Het is nu ma mei 05, 2025 18:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lichten Ram 09-10 vraag
BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 22:50 
Pro Trucker

Ik ben ook aan het twijfelen om nieuwe voor en achterlichten te steken. Vooraan van die Halo's en achteraan smoked of clear. Nu is mijn vraag; passen deze direct zonder aanpassingen van stekkers en gaat dit geen problemen geven op de keuring in Belgie als ik ze laat zitten met dan de oranje stadsverlichting en de lichten achteraan want ik heb ook zo twee lompe lampen hangen achteraan (mist en achteruitrijlicht) die ik er dus zou willen afhalen ? De achteruitrijlichten zijn uit de achterlichten uitgehaald, zitten nu enkel de pinkers in... :roll: Iemand raad hierover voor ik bestel en de lampen er vanonder haal...?

de smoked versie achter

Afbeelding

de chroom versie (mijn favoriet)

Afbeelding

en vooraan (twijfelgeval)

Afbeelding²

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 0:06 
Pro Trucker

Ik vind de koplampen wel mooi, maar de achterlichten ???? daar heb je een veel te mooie truck voor , ik persoonlijk vind dat je je mooie wagen een tokyo uiterlijk gaat geven
maar ja wie ben ik :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 14:28 
Super Trucker

Zie hier :shock: :shock:

viewtopic.php?f=19&t=5850

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 15:40 
Trucker

Er staat informatie in de bodybuilder hoek op http://www.dodge.com t.b.v. benodigde aanpassingen voor Led verlichting (belast weerstanden t.b.v. voorkomen LampOut meldingen).
http://www.dodge.com/bodybuilder/2009/d ... dclcpu.pdf (maximale belasting per lampuitgang)
http://www.dodge.com/bodybuilder/2009/d ... litmod.pdf (uitleg werking lampout en achterlicht programmering)

Wat er niet staat is dat je voor de verlichting alleen capacitieve loads (gloei/halogeen lampen) mag gebruiken, bij Xexon verlichting in de voorlampen heb je belast weerstanden nodig of een extra relais. Tevens moet DRL (Daytime running lamp) functie uitstaan.

Mocht je achter losse pinkers hebben (dus gescheiden van de remlichten) dan is het verstandig om even bij de dealer/importeur na te vragen hoe ze deze hebben aangesloten. Behalve de oude manier (extra draden trekken) is het bij de 2009-2010 modellen ook mogelijk om de aansturing van de achterlichten softwarematig te wijzigen. De originele remlicht bedrading wordt dan gebruikt voor de pinkers en de trailer brake aansluiting voor de remlichten. Wel zo handig om dat weer op de USA instelling te laten zetten voor je begint met knutselen anders wordt het al snel een spaghetti toestand voor je de lampout meldingen weg heb.

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 19:36 
Trucker

ff linkje van Sjeng aanklikken, heb pas een topic gestart over mijn achterlichten, wil ook die lampen onder de bumper vandaan, zaterdag ga ik denk ik met mijn achterlichten aan de gang, als ik nog problemen heb zal ik het melden, maar ik verwacht het niet, bedrading weer origineel maken op het mistlampje na in het achteruitrijlicht, kan niet zo moeilijk zijn.

Dodge Ram 1500 Hemi sport 5,7L VERKOCHT

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 21:49 
Pro Trucker

bennyke schreef:
Ik vind de koplampen wel mooi, maar de achterlichten ???? daar heb je een veel te mooie truck voor , ik persoonlijk vind dat je je mooie wagen een tokyo uiterlijk gaat geven
maar ja wie ben ik :roll:

Daarom dat ik zo aan het twijfelen ben, ge zou dat eerst er is moeten kunnen tegnehouden é en zien wat het zegt of kan er da iemand fotoshoppen...Kokkie !!!!!!Help :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 21:50 
Pro Trucker

T-Bob schreef:

Had ik al gelezen Sjeng, toch bedankt voor de link :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 21:51 
Pro Trucker

bonza schreef:
Er staat informatie in de bodybuilder hoek op http://www.dodge.com t.b.v. benodigde aanpassingen voor Led verlichting (belast weerstanden t.b.v. voorkomen LampOut meldingen).
http://www.dodge.com/bodybuilder/2009/d ... dclcpu.pdf (maximale belasting per lampuitgang)
http://www.dodge.com/bodybuilder/2009/d ... litmod.pdf (uitleg werking lampout en achterlicht programmering)

Wat er niet staat is dat je voor de verlichting alleen capacitieve loads (gloei/halogeen lampen) mag gebruiken, bij Xexon verlichting in de voorlampen heb je belast weerstanden nodig of een extra relais. Tevens moet DRL (Daytime running lamp) functie uitstaan.

