veiligste zal zijn om te vliegen,als er nog maar één iemand met een zonnebankbruin tintje gaat willen aan boord gaan gaan ze hem onder de scanner leggen en met een vergrootglas onderzoeken :D :D :D
De eerste die op de luchthaven het woordje allah of bom gaat uitspreken zal zich waarschijnlijk ook meteen aan een celstraf kunnen verwachten :D :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 15:05 
Pro Trucker

gladdedeksel schreef:
DB_Cowboy schreef:
September 2008 ook voor de eerste keer geweest naar de states voor een 21 dagen durende vakantie.Op voorhand een lijstje gemaakt van wat ik zeker allemaal wou zien en daar stond toen Chip Foose,Hollywood,Las Vegas,Grand Canyon,Universal studio's,San Diego zoo en Sedona op.Netjes een tripje uitgestippeld zodat het haalbaar bleef en op die 3 weken in m'n eentje 3500 km rondgereden ginder en alles gezien wat ik er wou zien.Had toen een toyota sienna minibus gehuurd,beetje zoals de toyota avensis verso die ze hier hadden of een vw sharan.

Dit jaar zat ik te denken wat ik m'n ma kon cadeau doen voor haar verjaardag en/of nieuwjaar.Toen begon ik na te denken dat de huur van die auto,de benzine,de kamers,enz.... me evenveel zouden kosten voor mij alleen of indien we dit met twee deden was het snel geregeld allemaal.Mijn ma wordt er dus op 24 februari 60 en heb haar dus een vliegtuigticket al cadeau gedaan voor de usa.Haar grote droom was om ooit nog eens de grand canyon te zien in haar leven en deze droom wil ik dus nu waar maken voor haar ;)
11 september gaan we dan de lucht in richting LA en op 26 september staan we terug in zaventem 's morgens vroeg zodat ik nog naar de meeting kan komen tegen de middag :D

11 september2001 zat ik in florida tussen miami en naples (aan de golf van mexico kant....) was wel een redelijk heftige periode. was dag twee van de vakantie... :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 15:21 
Trucker

Hier spiekerman weer ff
de vraag die mij gesteld werd hoe het was bevallen met die camper. simpelweg SUPER ik zou niet anders willen Bij het in ontvangst nemen van de camper berg je al je kleren en andere zooi op in 1 van de vele kasten (dus alles blijft netjes) het is makkelijk heb je onderweg zin in koffie iiiiiieeeeep dat ding op de handrem en in 3 min heb je je bakkie leut eten idem dito RV campgrounds heb je in overvloed en de gids waar ze allemaal in staan krijg je mee.overnachten koste in 2001 +/_ 15$
de voorzieningen op de campings zijn uitstekend en brandschoon
Afbeelding
En wat dacht je wat bijna elke dag 'N vette steak op de bbq. De bbq gekocht voor 10 $ bij 'n supermarkt s'avonds een lekkere budweizer erbij.en dan na 't eten zet je de bbq onder die picknick bank en dan bleef 't nog lang warm aan tafel ( in september koelt het s'avonds best af) verder was onze camper uitgerust met stand airco/kachel koelkast combi magnetron toilet douche...............ECHT KEI GEWELDIG

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 15:49 
Pro Trucker

spiekerman schreef:
Hier spiekerman weer ff
de vraag die mij gesteld werd hoe het was bevallen met die camper. simpelweg SUPER ik zou niet anders willen Bij het in ontvangst nemen van de camper berg je al je kleren en andere zooi op in 1 van de vele kasten (dus alles blijft netjes) het is makkelijk heb je onderweg zin in koffie iiiiiieeeeep dat ding op de handrem en in 3 min heb je je bakkie leut eten idem dito RV campgrounds heb je in overvloed en de gids waar ze allemaal in staan krijg je mee.overnachten koste in 2001 +/_ 15$

Op het moment dat iemand prijzen noemt moet je ven zeggen waar en wanneer, dus seizoen, reken op 35 USD voor een hookup (stroom en water) op dit moment, dus een camper is duurder dan een auto en hotels, bakkie leut haal je in 1 minuut bij een tankstation, barbeque kan ook mee in de huurauto, net als een koelbox wat onmisbaar is en geld bespaard

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 16:08 
Pro Trucker

Duurste full hookup was las vegas op de strip was iets van 37 dollar per nacht.(met korting jan 2008)
Stateparks zonder full hookup was 10-20 dollar.
Altijd staat er een picknicktafel en vuurton/BBQ op je plek.
Grandcanyon met full hookup was ook maar 25 dollar en geen entree hoeven betalen :D
Je hebt ook niet altijd een full hookup nodig.
Je hebt zelf 150lt water mee en 2 afvalwater tanks.
Bij vertrek leeg je de tanks en vul je je drinkwater weer bij.
Bij de meeste kun je ook voor alleen stroom kiezen.
Er zit altijd wel een stroomgenerator aan boord maar maakt een hoop herrie :D

Met de kosten totaal viel het ook wel mee denk dat er niet veel verschil is tussen een vlucht/camper/RV parks of vlucht/huurauto/motels.
Maar de camper stond wel vaak bij vrienden op de oprit :D :D

Ik denk als je veel de natuur ingaat is een camper leuker,ga je veel stedentrips doen dan is een huurauto/motels makkelijker.

Ben zelf niet zo'n sleurhutfan maar een camper is toch erg handig.
Was voor ons de eerste keer met camper.
Zijn al iets van 8X met een huurauto op pad geweest.
Florida 2x
Texas/louisiana 1x
California/arizona 5x

Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 18:06 
Trucker

Ga in Juni kijken wat Amerika voor mij te bieden heeft. :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]