Het is nu vr aug 22, 2025 21:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2010 15:43 
Nieuw

alex2 schreef:
Caster schreef:
Zie het nu pas maar ik snap er echt de ballen van waarom je een truck koopt met een benzine motor als je altijd zware lasten gaat trekken en van te voren een diesel hebt gereden.

Iedereen is bezig over dat je geen pk's meer verliest met LPG maar om iets te trekken heb je koppel nodig. Geen pk's. En laat dat nou net het voordeel van een dieselmotor zijn. Lots of torque :twisted:

Als ik iedere dag moest zeulen met +3,5ton kwam er niks anders op het terrein dan een dieseltruck (die ik dus ook heb :D ).
Waarom eigenlijk geen diesel?? Om goedkoper te kunnen rijden op LPG :roll:

Helemaal waar Yordy dat een diesel lekker trekt maar het gaat hier om 3,5 ton en zo'n Hemi mag dacht ik 5,5 ton trekken. Ik heb het proberen op te zoeken wat een Hemi en een Landcruiser aan koppel hebben bij lage toerentallen maar ik kan het niet vinden. Mijn gevoel zegt dat de Hemi net zo "sterk" is als zo'n landcruiser (als het zo'n 4D4 is). Het is uiteraard niet te vergelijken met de Cummins maar z'n landcruiser beviel hem ook goed dus als de Hemi hetzelfde presteert dan is de optie LPG toch een prettige kostenbesparing op de brandstof. Het is denk ik wel een goed idee om een 2500 te nemen.
Als de brandstofkosten en aanschafprijs geen rol spelen dan zou inderdaad een 2500 cummins een betere keuze zijn.

Toyota landcruiser 120 D4D, 166pk - 350Nm, met tuning 200pk - 400Nm koppel
Dodge ram 1500, 390pk - 500Nm, met tuning 430pk - 540Nm koppel

Ik weet zeker dat de dodge het gewicht van 2.0 tot 3.5ton en 500km per week makkelijk vol houd op LPG, nog wel beter dan mijn landcruiser op diesel (200pk)
Maar veel goedkoper rijden is het niet, de landcruiser verbruikt 1:10 zonder aanhanger en 1:6 met aanhanger.
De dodge gaat denk ik 1:5 zonder en 1:3.5 met aanhanger verbruiken, dus de brandstof kosten blijven het zelfde.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2010 20:20 
Heavy Trucker

Dan ben je helemaal gek als je geen diesel neemt. Majijo van op het forum heeft de 6,7L cummins volgens mij en die heeft niet zo'n heel hoog verbruik dacht ik mij te herinneren. De mijne heeft een heel hoog verbruik maar is ook een V8 diesel. Zit zelf rond de 22L en niet gek met het gaspedaal.
Een diesel rijd gewoon veel relaxter met een trailer erachter. Reserve genoeg om snel even wat gas bij te geven als je berg op moet ofzo.
Maarja wie ben ik om je te zeggen wat je moet gaan rijden :lol:

Op langere termijn is een diesel gewoon beter. Na verloop van tijd ga je stukken krijgen aan een benzine truck omdat die echt niet gemaakt zijn om altijd lasten te trekken. Waarom rijden ze in de US anders allemaal een dieseltruck als ze iets moeten trekken. En niet alleen de grote jongens maar ook degene die ook rond de 3 a 4 ton zitten.

Bijkomend voordeel is dat je met een dieseltruck een grotere trailer kan trekken in de toekomst. Nu zit je goed maar je weet nooit waar je binnen een jaar zit. Gooseneck hitch in de bak met een grote 5th-wheel cattle trailer erachter en je kan weer een paar stuks meer vee meenemen :wink:

Je kan nooit groot genoeg kopen zeg ik zelf altijd, uiteindelijk is het toch te klein :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2010 20:38 
Super Trucker

yordy ik denk dat het in de aanschaf zit een 1500 kost rond de 30000 euri en de 2500 met de cummins rond 50000 euri

maar iedereen moet het lekker zelf weten waar die in rijdt wij hebben er ook nog 1 lopen op gas en als daar de williams 2 paards trailler achterhangt met 2 knollen er in wordt die altijd lekker warm en het rijd toch anders als de diesel
ik heb het idee dat het fucking warm wordt met gas
net wat je zegt hadden vrachtwagens ook wel op gas gelopen hebben ze bij ons in de buurt een proef mee gehouden is niet gelukt
is maar 1 werpaard en dat is een diesel :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
o ja nog ff dit waar je niemand over hoort de versnellingsbak is toch ook wel ff anders bij de 2500 vooral als je veel en lang gaat trekken :drunken: :drunken: :drunken:

