Het is nu zo jul 20, 2025 10:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2008 23:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 16, 2008 1:31
Berichten: 753
Woonplaats: Tielt-Winge Vlaams Brabant Belgie
Hallo iedereen,ik ben Etienne en hou van de american way of live,ben ook grote liefhebber v/d Route 66 die ik al 2 keer heb mogen beleven,laatste keer in mei dit jaar,zelfs in een Dodge Durango 4,7l.Ik zou mij,als ik mijn vrouw :twisted: kan overtuigen(ben der mee bezig)een Dodge Ram willen aanschaffen en daarom zit ik al enkele weken hier op het forum het één en ander(zeg maar alles)bij te leren.Nu resten mij nog enkele vragen waarop ik het antwoord zo direct niet kan terugvinden,grootste vraag waar ik moet uitraken is,kom ik ons weertype zeg maar de wintersneeuw nog vooruit met een 4x2(scheelt in acc. tov een 4x4 wel iets dacht ik)of zijn er hier mensen die met dit type rondrijden en al eens gedacht hebben bij winterweer had ik nu maar een 4x4.Ik zie mij nog altijd bij sneeuw onderaan mijn oprit naar mijn huis,die lichtjes omhoogloopt,met mijn BMW5 allerlei gekke toeren doen om toch maar in(niet dus :oops: ) de garage te geraken en mijn vrouw doodleuk met haar Peugeot 206 omhoogreed :shock:maw hoe gedraagd een Ram 4x2 zich in winterweer.Zijn er bepaalde zaken en/of bouwjaren die ik zeker moet controleren bij aankoop van een tweedehands Ram.
Hopend(dju die vrouwen toch hé) hier binnenkort foto's te kunnen plaatsen van mijn nieuwe aanwinst in ieder geval bedankt voor alle antwoorden.
Groetjes Etienne
PS:ze noemen mij ook "pietje precies" en ben iemand die niet vlug een onbezonnen aankoop doet


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2008 23:28 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 19, 2008 21:41
Berichten: 3640
Woonplaats: Rotterdam. René
welkom Etienne
ik rij zelf met een 2WD en had hier voor een hemi 2WD en heb met glad weer gereden ik vond dit goed te doen maar ja het is vanzelf sprekend dat een 4X4 veel meer grip heb maar daar integen is het rijcomvoor van een 2WD beter dus dat is de afweging die je zelf zou moeten nemen en heel erg persoonlijk is
sucses en hoop dat je je vrouw gauw ompraat :mrgreen: :mrgreen:

_________________
RENÉ....
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2008 23:36 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Welkom!!

Ik had hiervoor een 2wd en nooit problemen mee gehad. Nu heb ik een 4x4 maar met deze heb ik nog niet in de winter mee gereden.

We hebben ook no een mitsubishi L200 Dat is 4x4 maar de 4x4 hebben we nooit nodig gehad in de sneeuw.

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2008 23:37 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
welkom etienne,als je naar een dodge ram gaat kijken, kijk eerst ff op de sticker op de kopse kant van de rijdersdeur
Ik vind het vaak frapant dat verkopende bedrijven nieuwe dodges aanbieden die als je op de sticker kijkt al 1 of 2 jaar uit de fabriek zijn
Verder heb ik een 4x2 en heb hem nu 1 jaar,maar nog geen sneeuw gehad
Als het ooit heftig sneeuwt in nl ,is een 4x4 zeker super,maar een paar nadelen zijn toch zeker:een 4x4 ligt 5 cm hoger op zijn wielen(mocht je lifted trucks niet mooi vinden ,anders is t een voordeel natuurlijk)voor een paar dagen ?sneeuw per jaar ,hoef ik niet perse een 4x4,of je wil er mee gaan blubberbakken.De voeten ruimte is kleiner bij een 4x4 aan de bijrijderskant(is dus een nadeel voor je vrouw :D )
Als je serieuse plannen hebt met een ram ,zou ik ff een fototje plaatsen hier of iemand de auto kent en evt zijn verleden
Zeg dan ook ff de garage bij waar hij staat,kun je miss ook nog iets aan hebben

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2008 23:44 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
johnhemi schreef:
De voeten ruimte is kleiner bij een 4x4 aan de bijrijderskant


Dat wist ik helemaal niet. Ik dacht dat die cabines gewoon hetzelfde waren bij alle types en aandrijvingen.

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2008 23:46 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
DutchYellowRam schreef:
johnhemi schreef:
De voeten ruimte is kleiner bij een 4x4 aan de bijrijderskant


Dat wist ik helemaal niet. Ik dacht dat die cabines gewoon hetzelfde waren bij alle types en aandrijvingen.


