Het is nu zo mei 04, 2025 1:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 11:38 
Heavy Trucker

alex2 schreef:
Als ik naar de fotos kijk zie ik dat je nu ruimte hebt tussen het huis en de platen, hier zat eerst de clip. Doordat er nu ruimte zit gaan de platen inslaan en zullen de "halve manen" inderdaad spits worden en zal ook het huis beschadigen. Ik kan dus ook niet geloven dat die clips er niet in thuis horen. Dat de platen verbranden door het weglaten van de clips lijkt mij ook onzin, de werking blijft hetzelfde doordat de platen nog steeds worden tegengehouden door het huis.

Als er inderdaad een upgrade voor is dan zou ik die plaatsen, blijft je huidige diff ook heel en kan je alsnog later de Detroit plaatsen.

Klot idd dat die halve manen spits gaan worden en het huis gaan beschadigen,maar dit is enkele een voorlopige oplossing om zonder die clipsen te rijden.Momenteel lig ik met ene pak afrekeningen die moeten betaald worden en een onvoorziene kost van 800€ kan er niet meer bij nu.
Kerel die zo gereden heeft op het dodgetalk forum heeft zo reeds 20.000 miles gereden en heeft nu idd schade aan het huis,maar ben dan ook niet van plan om zo 20.000 rond te rijden,hooguit 5.000 miles en dan zal dit allemaal wel meevallen,zeker ook als ik me kalm hou en geen burnouts meer doe,sprintjes,enz....
Die upgrade waarvan sprake is de detroit true trac of de auburn sperdifferentieel.Alles samen kost het dus evenveel als wat het origineel zou kosten om terug te vernieuwen,dan is de keuze snel gemaakt,want vervangen door origineel betekent dat die clipjes daar opnieuw komen te zitten en dus opnieuw gaan afbreken,de vraag is enkel wanneer...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 11:56 
Heavy Trucker

Het is een limited slip dus het diff werk werk wel in de bochten en dus wordt het koppelingpakket en dus de halve manen wel belast. Rustig rijden zal helpen maar ik zou niet meer als noodzakelijk rijden. Metaaldeeltjes in de olie kunnen ook je kroon- en pionwiel beschadigen.
Succes met de financiën en dat de upgrade maar snel kan plaatsvinden.

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 12:05 
Trucker

en als je stukken nodig hebt die ze niet naar belgie verschepen , contact opnemen ups belgie , quote aanvragen en laten ophalen!
goedkoper dan dat zij een ups opzadelen ;-) met hun procent erin.
en gaat wel :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 12:34 
Trucker

Mijn Idee:

Koop voor 100 euro dat revisie setje, trap dat er voorlopig in en zing het nog een paar maanden tot een jaar uit tot dat het je wel uitkomt?

Zijn mensen die nog steeds elke dag zonder problemen met deze diffs rijden, dus waarom zou hij bij jouw plots zo maar in elkaar draaien :roll: Beter even opfrissen en daarna gewoon rustig doorrijden, dan voorzichtig doorrijden met iets waarvan je
weet dat het kapot is en verder schade aanricht!!

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 12:44 
Trucker

HollandBlower schreef:
Mijn Idee:

Koop voor 100 euro dat revisie setje, trap dat er voorlopig in en zing het nog een paar maanden tot een jaar uit tot dat het je wel uitkomt?

Zijn mensen die nog steeds elke dag zonder problemen met deze diffs rijden, dus waarom zou hij bij jouw plots zo maar in elkaar draaien :roll: Beter even opfrissen en daarna gewoon rustig doorrijden, dan voorzichtig doorrijden met iets waarvan je
weet dat het kapot is en verder schade aanricht!!

dit zou ik nu ook doen pascal , beter dit dan een hele hoop miserie later.
effe wat minder pinten zuipen en je komt er wel :blackeye: :blackeye:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 12:48 
Heavy Trucker

Probleem is met dat revisie setje dat ik geen minuut meer op mijn gemak zou rondrijden.Ik heb de verhalen gelezen en nee,gaat niet om 3 of 5 of zo,maar om tientallen trucks met deze achteras die de clipjes eruit rijden en dat ze tussen de tanden van het differentieel draaien met als gevolg gans het differentieel naar de haaien.
Die 100€ die ik nu zou uitgeven + een pak werkuren(want gans de boel moet er dan toch uit om dat setje te steken) steek ik liever opzij voor de detroit true trac.
Mezelf kennende zal dat wel maar een maand of 2 duren eer ik die aanschaf.

Er zijn er idd veel die elke dag zonder problemen rijden met die differentieels,maar voor zover ik gemerkt heb is het geen kwestie van breekt het of niet,maar eerder een kwestie van wanneer breekt het.De zijkanten van die clipjes zijn dus héél kleine speldjes en die kunnen niks van druk weerstaan.Wij kwamen met een schroevedraaier aan eentje om te kijken of het vast zat en meteen vloog het zijkantje eraf.Die breken als glas en daarna komt gans de clip eruit.

Perkins (Eric) van op het forum hier had ook een gebroken differentieel en zou me niet verwonderen dat dit ook door die clips kwam die tussen de tanden gedraaid is.

Wat je zegt is dus ook waar dar er veel zonder problemen rijden,maar hoeveel denk je niet rijden er zonder problemen rond waar al enkele duizenden miles de clipsen gewoon eruit gevallen zijn en onderaan de behuizing liggen en het dan vaststellen zoals ik deed bij een oliewissel van de achteras .....