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2010 20:56 
Super Trucker

majijo schreef:
yordy ik denk dat het in de aanschaf zit een 1500 kost rond de 30000 euri en de 2500 met de cummins rond 50000 euri

maar iedereen moet het lekker zelf weten waar die in rijdt wij hebben er ook nog 1 lopen op gas en als daar de williams 2 paards trailler achterhangt met 2 knollen er in wordt die altijd lekker warm en het rijd toch anders als de diesel
net wat je zegt hadden vrachtwagens ook wel op gas gelopen hebben ze bij ons in de buurt een proef mee gehouden is niet gelukt
o ja nog ff dit waar je niemand over hoort de versnellingsbak is toch ook wel ff anders bij de 2500 vooral als je veel en lang gaat trekken :drunken: :drunken: :drunken:

Ben ik de verkeerde dealer binnengestapt vorig jaar stond mijn Dodge Laramie met trekhaak en afleveringskosten € 43000 excl.
geprijst, maar die van € 30000 zou toen wel niks willen inruilen. :roll:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2010 21:03 
Super Trucker

T-Bob schreef:
majijo schreef:

Ben ik de verkeerde dealer binnengestapt vorig jaar stond mijn Dodge Laramie met trekhaak en afleveringskosten € 43000 excl.

ja sjeng ken er ook niets aan doen maar in de truckstar is er 1 aan het stunten met 29500 ex ik weet niet wat voor een uitvoering het is en daar komt bij dat jij 1 van de eerste was met het nieuwe model en op het ogenblik is de markt aardig verzadigd :oops: :oops: :oops: :oops:

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2010 21:15 
Trucker

majijo schreef:
T-Bob schreef:
majijo schreef:

ja sjeng ken er ook niets aan doen maar in de truckstar is er 1 aan het stunten met 29500 ex ik weet niet wat voor een uitvoering het is en daar komt bij dat jij 1 van de eerste was met het nieuwe model en op het ogenblik is de markt aardig verzadigd :oops: :oops: :oops: :oops:

Ik ben ook aan het rond neuzen voor een nieuwe maar ze weten je wel te lokken met mooie
prijzen maar als je het dan echt laat uittellen valt het toch wel tegen met al die kortingen
Bv ik hab in die ford raptor gereden er was er een die hem al voor 35 kon leveren

toen ik daar op in ging en mij auto wilde in ruilen was het in eens ander er kwam toch nog even een 7500 bij en de mijne was natuurlijk niks waard !!!!!!

Hallo Ben

ik rij nu twee jaar met een 5,7 hemie 2500 heavyduty en trek echt zware aanhangers
Kan je vertellen na 140.000km Met gas kun je goed zware treken geen probleem

als je een keer wilt proef rijd met een zware aanhanger ben je altijd welkom
ps de mijn is te koop !!

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 23:54 
Nieuw

[quote="majijo"]yordy ik denk dat het in de aanschaf zit een 1500 kost rond de 30000 euri en de 2500 met de cummins rond 50000 euri

Hoi Andre,
De goedkoopste 1500 sport was 48.000 euri incl btw (heb de pech dat ik in de veehandels regeling zit dus geen btw kan verrekenen)
De Tundra komt op 58.000 euri incl.
Dit is wel met bedcover,sidebars,lpg,navi,en nog een paar dingen die erbij komen.
Als mijn landcruiser met 200pk het goed vol houd dan doet een dodge van 400pk op LPG dat op zijn sloffen, en daarom gaat ie er niet van kapot (pk"s genoeg over)
Het gaat er mij om dat een nieuwe landcruiser 150, 55.000 euri gaat kosten met stoffen bekleding, geen navi, 2 personen, 4cilinder, 173pk.
Als ik voor het zelfde geld een dodge of tundra kan kopen met navi, leer, 5 personen, en nog veel meer dan wil ik dat best een keer proberen.
Ik ruil de auto toch weer na 3 of 4 jaar in voor een nieuwe (wil dan wel weer eens iets anders) :mrgreen:
Klein reken sommetje voor de ondernemers:
Aankoop auto 50.000, afschrijving 5 jaar, na 5 jaar op balans 0 euro.
Je ruild deze auto na 5 jaar in en krijgt er ongeveer 18.000 euro voor terug = 18.000 euro winst, 40 of 50 % belasting, moet je over die oude auto 9.000 euro aan de fiscus betalen met het risico dat er de laatste 2 jaar iets aan kapot gaat.
Ruil je dezelfde auto na 3 jaar in, op balans 23.000, ik krijg 28.000 terug dus 5.000 winst in de boeken, 2.500 naar fiscus (heb je al 6.500 euro bespaard aan belasting geld) en ik rij 3 jaar in de garantie dus grote reparatie 0 euro.
Olie en filter doe ik er zelf op dus mijn landcruiser kost mij 100 euro per jaar aan onderhoud.
De aankoop om iedere 3 jaar een nieuwe te kopen is voordeliger dan met de auto 5 jaar te rijden en dan het risico lopen dat je een grote reparatie krijgt met een uur tarief van 75euro