Mocht je achter losse pinkers hebben (dus gescheiden van de remlichten) dan is het verstandig om even bij de dealer/importeur na te vragen hoe ze deze hebben aangesloten. Behalve de oude manier (extra draden trekken) is het bij de 2009-2010 modellen ook mogelijk om de aansturing van de achterlichten softwarematig te wijzigen. De originele remlicht bedrading wordt dan gebruikt voor de pinkers en de trailer brake aansluiting voor de remlichten. Wel zo handig om dat weer op de USA instelling te laten zetten voor je begint met knutselen anders wordt het al snel een spaghetti toestand voor je de lampout meldingen weg heb.

En hier versta ik al geen lap meer van... :oops: soory Jeroen, ni slecht bedoeld hoor maar ben daar gene krak in, in hetgene ge daar allemaal zegt, lijkt wel chinees voor mij :mrgreen:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 21:55 
Pro Trucker

Chickennugget schreef:
ff linkje van Sjeng aanklikken, heb pas een topic gestart over mijn achterlichten, wil ook die lampen onder de bumper vandaan, zaterdag ga ik denk ik met mijn achterlichten aan de gang, als ik nog problemen heb zal ik het melden, maar ik verwacht het niet, bedrading weer origineel maken op het mistlampje na in het achteruitrijlicht, kan niet zo moeilijk zijn.

Ja had uw topic ook al meegelezen op zoek naar antwoorden :wink:
Mijn enige vragen zijn:
a)als ik ze plaats of het dan geen probleem is voor de keuring
b) wat te doen met het mistlicht in de nieuwe set lichten
c) die lompe lichten onder de bumper afkoppelen ok, maar wat dan met de bekabeling?
eronder laten hangen voor de zekerheid en vasttapen of zoiets?

Ik moet toch is bij mijn invoerder gaan één dezer en ga hem ook is vragen hoe en wat met de lichten die hij heeft bijgeplaatst, kwestie van met de bedrading ni te veel problemen te hebben.. wordt nog vervolgd :?

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 13, 2010 19:50 
Trucker

DodgeRammer09 schreef:
Chickennugget schreef:

Ja had uw topic ook al meegelezen op zoek naar antwoorden :wink:
Mijn enige vragen zijn:
a)als ik ze plaats of het dan geen probleem is voor de keuring
b) wat te doen met het mistlicht in de nieuwe set lichten
c) die lompe lichten onder de bumper afkoppelen ok, maar wat dan met de bekabeling?
eronder laten hangen voor de zekerheid en vasttapen of zoiets?

Ik moet toch is bij mijn invoerder gaan één dezer en ga hem ook is vragen hoe en wat met de lichten die hij heeft bijgeplaatst, kwestie van met de bedrading ni te veel problemen te hebben.. wordt nog vervolgd :?

Heb het vandaag veranderd, was toevallig nog bij de garage en volgens hun kon het op de manier hoe ik het nu heb, er moet alleen wel een reflector in het achterlicht zitten anders moet deze er los bij, ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal in België met de regeltjes is.

Heb een rood lampje in het linkerachteruitrijlicht geplaatst en de draad van de lamp gepakt die onder de bumper zit, de massa zat aan het chassis voor het losse mistlicht en achteruitrijlicht dus die kan er gewoon af, origineel heb je achteruitrijlichten, dus voor het losse lampje onder de bumper hebben ze die draad verlengd vanaf de originele lamp, dit is weer terug gebracht naar originele staat dus je blijft niet met oude bedrading zitten.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 13, 2010 20:02 
Trucker

Je moet er alleen even op letten dat je de bedrading voor de aanhanger contactdoos laat zitten, die kwamen bij mij ook bij de achterlichten vandaan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 14, 2010 21:52 
Pro Trucker

@ Chickennugget: ziet er goed uit kerel :!: Probleem is dat ik geen verstand heb van al die draden dus zai iemand moeten zoeken die dat wel kan..
Ik zou ze kunnen plaatsen maar het mistlicht is wel verplicht in B tenzij ik het zoals u kan doen met een rood lampje links erin... Ga er nog is over nadenken, alvast bedankt om te laten weten Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 14, 2010 22:00 
Pro Trucker

ik denk dat die lichtblokken gewoon "klick and play" zijn Jo

http://www.everyoneweb.com/transportdiensten/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 14, 2010 22:04 
Pro Trucker

thierry schreef:
ik denk dat die lichtblokken gewoon "klick and play" zijn Jo

Ja da wel maar tis enkel de vraag hoe en waar ze wat afgetakt hebben om da mist- en achteruitrijlicht te plaatsen onder de bumper. Heb geen zin om iets om zeep te helpen van die bedrading en voor de keuring moet het zowiezo erop staan dus moet ik het kunnen terug plaasten ook volgend jaar :? :(

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 14, 2010 22:08 
Pro Trucker

aaa da weet ik ook ni .
zal wel ergens een schemake van zijn denk :roll: :roll: :roll:

http://www.everyoneweb.com/transportdiensten/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]