Zal dat in gedachten houden Dries van United Pot Smokers ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 13:15 
Heavy Trucker

Het beste advies is hierboven al gegeven Pascal, als je schade krijgt aan je kroon- en pion wiel kun je ook weer een 400 pleuros bij je Detroit upgrade tellen en het vervangen hiervan is een nauwkeurige klus.
Hoe ver moet het uit elkaar voor het koppelingpakket?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 13:15 
Heavy Trucker

http://www.dodgetalk.com/forums/showthread.php?t=144911

http://www.dodgetalk.com/forums/showthread.php?t=144859

Dit zijn de twee bewuste topics.Eentje zet zelfs kwartmijl tijden neer van 12 seconden met zijn differentieel zonder die clipsen :D Dus als hij zo'n dingen uitsteekt zal het wel niet zoveel schade aanrichten als ik kalm en rustig aandoe.

Heb ook ergens in die topic gevonden dat volgens sommige "experts" de clipjes het snelste breken bij hevig accelereren in een bocht omdat dan die koppelingsplaatjes onder het meeste stress komen te staan en bijgevolg ook die clipsen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 13:19 
Heavy Trucker

alex2 schreef:
Het beste advies is hierboven al gegeven Pascal, als je schade krijgt aan je kroon- en pion wiel kun je ook weer een 400 pleuros bij je Detroit upgrade tellen en het vervangen hiervan is een nauwkeurige klus.

Kijk,da's nou een risico dat ik gerust wil nemen,want ik wil die verrekte dingen er niet meer in.Ze kunnen immers breken door één keer goed onnozel te doen door bvb eens een driftje in te zetten of eens wat flink door enkele bochten te gaan of burnout of.....enz enz....

Ik heb het er liever voor over om nu 2 maand héél rustig aan te doen en die detroit true trac te steken dan dat ik die clipjes nu vernieuw en toch met een bang hart rustig aan moet rondrijden uit schrik dat ze opnieuw breken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 13:22 
Heavy Trucker

Nog een quote vanuit een ander topic.Je maakt dus niet alleen kans dat de tandwielen naar de haaien vliegen als ze ertussen raken,maar als ze aan de kant van de behuizing er proberen uit te komen ze de hele behuizing dus ook beschadigen....

Also. when they "fall out", they partially come out of their locating pockets and cut deep groves into the carrier. When this happens, it's a complete whole new rear axel from wheel to wheel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 13:54 
Heavy Trucker

DB_Cowboy schreef:
alex2 schreef:

Kijk,da's nou een risico dat ik gerust wil nemen,want ik wil die verrekte dingen er niet meer in.Ze kunnen immers breken door één keer goed onnozel te doen door bvb eens een driftje in te zetten of eens wat flink door enkele bochten te gaan of burnout of.....enz enz....

Ik heb het er liever voor over om nu 2 maand héél rustig aan te doen en die detroit true trac te steken dan dat ik die clipjes nu vernieuw en toch met een bang hart rustig aan moet rondrijden uit schrik dat ze opnieuw breken.

Daar heb je gelijk in. Een clip tussen je tandwielen is erger dan wat metaalgruis en is je keuze op dit moment even de beste.

Kwartmijl in 12 seconden geeft volgens mij geen hogere belasting op het koppelingpakket dan het nemen van een bocht, de belasting is op z'n hoogst op het moment dat het net niet gaat slippen, anders gezegd, op het moment dat er differtieelwerking nodig is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 16, 2010 10:27 
Heavy Trucker

Ik zat nog even te denken aan je diff. Ik zou denken dat als je de koppelingpakketjes eruit haalt, de halve manen van de platen afslijpt en dan de pakketten weer terugplaats, je een gewoon standaard differentieel hebt. Loop je helemaal geen risico.
Correct me if i'm wrong.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 16, 2010 10:59 
Heavy Trucker

alex2 schreef:
Ik zat nog even te denken aan je diff. Ik zou denken dat als je de koppelingpakketjes eruit haalt, de halve manen van de platen afslijpt en dan de pakketten weer terugplaats, je een gewoon standaard differentieel hebt. Loop je helemaal geen risico.
Correct me if i'm wrong.

Geen idee hierover Alex,maar ondertussen bericht gekregen van de garage dat alles in orde is en al terug in elkaar steekt,nu enkel nog eens naar de keuring :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 20, 2010 19:21 
Nieuw

Pascal ziehier de stukjes metaal,
die beruchte klipjes die dus ook bij mijn
diff losgekomen waren.....
Mijn auto reed nog perfect,die klipjes
zijn niet tussen de tandwielen gedraaid,,,,LUKIE

Uit voorzorg,heb ik alles wat in de olie draait v d diff
laten veranderen......
Volgens de garage heb ik nu een sterker type,
aangezien Mopar op de hoogte is v h probleem,

Eric

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 20, 2010 21:16 
Heavy Trucker

perkings schreef:
Pascal ziehier de stukjes metaal,
die beruchte klipjes die dus ook bij mijn
diff losgekomen waren.....
Mijn auto reed nog perfect,die klipjes
zijn niet tussen de tandwielen gedraaid,,,,LUKIE

Uit voorzorg,heb ik alles wat in de olie draait v d diff
laten veranderen......
Volgens de garage heb ik nu een sterker type,
aangezien Mopar op de hoogte is v h probleem,

Eric

Hey Eric,
Voor zover ik weet draaien ze identiek hetzelfde erin,want op mijn zoektocht achter de onderdelen ben ik overal (ook hier in deze topic) op dezelfde clipjes uitgekomen.Originele complete nieuwe binnenkant van de differentieel ging mij 800€ kosten zonder de plaatsing en dan zit ik opnieuw met dezelfde clipjes,no thx !
Een detroit true trac werkt op een compleet ander systeem en heeft deze clipjes niet meer,kunnen dus ook niet breken en gans diff in de soep draaien.Voorlopig heb ik deze gevonden aan 524$ = +/- 386€ zonder verzending,import en btw.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]