[quote="majijo"]yordy ik denk dat het in de aanschaf zit een 1500 kost rond de 30000 euri en de 2500 met de cummins rond 50000 euri
Hoi Andre,
De goedkoopste 1500 sport was 48.000 euri incl btw (heb de pech dat ik in de veehandels regeling zit dus geen btw kan verrekenen)
De Tundra komt op 58.000 euri incl.
Dit is wel met bedcover,sidebars,lpg,navi,en nog een paar dingen die erbij komen.
Als mijn landcruiser met 200pk het goed vol houd dan doet een dodge van 400pk op LPG dat op zijn sloffen, en daarom gaat ie er niet van kapot (pk"s genoeg over)
Het gaat er mij om dat een nieuwe landcruiser 150, 55.000 euri gaat kosten met stoffen bekleding, geen navi, 2 personen, 4cilinder, 173pk.
Als ik voor het zelfde geld een dodge of tundra kan kopen met navi, leer, 5 personen, en nog veel meer dan wil ik dat best een keer proberen.
Ik ruil de auto toch weer na 3 of 4 jaar in voor een nieuwe (wil dan wel weer eens iets anders)
Klein reken sommetje voor de ondernemers:
Aankoop auto 50.000, afschrijving 5 jaar, na 5 jaar op balans 0 euro.
Je ruild deze auto na 5 jaar in en krijgt er ongeveer 18.000 euro voor terug = 18.000 euro winst, 40 of 50 % belasting, moet je over die oude auto 9.000 euro aan de fiscus betalen met het risico dat er de laatste 2 jaar iets aan kapot gaat.
Ruil je dezelfde auto na 3 jaar in, op balans 23.000, ik krijg 28.000 terug dus 5.000 winst in de boeken, 2.500 naar fiscus (heb je al 6.500 euro bespaard aan belasting geld) en ik rij 3 jaar in de garantie dus grote reparatie 0 euro.
Olie en filter doe ik er zelf op dus mijn landcruiser kost mij 100 euro per jaar aan onderhoud.
De aankoop om iedere 3 jaar een nieuwe te kopen is voordeliger dan met de auto 5 jaar te rijden en dan het risico lopen dat je een grote reparatie krijgt met een uur tarief van 75euro
Wat er wel bij komt dat ik op de aanschaf van een auto van 50.000 euro 8.500 euro investerings aftrek krijg en die kun je in het jaar van aankoop geheel aftrekken van de belasting maar dan moet je hem wel 5 jaar houden.
Als ik hem dus na 3 jaar inruil moet ik terug betalen en komt er dus 3400 bij mijn inkomen op in het jaar van verkoop, daar moet ik dus wel belasting over betalen, ongeveer 1.200 euro.
Ja Ja wat je ook doet de fiscus weet je altijd te vinden
Het beste is om niets te verdienen dan ben je het beste af dus.....veel investeren in nieuwe auto"s
Of ben ik nu gek ..........