Wat er wel bij komt dat ik op de aanschaf van een auto van 50.000 euro 8.500 euro investerings aftrek krijg en die kun je in het jaar van aankoop geheel aftrekken van de belasting maar dan moet je hem wel 5 jaar houden.
Als ik hem dus na 3 jaar inruil moet ik terug betalen en komt er dus 3400 bij mijn inkomen op in het jaar van verkoop, daar moet ik dus wel belasting over betalen, ongeveer 1.200 euro.
Ja Ja wat je ook doet de fiscus weet je altijd te vinden :(
Het beste is om niets te verdienen dan ben je het beste af dus.....veel investeren in nieuwe auto"s :blackeye:

Of ben ik nu gek .......... :?:

Laatst bijgewerkt door Ben op di maart 02, 2010 1:55, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2010 0:02 
Heavy Trucker

zelf onderhoud doen en toch 3 jaar garantie :?: :scratch:

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2010 0:08 
Pro Trucker

ja da snap ik ook ni hoe hij dat klaarspeelt :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2010 0:59 
Nieuw

alex2 schreef:
zelf onderhoud doen en toch 3 jaar garantie :?: :scratch:

En toch kan dat,
Met 15.000km begon de motor in de winter na het starten te tikken en als ie warm was dan ging het weer over, ik heb dit uit gelegt aan de dealer en die zij dat er wel eens een verstuiver niet goed kon werken. na een kleine inspectie met laptop bleek inderdaad dat er 1 verstuiver een verkeerde waarde aangaf. maar 1 verstuiver vernieuwen gaat niet dus er kwamen 4 nieuwe in. Met arbeid en nog een paar dingen 4.200 euro reparatie, GARANTIE.
Voor 2 maand terug kwam ik bij de dealer om een filter te halen en de man in het magazijn vroeg hoe het met mijn auto ging. Ik zij uitstekend maar er komt iets oxiedatie op de lichtmetaal velgen, hij keek erna en zei, zal ik maar 4 nieuwe voor je bestellen !!! ik zei als jij dat nodig vind dan doe dat maar, 4 velgen met moeren incl montage 5.300 euro, GARANTIE.
Ik haal de onderdelen dus wel bij de dealer en zij weten dat ik een echte auto liefhebber ben die hem netjes onderhoud, dat is ook wel te zien want hij is van binnen en van buiten meestal erg schoon (heb thuis een stoom cleaner die ik bijna iedere dag gebruik)

Op een landcruiser zit 3 jaar met een max van 100.000km garantie, hij word in april 3 jaar dus moet ie gekeurd worden. Heb bericht gekregen van de dealer dat ik er 1 of 2 jaar garantie bij kan kopen.
1 jaar kost 460 euro incl btw en 2 jaar kost 880 euro incl.

Gr Ben

Laatst bijgewerkt door Ben op di maart 02, 2010 1:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2010 8:41 
Heavy Trucker

Citaat:
4 velgen met moeren incl montage 5.300 euro, GARANTIE.

Zijn die wielen van goud?? :shock: :shock:

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2010 9:00 
Nieuw

dutchtbi88 schreef:
Citaat:
4 velgen met moeren incl montage 5.300 euro, GARANTIE.

Zijn die wielen van goud?? :shock: :shock:

Ha Ha je zou het denken, maar als je in de buurt komt van een toyota dealer mag je het na vragen wat 4 orriginele velgen van een landcruiser gaan kosten, advies prijs zonder korting.
Die louwman (importeur) is hardstikke gek, het maakte mij en de dealer niets uit maar voor dat geld had ik toch 2 sets 20inch met banden kunnnen kopen, denk ik :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 22:13 
Nieuw

Zo vandaag de knoop doorgehakt....... :bounce:

Denk dat ik nu niet meer welcom ben met mijn TOYOTA TUNDRA TRD ROCK WARRIOR op dit forum...... :(
Ondanks dat ie veel duurder is dan een dodge heb ik toch voor de Tundra gekozen.
Ik vind het een monster auto met top kwaliteit matriaal, en ben er dus ook errug blij mee.
Nu nog ff 2 weken wachten voordat ie klaar is :cry:

Foto"s staan op pag 6.......

Gr Ben

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 22:35 
Super Trucker

Van harte Ben met je nieuwe aankoop en veel rij plezier er mee :bounce: :bounce: :bounce:

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 22:36 
Trucker

Als ik vragen mag..
Waarom de Tundra??
Als je wat wil trekken had je echt voor een Cummins moeten gaan :shock:
Afbeelding
Afbeelding
Dit aanhangertje woog 13 ton :shock:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]