Maat maxhemi heeft zijn 4x4 tegelijk met de mijne gekocht en dat viel mijn gelijk op,daar zit de 4x4 bak :?

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 17, 2008 0:32 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Kan je dan minder ver je voeten naar voren doen of is de bodem hoger?

Bij mij zit geloof ik de 4x4 achter de bak dus ongeveer op dezelfde hoogt waar het stuur is.

Nou is het blok van een diesel geloof ik wel langer als van een Hemi

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 17, 2008 1:49 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
welcome Etienne :!:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 17, 2008 8:49 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
Mocht het in de streek waar je woont flink heuvelachtig zijn en ook regelmatig sneeuwen zou ik zeker voor een 4x4 gaan. Ben in de voorjaarsvakantie in de Ardennen wel eens overvallen door een flink pak sneeuw en kon toen met de 4x4 redelijk normaal rijden, daar waar je alle 2wd karretjes alle kanten op zag glijden. Op momenten dat je de 4wd niet nodig hebt kan je hem ( bij een Chevy althans) ook uitschakelen.

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 17, 2008 12:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jun 20, 2008 0:03
Berichten: 177
Woonplaats: veghel
heb zelf ook een vierwiel-drive { 5 maanden nu} en heeft me nu tot 2 keer ontzettend geholpen
1 keer mijn bedrijfsbus uit de moddergrond op de camping kunnen trekken met me dodge
en laats naar een offroad rit geweest met de quad op de pick-up
maar parkeerplaatsen waren op een te natte maisplak
70% van de rijders moesten allemaal eruit getrokken worden na afloop, met een traktor van de plaatselijke boer
ik rij gewoon rustig met me dodge het terein af in vierwiel-drive
das wel lache dan
ps vierwiel-drive is in en uit te schakelen

het enige nadeel vind ik dat me auto niet te verlagen is

succes met je keuze

groeten rob


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 17, 2008 13:15 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
He Etienne,Welkom op het forum
De vraag een 2 of een 4wd is moeilijk ik heb zelf goede ervaringen gehad met een Toyota Hilux zowel 2 als 4wd en ik moet zeggen ik in alle 2 de auto's fijn gereden zowel in de zomer als in de winter(Zweden) en daar is het verplicht om in de winter met spikes te rijden.
Met 2wd was het goed te rijden maar het bochten werk werd de achterkant wel zenuwachtig met met 4wd was er geen vuiltje aan de lucht hierbij was de 4wd in-en uitschakelbaar.
Dus ja,je moet zelf maar je conclusie trekken over wat je aan wil schaffen mijn advies is wil je gewoon lekker toeren koop een 2wd en als je de oprit wil overwinnen in de winter en een keer een weiland omploegen koop dan een 4wd(is altijd makkelijk als je het nodig hebt).
Ieder geval veel fun op het forum,en lief zijn voor je vrouw :D (dan heb je hem misschien sneller)Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 17, 2008 13:35 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Hey jarige, het hangt er inderdaad van af hoe stijl je oprit is en of je de 4WD nog voor andere doeleinden zou gebruiken.
Elke Dodge heeft toch een paar honderd PK en KOPPEL en die kan bij
een ijzige oprit wel voor problemen zorgen, zeker met een automaat.
Een winterband (tot 20" beschikbaar !!) kan dit probleem oplossen.

Langs de andere kant scheelt het dag en nacht als je 4x4 ter beschikking hebt in vergelijking met 4x2. Ik reed met een Nissan Patrol vroeger en die is toch regelmatig van pas gekomen.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 17, 2008 15:36 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 19, 2008 21:41
Berichten: 3640
Woonplaats: Rotterdam. René
je kan altijd nog een bus strooizout kopen voor je oprit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
RENÉ....
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 17, 2008 19:42 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
DutchYellowRam schreef:
Kan je dan minder ver je voeten naar voren doen of is de bodem hoger?

Bij mij zit geloof ik de 4x4 achter de bak dus ongeveer op dezelfde hoogt waar het stuur is.

Nou is het blok van een diesel geloof ik wel langer als van een Hemi



de voetenruimte is iets smaller,er zit aan de linkerkant een uitbouw

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 17, 2008 21:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 20, 2008 21:54
Berichten: 727
Woonplaats: Langdorp,Belgie
Welkom Etienne,
Wat betreft 4 of 2 WD,ik heb de beide gehad en vindt dat je de 4WD enkel echt nodig hebt met sneeuw of in het veld,maar onderschat de 2WD niet want heb al heel ver kunnen gaan in de bos en modder zonder dat ik hem in 4x4 moest zetten.
Het hangd er gewoon vanaf wat je er van verwacht en hoe ver je wil gaan!
Kris

_________________
Kris
Magnaflow
Viper powered
Afbeelding Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling